10 بازی برتر با موضوع دزدان دریایی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، کدام بازی سارق دریایی بر دریاهای مجازی سیطره دارد؟ به جز تعدادی از فیلم های سری سارقان دریایی کارائیب، تمامی فیلم های سینمایی با موضوع سارقان دریایی که از دهه شصت میلادی تا به امروز ساخته شده هیچ چیز ضرر مالی برای هالیوود نداشته است. Cutthroat Island؟ یک استودیو را ورشکسته کرد. فیلم های Treasure Planet و Sinbad: Legend Of The Seven Seas؟ بسیاری آنها را عامل کنار گذاشته شدن انیمیشن دوبعدی سنتی می دانند، جرمی که هر فیلم سارق دریایی نمی خواهد با آن به یاد آورده گردد.

10 بازی برتر با موضوع دزدان دریایی

خوشبختانه، سارقان دریایی در دنیا بازی های ویدئویی وضع بسیار بهتری داشته اند. در طول تاریخ بازی های ویدئویی با طیف وسیعی از بازی های سارق دریایی روبه رو شده ایم و در تنوع و کیفیت آنها کم وکاستی وجود ندارد. ما در این مقاله به برترین این بازی ها خواهیم پرداخت.

10. GreedFall

تهیه نماینده: Focus Home Interactive / سازنده: Spiders

سال انتشار: 2019

پلتفرم ها: PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series، PC

GreedFall را می توان بازی سارق دریایی ای برای طرفداران ویچر خطاب کرد. این بازی یک اکشن نقش آفرینی ساخته شده به وسیله استودیوی Spiders است. GreedFall در دنیا سارقان دریایی جریان دارد که منزلگاه عناصر بسیار دیگری است که ما تصور می کنیم در تاریخ واقعی سارقان دریایی وجود نداشته اند.

با اینکه بازیکنان نباید انتظار نبردهای دریایی عالی داشته باشند GreedFall حاوی دنیا فانتزی مجذوب کنندهی است که شامل هیولاها، نوعی بیماری مرموز که در حال ازبین بردن جمعیت و تصمیم گیری هایی است که سفر شما را تحت تأثیر خود قرار می دهد. بازیکنان می توانند بازی را به شیوه های مختلف تجربه نمایند. عناصری از جمله دیپلماسی، مخفی کاری و حتی رفتار سارق دریایی منشانه در بازی وجود دارند. گیم پلی بی عیب ونقص نیست و قطعاً کاملاً حال و هوای سارق دریایی بودن به مقدار دیگر بازی های حاضر در این فهرست ندارد اما دنیا GreedFall در برگیرنده اتمسفر زیبایی است و مجذوب کنندهیتی دارد که به سختی می گردد آن را نادیده گرفت.

9. Blackwake

تهیه نماینده: Mastfire Studios / سازنده: Mastfire Studios

سال انتشار: 2017

پلتفرم ها: PC

در ظاهر، Blackwake یک بازی خیلی ساده است. شما ناخدای یک کشتی سارق دریایی هستید و سعی می کنید دیگر کشتی را به تسخیر خود دربیاورید و درعین حال از ربوده شدن کشتی تان به وسیله سارقان دریایی رقیب جلوگیری کنید. چه از توپ بهره ببرید چه از تفنگ یا تپانچه، بازیکنان دقیقاً یک تیر می توانند شلیک نمایند پیش از اینکه باید با پر کردن دوبارهٔ اسلحه که فرایند ای طولانی اما واقعیت گراست دست وپنجه نرم نمایند. این مسئله شاید در نگاه اول خیلی بد به نظر برسد اما در بازی به شکل فوق العاده ای مؤثر است زیرا این واقعیت برای دشمنان نیز صادق است. خطا رفتن تیر در برترین حالت به تحمل یکی از استرس آورترین سکانس انیمیشن ریلود کردن اسلحه منجر می گردد چراکه شما تنها می توانید دعا کنید در طول این مدت دشمن را نکشد.

Blackwake پیروز شد بدون اینکه سلاح های سارقان دریایی را سرگرم نماینده کند نبردهای دریایی را سرگرم نماینده و مجذوب کننده کند. علاوه بر این بازی مکانیک های جالبی دارد مثل تعمیرکردن کشتی، بیرون ریختن آب که در نتیجهٔ توپ های دشمن بدنهٔ کشتی را سوراخ نموده است و پر کردن نوار سلامت با استفاده از نوشیدنی ها.

8. Sea of Thieves

تهیه نماینده: Microsoft / سازنده: Rare

سال انتشار: 2018

پلتفرم ها: Xbox One، Xbox Series، PC

اگر Blackwake را در این فهرست قرار دادیم پس باید بازی Sea Of Thieves را نیز اضافه می کردیم زیرا این بازی تمام چیزهایی را که بازی قبلی در خود داشت توسعه و بهبود می بخشد. می خواهید به تنهایی در دریا سفر کنید؟ مطمئن باشید اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. می خواهید با دوستانتان در پی گنج های گمشده بگردید؟ اوقات خیلی خوشی را خواهید گذراند. می خواهید با دوستانتان در پی گنج داخل کشتی های تیم های دیگر بروید؟ اوقات خوش فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

Sea Of Thieves هنوز هم اولین و برترین MMO دریایی است. این بازی بعلاوه اولین بازی ساختهٔ Rare پس از خریداری شدن به وسیله مایکروسافت است.

7. Tempest

تهیه نماینده: HeroCraft / سازنده: HeroCraft

سال انتشار: 2016

پلتفرم ها: Nintendo Switch، PS4، Xbox One، PC، Android

Tempest یک بازی اکشن نقش آفرینی است که بر روی جنگ افزار دریایی تمرکز دارد. بازی شامل گزینه های شخصی سازی وسیعی می گردد و به بازیکنان اجازه می دهد دنیا پیچیده دریانوردی، گشت وگذار، مدیریت تیم و نبرد دریایی را تجربه نمایند. بازی در بخش های زمینی نیز پیروز عمل می نماید. بازیکنان می توانند در ماجراجویی های علیه دشمنان واقع شده در خشکی که در پی ثروت هستند یا سعی دارند از قلعه هایشان دفاع نمایند قدم بگذارند.

Tempest نزدیک ترین بازی به یک شبیه ساز سارق دریایی است البته اگر بتوان آن را چنین چیزی قلمداد کرد در مدیومی که به شدت تحت تأثیر داستان های ملوان های مخمور است.

6. Monkey Island 2: Lechucks Revenge

تهیه نماینده: LucasArts / سازنده: LucasArts

سال انتشار: 1991

پلتفرم ها: DOS

تمامی سارقان دریایی حتماً نباید از نظر فیزیکی قدرتمند باشند. تمامی بازی های سارقان دریایی نباید اکشن محور باشند. گاهی اوقات تنها چیزی که احتیاج دارید توهین کردن به دشمنتان است تا جایی که ذهنش به قدری شنماینده می گردد که در برابر مهارت افتضاح شمشیرزنی شما شکست می خورد. این بی شک یکی از خنده دارترین درس هایی است که از سری Monkey Island یاد خواهید گرفت. یک داستان سارق دریایی که به گونه ای عجیب مکانیک های اکشن با استفاده هوشمندانه از نوشته ها و پازل ها تعویض نموده است.

من بازی Monkey Island 2 را برای این فهرست انتخاب کردم چراکه فکر می کنیم برترین بازی در سری است. بااین حال، هر بازی در فرنچایز برای کسانی که در پی یک بازی سارق دریایی سرگرم نماینده هستند تجربه ای خوب خواهد بود.

5. Skies of Arcadia

تهیه نماینده: SEGA / سازنده: Overworks

سال انتشار: 2000

پلتفرم ها: Dreamcast

هشدار: سارقان دریایی آسمانی، سارق دریایی هستند

در زمان عرضه اش، بازی Skies Of Arcadia موردتوجه بسیاری قرار نگرفت احتمالاً به این خاطر که دو واژهٔ مهم Final و Fantasy در عنوانش دیده نمی گردد. این اشتباه بزرگی بود. هرچند با گذر زمان جامعهٔ هواداری این نقش آفرینی شگفت انگیز و بسیار خلاقانه رشد فوق العاده ای داشته است. متأسفانه تنها دوراه برای تجربه بازی به صورت قانونی وجود دارد: کنسول های Dreamcast و GameCube.

ما واقعاً دوست داریم این بازی دوباره بر روی کنسول های مدرن عرضه گردد حتی اگر تغییر در بازی داده نگردد. در غیر این صورت بیشتر کسانی که بخواهند این بازی را تجربه نمایند باید به راه هایی روی بیاورند که بی شک شخصیت های بازی را… سربلند خواهد نمود. در همین حال ما مشتاقانه منتظر Sky Oceans: Wings for Hire هستیم بازی نقش آفرینی که می گردد آن را وارث معنوی Skies of Arcadia به حساب آورد.

4. The Legend of Zelda: Wind Waker

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

سال انتشار: 2002

پلتفرم ها: GameCube

در سال 2002 میلادی تعداد اندکی انتظار داشتند لینک را در قالب یک سارق دریایی ببینند اما این طور شد. بازی Wind Waker لینک را در دلیرانه ترین حالتش به نمایش می گذارد و نه فقط از نظر ظاهری. در نگاه اول Wind Waker شبیه یک بازی معمولی زلدا به نظر می رسد اما مدتی طول نمی کشد که رنگ واقعی اش را نشان می دهد و بازیکنان را راهی سفر دریایی در دریاهای واقع شده در دنیاش می نماید.

بازی می تواند در برخی جاها کمی ملالت انگیز به نظر برسد و این شاید به این خاطر است که رویدادهای تصادفی که مشابه آن در Red Dead Redemption تعبیه شده بود را در خود نداشت. این رویدادها کار خوبی در پر کردن فضاهای خالی دنیا بازی انجام می دادند. بااین حال Wind Waker در ارائه بازی باکیفیت و به یادماندنی دیگری به کاتالوگ فرنچایز زلدا پیروز عمل کرد و دیگر سازندگان را بر آن داشت که به این ژانر فرصتی دیگر بدهند.

3. Elite Dangerous

تهیه نماینده: Frontier Developments / سازنده: Frontier Developments

سال انتشار: 2014

پلتفرم ها: PC، Xbox One، PS4

هشدار: سارقان دریایی فضایی، هنوز هم سارق دریایی اند.

با اینکه بازی شبیه یک شوتر فضایی معمولی است Elite Dangerous در واقع دربارهٔ سارقان دریایی فضایی است و ما باید آن را در فهرست قرار می دادیم. Elite Dangerous حاوی نبردهایی فضایی سرگرم نماینده و مجذوب کننده در حد دیگر بازی های فضایی است و برخلاف انتظارها روایتگر داستانی گیراست و یک بازی سارق دریایی بدون داستان های شگفت انگیز سارقان دریایی چیست؟ با اینکه Eve Online معمولاً برای داشتن برترین داستان های ساختهٔ بازیکنان مورد تحسین قرار می گیرد بسیاری از طرفداران از Elite Dangerous به عنوان یک استیج زیبا برای ساخت تعدادی از حماسی ترین داستان های خیانتکاری و پیمان شکنی استفاده نموده اند.

2. Sid Meiers Pirates

تهیه نماینده: MicroProse / سازنده: MicroProse

سال انتشار: 1987

پلتفرم ها: Apple II

از عنوان بازی همه چیز پیداست. این فرد کسی است که Civilization را ساخت و سپس آن را به شبیه ساز سارقان دریایی تبدیل کرد. البته یک شبیه ساز ساده و سرراست شده که خوب به نفع بازی عمل کرد.

Sid Meiers Pirates! در اصل یک بازی ناوبری ساده است که با مینی گیم های مختلف تلفیق شده است. بااین حال، بازی به زیبایی کار می نماید زیرا تقریباً تمامی مینی گیم ها بسیار سرگرم نماینده هستند و درعین حال به غنای دنیای بازی یاری می نمایند.

این اولین بازی سارق دریایی ساخته شده به وسیله سید میر نیست بلکه ریمیک بازی ای است که او در سال 1987 ساخته بود. می توانید نسخهٔ اورجینال را تجربه کنید اما باید همین جا به شما بگوییم که این یکی از آن معدود ریمیک هایی است که به واقع بهتر از اورجینال است. در نهایت هر کدام را که انتخاب کنید خواهید دید که آثار سید میر در ژانر سارقان دریایی احتمالاً به عنوان یکی از سرگرم نماینده ترین و تأثیرگذارترین ها در تاریخ بازی های ویدئویی باقی خواهند ماند.

1. Assassins Creed 4: Black Flag

تهیه نماینده: Ubisoft / سازنده: Ubisoft Montreal

سال انتشار: 2013

پلتفرم ها: PS4، Xbox One، PS3، Xbox 360، PC، Switch

Assassins Creed 4: Black Flag یکی از برترین بازی های سری اسسینز کرید است. به طرز عجیبی این بازی بعلاوه بازی ای است که بسیاری از بازیکنان معتقد بودند باید بیشتر اکشن سارق دریایی می داشت و کمتر عناصر مرتبط به اسسینز کرید. البته بهتر است از این حرف طرفداران سوءبرداشت نگردد، بلک فلگ با معیارهای اسسینز کرید بازی ای قابل قبول است فقط مشکل اینجا بود که ماجراجویی های سارق دریایی آن بسیار مجذوب کننده تر و تازه تر از دیگر جنبه های بازی بود. کمتر چیزهایی را می گردد پیدا کرد که از پریدن بر روی عرشهٔ کشتی دشمن در بازی ای باکیفیت ساخت سری اسسینز کرید بهتر باشد. نِیمه خوانی ها در بازی نیز فوق العاده هستند.پیروزیت بلک فلگ یوبیسافت را قانع کرد تا یک بازی اسسینز کرید دیگر با موضوع سارقان دریایی بسازد: بازی Assassins Creed: Rogue. مهم تر از همه این بازی راه را برای ساخت Skull & Bones باز کرد اولین بازی کاملاً سارق دریایی محور کمپانی باز کرد.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی برتر با موضوع دزدان دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی برتر با موضوع دزدان دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید