ترم جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد ، دانشجویان موظف به شرکت در آموزش های مجازی هستند

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ترم جاری این دانشگاه به هیچ عنوان حذف نخواهد شد گفت: در حال حاضر 70 درصد برنامه های آموزشی دانشگاه تهران به شکل مجازی طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود بنابراین حذف ترم نخواهیم داشت و دانشجویان نیز موظف به شرکت در کلاس های آموزش مجازی هستند.

ترم جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد ، دانشجویان موظف به شرکت در آموزش های مجازی هستند

به گزارش وبلاگ چراغ روشن به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن بیان این مطلب به تصمیم دانشگاه تهران در خصوص شرایط کلاس های آموزشی دانشجویان این دانشگاه در ترم جاری اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام تعطیلی کلاس های آموزشی دانشگاه، آموزش مجازی دانشجویان از دهم اسفند ماه سال 98 آغاز شده و در حال حاضر 70 درصد کلاس های آموزشی دانشجویان طبق برنامه و به صورت الکترونیکی یا مجازی برگزار می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان ترم جاری دانشگاه تهران حذف نخواهد شد، تاکید کرد: همانطور که عنوان کردم بیشتر برنامه های آموزشی دانشگاه تهران بر اساس برنامه برگزار می شود و از فرصت تعطیلات نوروز نیز برای جبران عقب افتادگی های کلاس ها استفاده شده است. معلوم نیست که کرونا ویروس در کشور تا چه زمانی کنترل شود که بتوانیم کلاس های حضوری را برگزار کنیم. بنابراین کلاس های آموزش مجازی دانشگاه تهران طبق فرایند فعلی ادامه خواهد یافت و به هیچ عنوان ترم جاری حذف نمی شود.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: ما در ماه های پیش رو آزمون های کنکور، کارشناسی ارشد و دکتری را داریم. همزمانی برگزاری این آزمون ها با ادامه ترم مشکل ساز خواهد شد. ضمن اینکه قرار است ما برای مهر جاری دانشجو پذیرش کنیم. اگر ترم را به موقع البته با اعمال یک سری تمهیداتی، تمام نکنیم ما در ترم آینده نمی توانیم دانشجویان جدید در دوره های کارشناسی ارشد و حتی دکتری جذب کنیم. چرا که خوابگاه ها و کلاس های ما امکان پذیرش حجم زیادی از دانشجو را نخواهد داشت. بنابراین باید حتما ترم جاری تمام شود.

دکتر نیلی ادامه داد: در حال حاضر کلاس های نظری دانشجویان دانشگاه تهران طبق برنامه برگزار می شود و فقط در کلاس های عملی دانشجویان وقفه ایجاد شده که در این زمینه نیز با توجه به شرایط تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد و این تصمیمات در سایت دانشگاه به دانشجویان اطلاع رسانی می شود.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص طولانی شدن ترم جاری در این دانشگاه نیز گفت: فقط برای کلاس های عملی تمهیداتی را باید اتخاذ کنیم که در این زمینه تصمیمات جدید را اعلام خواهیم کرد.

نیلی در خصوص زمان بازگشایی کلاس های حضوری و حتی خوابگاه های دانشجویان دانشگاه تهران بعد از تعطیلات نوروز نیز گفت: در این زمینه تابع تصمیمات وزارت علوم و ستاد ملی کرونا هستیم و اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد نگرانی از نظر کلاس های آموزشی وجود ندارد چرا که کلاس ها طبق برنامه به صورت مجازی برگزار می شود و وزارت علوم در خصوص برنامه های آموزشی هماهنگی های لازم را با دانشگاه ها انجام می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه ها استقلال لازم برای تصمیم گیری در خصوص شرایط آموزشی ترم جاری را دارند اظهار داشت: در حال حاضر تاکید وزارت علوم این است که دانشگاه ها زیرساخت های مجازی و الکترونیکی کلاس های مجازی را تقویت کنند و از این روش برای برگزاری کلاس ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تا به امروز گزارشی از عدم دسترسی دانشجویان این دانشگاه به آموزش های مجازی نداریم، گفت: با توجه به اینکه کلاس های مجازی دانشگاه روی سایت ضبط می شود بنابراین دانشجویانی هم که به این آموزش ها دسترسی نداشتند می توانند از فایل های ضبط شده استفاده کنند اما دانشجویانی که شرایط استثنایی پیدا می کنند طبیعتاً دانشگاه و وزارت علوم این شرایط استثنایی را برای آنها بررسی خواهد کرد.

دکتر نیلی اظهار داشت: اگر ما کلاس های آموزش مجازی را در دانشگاه برگزار نمی کردیم آنها از فعالیت های خود عقب می افتادند و توصیه ما در حال حاضر به دانشجویان این است که در خانه بمانند و از این فرصت فوق العاده برای استفاده از آموزش های مجازی بهره بگیرند تا زندگی و شرایط تحصیلی آنها با اخلال روبرو نشود و به آنها توصیه می کنم از این فرصت استفاده کنند و خود را با برنامه ارائه شده از سوی دانشگاه و حتی جلوتر از برنامه در بحث آموزشی پیش ببرند. چرا که کرونا نباید مانع پیشروی برنامه های آینده دانشجویان باشد و از این فرصت برای کار و تمرکز بر روی انتها نامه ها و رساله های خود نیز استفاده کنند.

رئیس دانشگاه تهران در انتها در خصوص اشکالات احتمالی سیستم آموزش مجازی دانشگاه تهران نیز گفت: هفته اول برگزاری این آموزش ها یک سری چالش هایی در سرور این آموزش ها داشتیم اما خوشبختانه با اضافه شدن سرورهای جدید مسئله ای در آموزش های مجازی گزارش نشده است و معاونت آموزشی دانشگاه با همکاری دانشکده علوم تربیتی پرسشنامه ای را تدوین کرده و در حال نظرسنجی از اساتید و دانشجویان برای بررسی مسائل احتمالی آموزش الکترونیکی هستیم تا از قوت ها و ضعف های آن باخبر شویم و نتایج آن تا چند روز دیگر استخراج خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترم جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد ، دانشجویان موظف به شرکت در آموزش های مجازی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد ، دانشجویان موظف به شرکت در آموزش های مجازی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید