10 روش باحال برای تله پورت کردن در بازی های ویدیویی
به گزارش وبلاگ چراغ روشن، از بین تمام قدرت ها و قابلیت هایی که عموماً در آثار داستانی استفاده می شوند، تله پورت کردن، یا دورجابجایی، هم از لحاظ کارآمد بودن و هم از لحاظ باحال بودن جزو برترین هاست. ایده پشت این قابلیت ساده است: این که در یک چشم به هم زدن خود را به طور کامل از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنید. ولی ساده ترین ایده ها اغلب جزو کارآمدترین ها هستند. فرض کنید اگر می توانستید تله پورت کنید، چقدر در پول بنزین صرفه جویی می شد!
به لطف تله پورت می توانید در یک آن نیمی از دنیا را بپیمایید، وارد مکان هایی شوید که در حالت عادی نمی توانستید یا به سرعت از موقعیت ها فرار کنید. با این که تله پورت کردن به خودی خود باحال است، راه هایی برای باحال تر کردن آن وجود دارد.
10. اشعه تله پورت - مجموعه مگامن (Teleport Beam - Mega Man Series)
مگامن از هنگام اولین حضورش روی میکرو (NES)، یکی از کاربران پروپاقرص فناوری تله پورت بوده است. البته با توجه به محدودیت های گرافیکی زمانه، پی بردن به نحوه کارکرد این فناوری سخت بود. طبق چیزی که دیده می شد، او در قالب حجمی از پیکسل از آسمان به زمین می آمد و بعد شکل عادی خود را می گرفت.
در بازی های بعدی مجموعه، این فرایند کمی واضح تر به نمایش عایدی. ما فهمیدیم که مگامن در آزمایشگاه دکتر لایت (Dr. Light) به یک پرتوی نوری تبدیل می شود، به آن سر دنیا ارسال می شود و پس از برخورد روی زمین، جلوی مخفی گاه ارباب ربات ها (Robot Master)، به حالت فیزیکی اش برمی شود. هم دکتر لایت و هم دکتر وایلی (Dr. Wily) از این تکنولوژی برخوردارند، بنابراین یا این تکنولوژی در دنیا مگامن بسیار رایج است، یا این که هردو در حدی باهوش اند که به طور جداگانه به آن رسیدند.
9. تله پورت فکری - مجموعه پوکمون (Psychic Teleport - Pokemon Series)
پوکمون های سایکیک یا فکری در استفاده از انواع قابلیت های ماوراءطبیعه و فراحسی مهارت دارند و تله پورت کردن هم یکی از آن هاست. در واقع هرکس که بازی های پوکمون قرمز و آبی (Pokemon Red and Blue) اصلی را بازی نموده باشد، می تواند در کمال اعصاب خردی اعتراف کند که تله پورت کردن قابلیت نمادین پوکمون هایی است که با نام تیپ آبرا (Abra) شناخته می شوند.
آبراها هرگاه که احساس خطر نمایند، به طور اتوماتیک خود را به ناحیه ای دور از ناحیه خطر تله پورت می نمایند و برای همین گرفتن شان کار سختی است. با این حال، اگر بتوانید با یکی از آن ها دوست شوید، شما را هرجا که بخواهید می برند. البته به شرط این که آن هرجایی که می خواهید بروید، آخرین مرکز پوکمونی باشد که از آن بازدید کردید. به هرحال نباید سخت گرفت؛ داریم درباره یک پوکمون حرف می زنیم، نه یک معجزه گر. اگر واقعاً دغدغه حمل ونقل دارید، بروید سراغ یک پوکمون پرنده.
8. تله پورتر مهندس - تیم فورترس 2 (Engineers Teleporter - Team Fortress 2)
وقتی در دوئلی بین خودتان و گروهی از مزدوران گیر افتاده اید که به طرز عجیبی شکل خودتان و همکاران تان هستند، صلاح نیست که با یک جفت پای پیاده این طرف و آن طرف بروید. برای همین است که کلاس مهندس در تیم فورترس 2 فناوری تله پورتر قابل حمل خود را اختراع کرد. برای استفاده از این فناوری کافی است که ورودی را در نقطه الف و خروجی را در نقطه ب مشخص کنید، وارد آن شوید و اجازه دهید فیزیک کوانتوم بقیه کارها را انجام بدهد.
البته تله پورتر نیز مثل بقیه تجهیزات کلاس مهندس نسبت به آسیب فیزیکی و عملیات خرابکارانه کلاس جاسوس آسیب پذیر است. اگر هم وقتی کس دیگری در حال تله پورت شدن است داخل آن بایستید، تجزیه می شوید. با این حال، اگر این قضایا را نادیده بگیریم، این تله پورتر کاملاً ایمن است! مگر این که یک قرص نان باشید. هیچ قرص نانی را تله پورت نکنید.
7. موسسه بازپخش مولکولی - فال اوت 4 (The Institutes Molecular Relay - Fallout 4)
موسسه فال اوت 4 دارای تعدادی از پیشرفته ترین تکنولوژی هایی است که دنیا به خود دیده است، از دستگاه های کلون سازی گرفته تا ربات ها. با این که موسسه از لحاظ فنی نخستین تشکیلات علمی در دنیا پس از جنگ نیست که به فناوری تله پورت دست پیدا نموده است (شرکت بیگ ام تی (Big MT) در این زمینه از آن ها پیشی گرفت)، ولی موسسه اولین شرکتی بود که پی برد چگونه تله پورت کردن را به شکل امن و موثر انجام دهد.
موسسه از سیستم ویژه ای به نام بازپخش مولکولی استفاده می نماید. این دستگاه با قفل کردن روی نشانه گرهای شاخص، مثل چیپ های کدگذاری شده داخل یک آدم مصنوعی کورسر (Synth Coursers)، می تواند ساختار مولکولی یک فرد را از فاصله دور تجزیه کند و بعد داخل محدوده مشخص شده آن را بازسازی کند. علت این که موسسه توانسته این همه سال مخفیانه به حیات خود ادامه دهد همین بوده است. شما حتی نمی توانید بدون تله پورت کردن وارد ساختمان اصلی موسسه شوید.
6. قابلیت پلک زدن کوروو - بدنام (Corvos Blink - Dishonored)
به لطف قدرت ورطه (The Void)، تعداد کمی از افراد در دنیا بدنام می توانند از انواع مختلفی از قابلیت های ماوراءطبیعه مثل کپی ساختن از خود و متوقف کردن زمان استفاده نمایند. کارآمدترین این قابلیت ها تله پورت کردن است که با نام پلک زدن یا بلینک هم شناخته می شود. با یاری قابلیت بلینک، کوروو می تواند در یک آن خود را به هر نقطه قابل دیدنی تله پورت کند.
با این که پلک زدن به مقدار بعضی از روش های دیگر تله پورت کردن قدرتمند و گسترده نیست، برای کسی که… حرفه کوروو را دارد، کارآمدترین روش تله پورت کردن همین است. با یاری یک پلک زدن ساده، او می تواند بین پشت بام هایی جابجا شود که در حالت عادی توانایی پریدن بین شان را نداشت. بعلاوه او با تله پورت کردن بین میله ها یا شیشه می تواند بلافاصله تعقیب نمایندگانش را گم کند.
5. پورتال دنیا زیرین - ماینکرفت (Nether Portal - Minecraft)
تله پورتری که خودتان زحمت درست کردنش را کشیده باشید، ارزش ویژه ای دارد، نه؟ جمع آوری آبسیدین (Obsidian) در ماینکرفت احتیاج به دانش ویژه دارد، برای همین وقتی به آبسیدین کافی دست پیدا می کنید تا با آن یک دروازه تشکیل دهید و با سنگ چخماق روشنش کنید، بسیار رضایت بخش به نظر می رسد.
پورتال دنیا زیرین فقط می تواند شما را بین دنیا بالا و دنیا زیرین یا ندر جابجا کند، ولی با توجه به این که هردو مکان نقشه های مشابه دارند، می توانید از پورتال های ندر برای تشکیل دادن شبکه ای از سیستم های سفر سریع السیر بهره ببرید. شما می توانید با ورود به یک پورتال وارد ندر شوید، سوار بر گاری معدن از منظره ها جهنمی ندر عبور کنید و با ورود به پورتالی دیگر به خانه برگردید!
4. تله پورت پی اس آی - ارث باوند (PSI Teleport - Earthbound)
یک سوال در حوزه اطلاعات عمومی: باحال ترین راه برای جابجایی بین دو نقطه مختلف در فرهنگ عامه چیست؟ پاسخ: خودروی دلورین (DeLorean) در فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future) که در اصل ماشین زمان بود. حال تصور کنید که می توانستید آنقدر سریع بدوید که مثل آن خودرو به سرعت 140 کیلومتر در ساعت برسید و پس از آن به هر نقطه از دنیا که دلتان می خواست جابجا شوید و فقط ردپایی سوزان پشت سرتان به جا بگذارید. نس (Ness) در ارث باوند دقیقاً چنین کاری انجام می دهد.
نس، به لطف آموزش های پو (Poo)، در اواسط داستان ارث باوند قدرت تله پورت PSI را یاد می گیرد. تا موقعی که او فضای کافی برای سرعت گرفتن پیش روی خود داشته باشد، می تواند به طور آنی به هر نقطه از دنیا که قبلاً به آن سر زده برود. حتی یک نسخه به روزرسانی شده از تله پورت PSI وجود دارد که برای به کاراندازی آن کافی است برای چند ثانیه دایره وار دور خود بچرخید. انگار که زمین بازی ای که کودکی در خیالات خود ترسیم نموده، به واقعیت پیوسته است.
3. تلفن اسباب بازی مکس - سم و مکس: زمین بازی شیطان (Maxs Toy Phone - Sam & Max: The Devils Playhouse)
در فصل سوم سم و مکس، مکس وابستگی ای به تعدادی اسباب بازی های قدیمی پیدا کرد که قدرت های بعد زمانی/مکانی خوفناکی فراتر از مال خودمان را بازتاب می دادند. در ابتدا این وابستگی نگران نماینده بود، ولی در ادامه بسیار مفید واقع شد، خصوصاً پس از این که مکس به تلفن اسباب بازی دست پیدا کرد.
مکس می تواند با استفاده از این تلفن اسباب بازی، خودش و هرکسی را که در حال لمس اوست، به طور فیزیکی به نزدیکی هر شماره تلفن یا موبایلی که از قبل حفظ نموده منتقل کند. منتها مشکل اینجاست که تله پورت کردن به واسطه مکس یعنی استفاده از فکر او به عنوان یک مجرا و این یعنی هرکس که قرار است همراه با او تله پورت شود باید تجربه وحشتناک قرار گرفتن در معرض فکر او را پشت سر بگذارد. البته تا موقعی که بتوانید چشمان تان را بسته نگه دارید، این تجربه خیلی بد نخواهد بود.
2. ترانه های جابجایی - افسانه زلدا: اوکارینای زمان (Warp Songs - The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time)
در سرزمین هایرول، یکی از قدیمی ترین انواع جادو موسیقی است. ملودی ها حاوی قدرت ، خاطرات حمل نمایندگان ترای فورس (Triforce) و افسانه های دوران قدیم اند. در اوکارینای زمان لینک می تواند با نواختن یک قطعه موسیقی و به جریان انداختن این قدرت، خود را به یک سری نواحی کلیدی تله پورت کند.
این ترانه ها، از مینویت جنگل (Minuet of Forest) گرفته تا مرثیه اشباح (Requiem of the Spirit) که شیک (Sheik) آن ها را به لینک یاد داده است، نه تنها به او اجازه می دهند که به ورودی چند معبد المنتال برشود، بلکه تا حد زیادی در وقتش صرفه جویی می نماید. با توجه به این که گنوندورف (Ganondorf) در حال اجرا انواع و اقسام کارهای پلید است، شما کل روز را وقت ندارید تا در هایرول اسب سواری کنید، بنابراین این جادو بسیار کارآمد است.
1. کنترل آشوب - ماجراجویی های سونیک 2 (Chaos Control - Sonic Adventure 2)
زمردهای آشوب که در طول مجموعه سونیک نشان داده می شوند، از قدرتی بی نهایت زیاد و همواره در حال تغییر برخوردارند. تا قبل از ماجراجویی های سونیک 2، این اشیاء ارزشمند صرفاً برای تامین نیروی ماشین ها یا افزایش قدرت فیزیکی استفاده می شدند، ولی همان طور که شادو نشان می دهد، به کارگیری تکنیک درست باعث می شود که یک شخص بتواند از قدرت زمردها برای دست کاری ابعاد زمانی/مکانی استفاده کند.
البته جالب اینجاست که یک زمرد آشوب لازمه استفاده از قدرت کنترل آشوب نیست. وقتی سونیک در حال پرتاب شدن به مرگ حتمی اش در خلاء فضا بود، درسی یاد گرفت و آن هم این بود که در این شرایط تنها چیزی که لازم دارید، چیزی است که طول موج انرژی آن با زمرد برابر باشد. او از همین راه پیروز شد با زمرد قلابی ای که تیلز (Tails) فراهم نموده بود، کنترل آشوب انجام دهد.
منبع: The Gamer
منبع: دیجیکالا مگ