علم و تکنولوژی

سالمندان انگور بخورند

به تازگی محققان در یک تحقیق تصادفی و کنترل شده انسانی دریافتند که مصرف انگور به مدت 16 هفته باعث بهبود شاخص های کلیدی سلامت چشم در افراد مسن می گردد.

23 مهر 1402

لنوو کامپیوتر رومیزی اندرویدی می سازد!

زومیت نوشت: طبق گزارش ها، لنوو در حال توسعه کامپیوتر شخصی ThinkCentre M70a مبتنی بر اندروید است.

17 مهر 1402

تبلت وان پلاس پد گو با قیمت 240 دلار رونمایی شد

وان پلاس مدت هاست وارد بازار تبلت ها شده و جدیدترین تبلت این شرکت به نام وان پلاس پد گو روز گذشته معرفی گردید. این تبلت که قیمت مناسبی دارد، طبیعتا نسبت به وان پلاس پد از مشخصات ضعیف تری بهره می برد ولی می تواند توجهات زیادی را جلب کند.

15 مهر 1402

نقش پروژه خط 6 متروی تهران در خشک شدن چشمه علی ری

ایسنا/ این خبر پیرامون نقش پروژه خط 6 متروی تهران در خشک شدن چشمه علی ری برای شما نوشته شده است.

10 مهر 1402

کشف قدیمی ترین سازه چوبی ساخته شده به دست انسان با قدمت نیم میلیون سال در زامبیا

باستان شناسان کنده های چوبی قدیمی را در سواحل رودخانه ای در کشور زامبیا یافته اند که می تواند قدیمی ترین استفاده از چوب در ساخت سرپناه به وسیله بشر باشد.

30 شهریور 1402

10 بازی برتر با موضوع دزدان دریایی

کدام بازی سارق دریایی بر دریاهای مجازی سیطره دارد؟ به جز تعدادی از فیلم های سری سارقان دریایی کارائیب، تمامی فیلم های سینمایی با موضوع سارقان دریایی که از دهه شصت میلادی تا به امروز ساخته شده هیچ چیز ضرر مالی برای هالیوود نداشته است. Cutthroat Island؟ یک استودیو...

27 شهریور 1402

استوری شجاع خلیل زاده در واکنش به شایعات

تصویری که شجاع از خود و سه بازیکن خارجی تراکتور منتشر نموده، پایانی است بر همه حرف و حدیث های رختکن تراکتور. در این تصویر که از اتوبوس تراکتور به بیرون آمده، ریکاردو آلوز در حالی که موبایل بر دست دارد، لبخند می زند و در کنار خود گوستاوو، گلزن سه امتیازی...

12 شهریور 1402

برترین ایربادزها برای گوشی های شیائومی؛ معرفی 6 مدل حرفه ای و کارآمد

ایربادزهای بلوتوثی به سبب نداشتن محدودیت های هندزفری های سیمی، به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند و شرکت های فعال در حوزه فناوری نیز طیف گسترده ای از این محصولات را در طرح ها و قابلیت های مختلف در بازه های قیمتی گوناگون روانه بازار نموده اند....

9 شهریور 1402

رد پای پراگیان در مریخ خبرساز شد

در 23 آگوست، به لطف موفقیت چاندرایان-3 هند، در تاریخ فضایی یک موفقیت بزرگ ایجاد شد. اکنون این کاوشگر اخبار جدیدی از روی ماه فرستاده است.

8 شهریور 1402

آیفون دارها مراقب این عدد مرموز باشند

همشهری آنلاین نوشت: عدد 80 در آیفون می تواند بهتان بگوید که آیا گوشی شما مشکل جدی دارد یا نه. مراقب این عدد باشید.

7 شهریور 1402

آیا اتصال دائمی لپ تاپ به برق برای باتری ضرر دارد؟

با وجود اینکه پرتابل بودن لپ تاپ ها و امکان استفاده از آن ها در مکان های مختلف یک مزیت بسیار مهم محسوب می گردد، اما در این میان کاربرانی هم هستند که عمدتا در یک مکان ثابت از لپ تاپ خود استفاده می نمایند. در چنین شرایطی، به احتمال زیاد لپ تاپ شما ساعات زیادی...

6 شهریور 1402

چگونه تکنولوژی دنیای تجهیزات پزشکی را متحول کرد؟

تاریخچه تهیه تجهیزات پزشکی از پلتفرم های آنلاین به طور گسترده از آغاز دهه 2000 به بعد آغاز شده است. با پیشرفت فناوری اطلاعات و اینترنت، فرصت های جدیدی برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین به وجود آمد. در ادامه، بیشتر به تحولات مهم مربوط به فروش...

5 شهریور 1402

ببینید؛ تریلر جدیدی از گیم پلی بازی موبایلی اساسینز کرید جید منتشر شد

کمپانی یوبی سافت (Ubisoft) به تازگی تریلری نو از بازی موبایلی اساسینز کرید جید منتشر نموده که گیم پلی آن را به نمایش می گذارد.

5 شهریور 1402

مگه هنوز ساحل تمیز تو شمال پیدا میشه؟

تابستان فصل اجاره ویلا شمال و دویدن روی شن های نرم ساحل و رسیدن به ساحل دریا و بوسه موج هاست.

30 مرداد 1402

با این کارها عاشق مطالعه خواهید شد

کتاب خواندن یک لطف حیاتی است به خودمان و افراد و دنیا اطرافمان. البته بهتر است این لطف را به مهمی یک وظیفه در نظر گرفت تا آن را بشناسیم و اصولش را هم بدانیم.

29 مرداد 1402

بایدن: چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها هستم

ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در شروع نشست سه جانبه با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن بیان کرد چشم انتظار عصر جدیدی از همکاری ها میان سه کشور است.

27 مرداد 1402

مزیتها و ظرفیتهای گردشگری ایران بی بدیل است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مزیتها و ظرفیتهای گردشگری ایران بی بدیل است.

22 مرداد 1402

عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نویسنده در نگاهی به ادبیات که برگزیده متون ادبیات فارسی است، کوشیده برترین نوشته ها و اشعار ادبیات فارسی را به مخاطبان معرفی کند.

20 مرداد 1402

بلایی که گرمای بی سابقه سر کاکتوس مشهور آورد!

در روز های اخیر، ساکنان شهر فینیکس در استان آریزونای آمریکا متوجه شده اند که گرمای شدید منجر به سوخته شدن و از بین رفتن ساگوارو، این گونه تجاری از کاکتوس در آمریکا شده است.

13 مرداد 1402

لحظه ای که سوخو35 سخت ترین مانور هوایی را اجرایی می نماید!، فیلم

مانور کبرا مشهورترین مانور هوایی برای نبردهای نزدیک هوایی است که برای سال ها جنگنده های روسی سوخو27 و میگ 29 معروفیت خود را مدیون آن بودند و حال نوبت به سوخو 35 رسیده است که در این عرصه قدرت نمایی کند.

12 مرداد 1402
تعداد: (327)