ادبیات

تفال به حافظ امروز آدینه 17 شهریور 1402؛ سلامی چو بوی خوش آشنایی

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

17 شهریور 1402

تفال به حافظ امروز دوشنبه 30 مردادماه 1402؛ دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

30 مرداد 1402

با این کارها عاشق مطالعه خواهید شد

کتاب خواندن یک لطف حیاتی است به خودمان و افراد و دنیا اطرافمان. البته بهتر است این لطف را به مهمی یک وظیفه در نظر گرفت تا آن را بشناسیم و اصولش را هم بدانیم.

29 مرداد 1402

عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نویسنده در نگاهی به ادبیات که برگزیده متون ادبیات فارسی است، کوشیده برترین نوشته ها و اشعار ادبیات فارسی را به مخاطبان معرفی کند.

20 مرداد 1402

ساده نوشتن از نهایت پیچیدگی، آیدین آغداشلو: هیچ شاعر مدرنی به میزان احمدرضا به سلایق عمومی نزدیک نبود

شاعری که نوشته بود می خواهم از مرگ فاصله بگیرم با فرشته مرگ ملاقات کرد. همین دیروز، همین جا در تهران. تو گویی اجل در آسمان این شهر شلوغ چرخ زده باشد و چرخ زده باشد و سرآخر همان جایی فرود آمده باشد که احمدرضا احمدی داشت دستگاه 83 ساله تنفس اش را از هوای گرم...

22 تیر 1402

راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه

به گزارش خبرنگاراندر اراک، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در اراک راه اندازی می شود.

26 خرداد 1402

فقر پیرنگ یکی از ایرادات اساسی آثار نویسندگان جوان است

سرویس استانهای خبرگزاری کتاب: بعضی کارشناسان عقیده دارند که داستان ها و ادبیات نسل امروز نویسندگان جوان استان سمنان ماندگاری لازم را برای پیدا کردن مخاطب ندارد.

25 خرداد 1402

هنرمندان و نویسندگان مشهور چرا در آمریکا و کانادا و اروپا می میرند؟

خبر فخری خوروش در آمریکا درگذشت اگرچه همراه با تأسف است اما این پرسش را برنمی انگیزاند که چرا درگذشت، چون مرگ حق است و همه می میرند و همه می میریم. بلکه این سؤال شکل می گیرد که چرا در آمریکا؟

24 خرداد 1402

امروز با شمس لنگرودی : من همواره تو را با چشم هایم می بوسم

محمدتقی شمس لنگرودی معروف به شمس لنگرودی (زادهٔ 26 آبان 1329 در لنگرود) شاعر و مورخ ادبی است

23 خرداد 1402

انتشار کتاب جدیدی از تیم اوبراین بعد از 20 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از کرکاس ریویو، انتشارات مارینر گفت که اعجوبه آمریکایی نوشته اوبراین را پاییز امسال منتشر خواهد کرد. مطبوعات این کتاب را ادیسه ای درخشان و پر افت و خیز توصیف می کنند.

15 خرداد 1402

اقدام عجیب جشنواره کن درباره یک جوان ایرانی ، ماجرای اقامت 4 ماهه در کن

جشنواره فیلم کن خاطرنشان کرد که 6 سینماگر جوان از جمله محمدرضا میقانی از ایران با اقامت 4/5 ماهه در کن برای نگارش فیلمنامه جدیدشان مورد حمایت قرار گرفته اند.

26 اردیبهشت 1402

من نویسنده این کتاب نیستم؛ روایت جستجوی و انتخاب

مصطفی عظیمی فر، نویسنده کتاب من نویسنده این کتاب نیستم در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خوزستان گفت: برخلاف دو اثر قبلی که با درونمایه عاشقانه و طنز منتشر شد، در این کتاب کوشیدم، بیشتر به بیان و انتقال مفاهیم به مخاطب تمرکز کنم.

21 اسفند 1401

جشنواره فیلم 100 به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم صد ثانیه ای آدینه شب دوازدهم اسفند ماه سال جاری در تالار ایوان شمس تهران برگزار گردید.

13 اسفند 1401

عطاء الله مهاجرانی نامزد کتاب سال شد

نامزد های گروه ادبیات چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرخانه این جایزه در حالی اعلام شد که عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت هفتم، نامش در میان فهرست به چشم می خورد.

18 بهمن 1401

کشف یک مقبره سلطنتی مرموز با قدمت 3500 سال

مقامات مصری از کشف یک مقبره سلطنتی با قدمت 3500 سال متعلق به دودمان های فرعون در الاقصر خبر دادند که قبلاً دیده نشده بود.

28 دی 1401

سرنوشت آثار تاریخی کلیسای نوتردام

مجموعه از آثار تاریخی و هنری به جا مانده پس از آتش سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام پاریس به صورت موقت به موزه لوور فرانسه انتقال یافت. به نقل از رویترز، فرانک ریستر وزیر فرهنگ فرانسه اظهار داشت که پس از شروع آتش سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام پاریس، آتش نشانان،...

20 دی 1401

وقتی سینما رفتن برای خانم ها ممنوع بود ، روش جالب سانسور در سینمای خانگی زنان قاجار ، طلاق و طلاق کشی دم در سینما

روزگاری سینما رفتن برای خانم ها ممنوع بود و هیچ بانویی جرأت نمی کرد از کنار سالن های سینما رد گردد؛ چه رسد به اینکه بخواهد وارد سینما شده و فیلم ببیند چون نه تنها مسئولان سینما، بلکه تماشاچی ها با جنجال او را بیرون می کردند.

29 شهریور 1401

بوتیک هتل سوریجان کاشان

موقعیت مکانی بنا به نحوی است که در بافت قدیمی کاشان بوده و با عبور از کوچه های محله سوریجان می توان به بناهای فاخر و قدیمی شهر دست پیدا کرد .برای ورود به سوریجان از کوچه باریکی که طاق آن با ساباط های زیبا گره خورده و کف آن نیز با سنگ فرشی طوسی مزین شده عبور...

14 مرداد 1401

ببینید: نماهنگ برگزیده و بسیار زیبا از شیراز در روز شیراز

خبرنگاران :هر سال روز میانی بهار، یعنی 15 اردیبهشت به نام روز شیراز نامیده می گردد.اوج شکوفایی طبیعت شیراز در ماه اردیبهشت است، شیراز در اردیبهشت سرسبز و تماشایی است و عطر بهار نارنج در باغ ها و خیابان های این شهر باعث شده بسیاری از افراد بگویند اردیبهشت...

9 تیر 1401

احتمالا هیچ وقت نتوانید در این جزیره های شخصی زندگی کنید!

لیست جزیره های شخصیداشتن یک جزیره فقط مختص به یک آدم خیلی خاص، مهم، یک سارق دریایی و یا مردم یک کشور خاص نیست، شما هم می توانید یک جزیره شخصی داشته باشید! البته که این کار به مقدار ای پول می خواهد که احتمالا هر متر مکعب از خاک برخی از جزیره ها بیشتر از کل...

23 خرداد 1401
تعداد: (43)