کتاب

گول هیکل غولپیکرشان را نخورید!

در قلمروی حیوانات، بزرگتر بودن ابعاد و سایز آنها همواره به معنای قدرت بیشترشان نیست. در شرایطی که حیوانات بزرگی مثل فیل و گاو می توانند به راحتی و بی دردسر اجسام عظیمی را جابجا نمایند، اما این حشرات هستند که بزرگترین شاهکارهای قدرت طبیعت را به نمایش...

3 شهریور 1402

با این کارها عاشق مطالعه خواهید شد

کتاب خواندن یک لطف حیاتی است به خودمان و افراد و دنیا اطرافمان. البته بهتر است این لطف را به مهمی یک وظیفه در نظر گرفت تا آن را بشناسیم و اصولش را هم بدانیم.

29 مرداد 1402

عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نویسنده در نگاهی به ادبیات که برگزیده متون ادبیات فارسی است، کوشیده برترین نوشته ها و اشعار ادبیات فارسی را به مخاطبان معرفی کند.

20 مرداد 1402

ساده نوشتن از نهایت پیچیدگی، آیدین آغداشلو: هیچ شاعر مدرنی به میزان احمدرضا به سلایق عمومی نزدیک نبود

شاعری که نوشته بود می خواهم از مرگ فاصله بگیرم با فرشته مرگ ملاقات کرد. همین دیروز، همین جا در تهران. تو گویی اجل در آسمان این شهر شلوغ چرخ زده باشد و چرخ زده باشد و سرآخر همان جایی فرود آمده باشد که احمدرضا احمدی داشت دستگاه 83 ساله تنفس اش را از هوای گرم...

22 تیر 1402

نقد سرخ مثل دریا در فرهنگسرای رسانه

به گزارش خبرنگاران ، آیین رونمایی و نقد کتاب سرخ مثل دریا در دویست و هشتادمین نشست زرین قلم در فرهنگسرای رسانه برگزار می گردد.

21 تیر 1402

بچه ها و نوجوانان اهل مطالعه شیرازی به پویش نون و پنیر و قصه دعوت شدند

مسئول پاتوق کتاب شیراز در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، شرح داد: این پویش در واقع یک بستر رقابت بین بچه ها و نوجوانان اهل مطالعه است.

19 تیر 1402

راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه

به گزارش خبرنگاراندر اراک، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در اراک راه اندازی می شود.

26 خرداد 1402

فقر پیرنگ یکی از ایرادات اساسی آثار نویسندگان جوان است

سرویس استانهای خبرگزاری کتاب: بعضی کارشناسان عقیده دارند که داستان ها و ادبیات نسل امروز نویسندگان جوان استان سمنان ماندگاری لازم را برای پیدا کردن مخاطب ندارد.

25 خرداد 1402

انتشار کتاب جدیدی از تیم اوبراین بعد از 20 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از کرکاس ریویو، انتشارات مارینر گفت که اعجوبه آمریکایی نوشته اوبراین را پاییز امسال منتشر خواهد کرد. مطبوعات این کتاب را ادیسه ای درخشان و پر افت و خیز توصیف می کنند.

15 خرداد 1402

حذف یک برنامه پرمخاطب دیگر از شبکه نسیم

ظاهرا مدیریت تازه شبکه نسیم در ادامه حذف برنامه های پرمخاطب مانند خندوانه، دورهمی، کتاب باز و… نتوانسته با تیم فراوری تنها برنامه مذهبی و پرطرفدار شبکه نسیم در سال های گذشته، همراهی کند. برنامه با حسین(ع) حرف بزن، به گواه مدیران شبکه نسیم و معاونت...

8 خرداد 1402

620 عنوان کتاب روانشناسی و دانشگاهی عرضه شد

به گزارش خبرنگاران انتشارات جوانه رشد با 620 عنوان کتاب در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرد که از این تعداد 60 عنوان چاپ اولی بود.

31 اردیبهشت 1402

یک نویسنده: مدارس ناتوان پرور شده اند، بی مهارتی دانش آموزان مقدار فرونشست زمین و خشکسالی خطرناک است

نظری با اشاره به هشدارهای جهانی به نظام های آموزشی بیان نمود: طبق هشدارهای جهانی تا 10 سال آینده حدود 80 درصد مهارت هایی که بچه ها در مدارس به دست می آورند به کارشان نمی آید. آنها با چیزهایی که خوانده اند نمی توانند زندگی نمایند. این خطرش از خطر فرونشست...

29 اردیبهشت 1402

آنالیز نقش هویت ایرانی در دوران کنونی، دیرینگی هویت ایرانیان به چه زمانی بازمی شود؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، مؤسسه نیمروز برنامه نقش هویت ایرانی در دوران کنونی را با سخنرانی حمید احمدی، استاد عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می نماید.

11 اردیبهشت 1402

یک دانه توت فرنگی داستانی مجذوب کننده با موضوع امانت داری منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، این اثر به نویسندگی یگانه مرادی لاکه با تصویرگری سحر فرهادروش به آیه 58 سوره نساء اشاره دارد: خدا به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانشان پس دهید.

28 فروردین 1402

من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب

مصطفی عظیمی فر، نویسنده کتاب من نویسنده این کتاب نیستم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خوزستان گفت: برخلاف دو اثر قبلی که با درونمایه عاشقانه و طنز منتشر شد، در این کتاب کوشیدم، بیشتر به بیان و انتقال مفاهیم به مخاطب تمرکز کنم.

21 اسفند 1401

عطاء الله مهاجرانی نامزد کتاب سال شد

نامزد های گروه ادبیات چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرخانه این جایزه در حالی اعلام شد که عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت هفتم، نامش در میان فهرست به چشم می خورد.

18 بهمن 1401

جاذبه های تفریحی شبانه در سفر به دور جهان

در جهان امروز، شهرها گوناگونی هستند که با داشتن جاذبه های تفریحی برای علاقه مندان سفر در تاریکی شب و گردش شبانه، یک مقصد ایده آل تلقی می شوند! مکان هایی که برای سپری کردن لحظاتی خوش آن هم در دل سیاهی شب به وجود آمده اند و می توانند یک شب فراموش نشدنی را...

15 دی 1401

کهکشان ما چه زمانی به همسایه اش برخورد می نماید؟ ، راه شیری در حال آدم خواری!

تحقیقات تازه نشان می دهد کهکشان راه شیری تاریخ طولانی ای از آدم خواری کیهانی دارد و همچنان کهکشان های کوچک تر را می بلعد.

19 آذر 1401

چگونه S Pen به ابزار جادویی گلکسی های سامسونگ تبدیل شد؟

قلم S یا همان S Pen تا سال ها یکی از مشخصات اصلی گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ بود و این سری را به مجموعه ای منحصربه فرد در دنیای گوشی های هوشمند تبدیل نموده بود. از سال 2021 و با معرفی گلکسی S21 Ultra این قلم برای نخستین بار وارد سری S شد و قابلیت های نوآورانه این...

30 شهریور 1401

کاپولا در باره الویس پریسلی فیلم می سازد

پریسیلا فیلم بعدی سوفیا کاپولا خواهد بود که بر اساس کتاب خاطرات همسر الویس پریسلی ساخته می گردد.

26 شهریور 1401
تعداد: (64)