راهنمای جامع شغل تعمیرات لوازم خانگی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، شغل تعمیرات لوازم خانگی یکی از مشاغل فنی پر درآمد می باشد که بازار کار به نسبت پر رونقی داشته و کسب درآمد عالی را برای علاقه مندان این حوزه تضمین می کند. تعداد قابل توجه افرادی که از عیب یابی تجهیزات برقی لذت می برند، جذب این شغل شده و تمایل دارند اطلاعات تخصصی را در مورد این شغل، مهارت های مورد نیاز و هم چنین شرایط بازار کار و درآمد آن کسب کنند. در این مطلب ضمن اشاره به این موارد، نحوه راه اندازی شغل و مقدار سرمایه مورد نیاز را توضیح داده و راهکاری را برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی عنوان می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای جامع شغل تعمیرات لوازم خانگی

معرفی شغل تعمیر لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی به فعالیت هایی اشاره دارد که تعمیرکاران در زمینه عیب یابی، تعمیر، نگهداری و بهینه سازی انواع لوازم خانگی و برقی انجام می دهند. این شغل شامل بررسی، تشخیص مسائل، تعویض قطعات خراب و ارائه راه حل های بهبود عملکرد دستگاه ها می شود. لوازم خانگی که ممکن است تعمیرکاران با آن ها سر و کار داشته باشند شامل یخچال، فریزر، یخچال ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، مایکروویو و سایر لوازم برقی خرد منزل مانند جارو برقی، چرخ گوشت، اتو، سشوار و غیره می باشد. برای موفقیت در این شغل، تعمیرکاران لوازم خانگی باید دارای مهارت ها و دانش های زیر باشند:

  • دانش پایه در مورد الکترونیک، برق و مکانیک
  • توانایی تشخیص مسائل و عیب یابی لوازم خانگی
  • توانایی کار با دستگاه های میزان گیری و تست الکترونیکی
  • توانایی خواندن و درک نقشه های برقی و مدار های الکترونیکی
  • مهارت های ارتباطی و خدمات مشتری
  • دانش در مورد استاندارد های ایمنی

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی بازار کار عالی و پر رونقی دارد. تعداد برند های تولید لوازم خانگی چه در داخل و چه در خارج از کشور رشد چشمگیری داشته و بالا رفتن آمار استفاده از آن ها می تواند نیاز به نیروی ماهر تعمیر لوازم خانگی را تشدید نماید. چرا که هزینه های تعمیر لوازم خانگی نسبت به خرید لوازم نو کاملا عقلانی و به صرفه است. تعمیرکاران لوازم خانگی می توانند در شرکت های تعمیراتی، فروشگاه های لوازم خانگی یا به صورت مستقل کار کنند. علاوه بر این، می توانند با کسب تجربه و تخصص در زمینه های مختلف، به موقعیت های مدیریتی یا آموزشی ارتقا پیدا کنند یا کسب و کار خود را تحت عنوان کنندگی تعمیرات لوازم خانگی راه اندازی کنند.

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی در ایران و کشور های خارجی

درآمد تعمیرکار لوازم خانگی را نمی توان با یک عدد دقیق بیان نمود. به طور کلی، میزان درآمد تکنسین تعمیر لوازم خانگی در ایران 4 تا 8 برابر حقوق اداره کار عنوان شده است. عوامل متعددی می تواند میزان دریافتی و درآمد این شغل فنی را تغییر دهد. مهارت تخصص، تجربه، سابقه کاری، موقعیت مرکز تعمیر لوازم خانگی، نحوه ارتباط با مشتری و تبلیغات از جمله این موارد هستند.

این شغل در کشور های خارجی نیز درآمد قابل توجهی دارد. میزان میانه حقوق ساعتی تعمیرکاران لوازم خانگی در آمریکا، 25 دلار است. واضح است که هر چه فرد ساعت کاری بیشتری داشته باشد، درآمد وی افزایش خواهد یافت.

نحوه راه اندازی و سرمایه مورد نیاز برای مغازه تعمیر لوازم خانگی

به منظور راه اندازی کسب و کار شخصی خود در حوزه تعمیرات لوازم خانگی نیاز دارید سرمایه ای را برای یادگیری مهارت ها و مباحث تخصصی کنار بگذارید. پس از کسب توانمندی ها لازم است با خرید ابزار و تجهیزات ضروری، برای ورود به بازار کار آماده شوید. می توانید با خرید اصلی ترین تجهیزات شروع کنید و به مرور زمان تجهیزات به روز و پیشرفته ای را تهیه کنید. مطمئن شوید که ابزار های خود را از برند های با کیفیت و دارای گارانتی تهیه می کنید تا بتوانید مدت زمان زیادی از آن ها استفاده نمایید.

اگر می خواهید تعمیرگاه شخصی لوازم خانگی را احداث نمایید، باید در پی اجاره یا خرید یک مغازه باشید. میزان مبلغ مورد نیاز برای اجاره یا خرید یک ملک به متراژ، نوساز بودن و هم چنین موقعیت مکانی آن بستگی دارد. پیشنهاد می شود محلی را برای احداث مغازه خود انتخاب کنید که در مرکز شهر بوده و دسترسی به آن آسان باشد.

معایب شغل تعمیرات لوازم خانگی

این شغل مانند هر شغل دیگری دارای معایبی می باشد. معایب شغل تعمیر لوازم خانگی عبارتند از:

  • عدم مشخص بودن درآمد ماهیانه به طور دقیق
  • ظرافت کاری و نیاز به دقت بالا
  • امکان از بین رفتن کامل تجهیزات به علت حساسیت قطعات الکترونیکی و مکانیکی
  • مشخص نبودن دقیق ساعت کاری
  • نیاز به کار در روز های تعطیلی
  • سنگین بودن وزن برخی از لوازم خانگی و امکان وارد شدن آسیب های جسمی به فرد تعمیرکار
  • وجود خطر برق گرفتگی و آتش سوزی
  • فشار کاری زیاد

وسایل لازم برای مغازه تعمیرات لوازم خانگی

شما برای راه اندازی مغازه تعمیرات لوازم خانگی به وسایل زیر نیاز دارید:

  • ست پیچ گوشتی
  • انبردست
  • ست آچار
  • مولتی متر
  • دریل و مته
  • فاز متر
  • ست انبر
  • سیم چین
  • آچار فرانسه
  • آچار پولی کش
  • آچار آلن
  • دم باریک
  • چسب برق
  • دستگاه هویه لحیم کاری
  • تستر ولتاژ
  • لباس های عایق و محافظ
  • دستکش و عینک ایمنی

چگونه تعمیرکار لوازم خانگی حرفه ای شویم؟

طبق مقاله منتشر شده در مجله راهنمای درباره چگونه تعمیرکار لوازم خانگی حرفه ای شویم (https://footofan.com/how-to-become-a-home-appliance-repairman/)، بهترین راه تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای، شرکت در دوره های آموزشی تعمیر لوازم خانگی است چرا که سرفصل های تخصصی و مباحث ویژه بازار کار از طریق اساتید مجرب و با سابقه در کارگاه های عملی به علاقه مندان آموزش داده شده و فرد می تواند در کوتاه ترین زمان، مهارت ها و توانایی های شغلی را از مقدماتی تا پیشرفته به دست آورده و با اخذ مدرک معتبر وارد بازار کار شود و درآمد عالی کسب کند.

مراکز آموزشی و موسسات زیادی اقدام به برگزاری کلاس های یادگیری تعمیر لوازم خانگی نموده اند. افرادی که به این حوزه علاقه دارند و می خواهند به یک تکنسین حرفه ای تبدیل شوند، لازم است یک آموزشگاه معتبر و با سابقه را انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

بهترین دوره آموزش تعمیر لوازم خانگی

مرکز فناوری به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیر لوازم خانگی در تهران با سابقه چندین ساله زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور فعالیت می کند. این آموزشگاه سرفصل های تعمیر لوازم خانگی را از صفر تا صد به شرکت کنندگان آموزش می دهد و افراد در کارگاه های تجهیز شده با انواع ابزار و تجهیزات می توانند خود را برای موقعیت های شغلی واقعی آماده کنند.

دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در آموزشگاه مرکز فناوری شامل یادگیری تعمیر مکانیک و برد الکترونیک لوازم خانگی مانند لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و فریزر، مایکروفرو و حتی لوازم خانگی خرد مانند چرخ گوشت، سشوار، آبمیوه گیری و غیره می باشد. در صورت علاقه مند بودن به آموزش تعمیرات لوازم خانگی می توانید وارد لینک (https://paytakhtfanavari.com/courses/home-appliances-repair-training/) شوید و صفر تا صد تعمیر لوازم خانگی را به صورت تخصصی یاد بگیرید.

ناگفته نماند که بسیاری از علاقه مندان به شغل های تعمیرات لوازم خانگی، در کنار این شغل، مهارت های دیگری را کسب می کنند تا بتواند حوزه کاری خود را توسعه دهند. در ادامه دو دوره آموزشی دیگر را در که می تواند موقعیت شغلی شما را ارتقا دهد و درآمدتان را افزایش دهد به شما معرفی می کنیم.

1- دوره آموزش تعمیرات پکیج

دوره تعمیر پکیج یکی از محبوب ترین دوره های تخصصی آموزشگاه مرکز فناوری می باشد که توانسته است کارآموزان زیادی را به بازار کار وارد کند. در آموزش تعمیرات پکیج ضمن آشنایی با ساختار پکیج ها و شناسایی اجزا و کاربرد های آن ها، با مسائل رایج آن ها آشنا شده و در نهایت راه حل های تخصصی را برای عیب یابی و تعمیر آن ها یاد می گیرید. پشتیبانی نامحدود، انعطاف در زمان برگزاری کلاس و موقعیت مکانی مناسب آموزشگاه از مزایای شرکت در این دوره می باشد.

2- دوره آموزش تعمیرات کولر گازی

آموزش تعمیرات کولر گازی نیز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات کولر گازی در آموزشگاه مرکز فناوری با 30 درصد تخفیف در شهریه برقرار شده است. کولر گازی ها در برند های متنوع در بازار عرضه شده و افراد زیادی از آن ها برای خنک کردن محیط از آن ها استفاده می کنند. تنوع برند ها و مسائل متداول در کولر گازی ها نیاز به نیروی کار ماهر برای شناسایی علت به وجود آمدن مشکل در آن ها را نسبت به گذشته، افزایش یافته است. از نقاط قوت نام نویسی در دوره تعمیرات کولر گازی می تواند امکان تنو دوره رایگان، کسب مدرک فنی و حرفه ای و اختصاص یافتن خوابگاه با امکانات مناسب برای کارآموزان شهرستانی بیان نمود.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره شغل تعمیرات لوازم خانگی صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را درباره این شغل در اختیارتان قرار دادیم. یادتان نرود که حتما در هر زمینه کاری که می خواهید وارد شوید تحقیقات کاملی را انجام دهید و با افراد فعال در آن حوزه مشورت کنید. امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: فوت و فن

به "راهنمای جامع شغل تعمیرات لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع شغل تعمیرات لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید