من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، مصطفی عظیمی فر، نویسنده کتاب من نویسنده این کتاب نیستم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خوزستان گفت: برخلاف دو اثر قبلی که با درونمایه عاشقانه و طنز منتشر شد، در این کتاب کوشیدم، بیشتر به بیان و انتقال مفاهیم به مخاطب تمرکز کنم.

من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب

وی با بیان اینکه داستان، من نویسنده این کتاب نیستم زبان ساده و روانی دارد، مطرح نمود: هرچند داستان، زبان ساده ای دارد اما از ویژگی های، فلسفی، اجتماعی و ادبی برخوردار است؛ به عبارت دیگر در دل داستان نکات آموزنده زیادی در قالب روایت هایی از واقعیت زندگی را با کلمات و جملاتی به ظاهر ساده اما پیچیده و عمیق بیان می نماید.

نویسنده کتاب هر خودی همواره تنها است ادامه داد: داستان کتاب من نویسنده این کتاب نیستم را می توان مثالی از زندگی در نظر گرفت که سادگی درآمیخته با پیچیدگی و مفاهیم ژرف از واقعیت زندگی انسان ها را به تصویر می کشد و بعلاوه بیانگر عبرت آموز مفاهیم ناپسندی چون: خودخواهی، چاپلوسی و ... است.

وی سبک کتاب را بر پایه گفت وگوی ادبی دانسته و بیان نمود: اوج گفت وگوهای کتاب را می توان در میانه کتاب، جایی که نویسنده با یک تخته سنگ در پایین تپه آشنا می گردد، دید.

عظیمی فر درباره داستان کتاب من نویسنده این کتاب نیستم یادآور شد: من نویسنده این کتاب نیستم داستان نویسنده ای است که تصمیم می گیرد برترین مکان را برای نوشتن یک کتاب پیدا کند. او جستجو را شروع می نماید تا اینکه به بام شهر می رسد و در آنجا با یک تخته سنگ آشنا می گردد. تخته سنگ که از پیش می داند نویسنده میخواهد کتابی بنویسد با او همراه شده و پایان هر دو پیروز به خلق کتاب می شوند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید