معرفی برترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه ترک

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، برترین کافه های استانبول را به شما معرفی می کنیم اما پیش از آن بد نیست بدانید کافه ها از دیر باز مکانی برای نوشیدن نوشیدنی های سبک مانند چای و قهوه بوده اند و به واسطه این نوشیدنی ها دیدارها تازه می شدند، دوستی ها شکل می گرفتند و اخبار ردوبدل می شدند. کافه ها به حالت قدیمی در هر محله نقشی اساسی برای رویدادهای مهم داشتند و در تمام جهان نیز فارغ از ملیت و مذهب و زبان، نقش آنها همین بوده است. در ادامه در خصوص برترین کافه های استانبول بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی برترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه ترک

تور استانبول، همه روزه باپروازهای ترکیش و اقامت هتل های لوکس در لینک زیر:

برترین کافه های استانبول

قهوه از گذشته های دور یک نوشیدنی مورد علاقه بوده و بد نیست بدانید که بر خلاف تصور عامیانه، این نوشیدنی تلخ و خوش طعم از آسیا به اروپا و دیگر نقاط دنیا سفر نموده است. البته یکی از قهوه های همواره دلچسب و مجذوب نماینده، قهوه ترک است که روش آمادگی آن خاص و ویژه بوده و نوشیدن آن را در برترین کافی شاپ های ترکیه به شما توصیه می کنیم.

بطور معمول سفر به هر منطقه ای به شما یاری می نماید که با فرهنگ، سنت ها، غذاها و نوشیدنی های آن محل بیشتر آشنا شوید و بودن در کافه های متنوع و مجذوب نماینده ترکیه نیز شما را در فضایی شرقی قرار می دهد که هم می توانید خستگی خود را از تن به در کنید و هم از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک لذت ببرید. ما در ادامه برترین کافه های استانبول که در آنها قهوه های ترک اصیل سرو می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

آماده کردن قهوه ترک

مهم ترین نکته هنگام آماده کردن قهوه آن است که در حرارت کم درست گردد تا در زمان کافی مزه خود را به آب داغ پس بدهد. قهوه ترک بیشتر نحوه و شیوه آماده کردن آن است و دانه های آن خیلی خاص نیستند. در شیوه های سنتی برای خرد کردن دانه ها از هاون یا آسیاب سنگی استفاده می کردند تا بسیار ریز شوند. برترین قهوه ترک ها از دانه های تاره برشته شده درست می شوند چرا که با گذشت زمان دانه های برشته و آسیاب شده طعم و مزه اولیه خود را از دست می دهند.

فرایند کلی آماده کردن قهوه ترک این گونه است که دانه های قهوه را داخل آب گرم می ریزند تا طعم و مزه اش وارد آب گردد. جوشاندن قهوه باعث خراب شدن طعم و مزه آن می گردد. اگر تمایل به شیرین کردن قهوه داشته باشند آن را هم به آب گرم اضافه می نمایند و روی حرارت قرار می دهند تا به جوش آید. بعضی برای بار دوم و سوم نیز آن را می جوشانند و در نهایت قهوه ترک آماده را داخل فنجان می ریزند.

یکی از هنرهای کسی که قهوه را آماده می نماید و البته آن چه می توانید در برترین کافه های استانبول بیابید آن است که فنجان لایه ای بزرگ از کف را داشته باشد و البته اندازه کف آن ها یکسان باشد.

قهوه ترک که خوب آماده شده باشد، کف ضخیمی رویش دارد (در زبان ترکی به آن کپوک می گویند)، همگن است و ذره قابل مشاهده ای از قهوه در کف یا مایعش وجود ندارد. می توان حدود 20 ثانیه قهوه را در حالت جوش روی حرارت نگه داشت تا قهوه به خوبی طعمش را پس بدهد، اما در این صورت کف قهوه از بین خواهد رفت. برای برطرف این مشکل بعضی کف قهوه را به محض جوش آمدن بر می دارند و درون فنجان می ریزند و مایع به جای مانده را حدود 20 ثانیه می جوشانند. در این صورت باید بسیار دقت کرد تا تنها کف را درون فنجان ریخت و ذرات معلق وارد فنجان ها نگردد

  1. گالاتا کونگ کافه | Galata Konak Cafe

این کافه که با نام گالاتا کونگ معروفیت دارد یکی از مشهور ترین و برترین کافه ها در شهر ترکیه است که به سرو کردن قهوه هایی اصیل و شیرینی هایی خوشمزه و تازه در استانبول معروفیت دارد. پایه گذار این کافه در ابتدا شیرینی های خوشمزه استانبول را می پخته که بعد ها کافه خود را تاسیس نموده و در کنار این شیرینی ها، قهوه ترک اصیل را نیز به مراجعین خود ارائه می نماید.

منظره زیبایی که در اطراف این کافه واقع شده است به شما یاری می نماید که قهوه خود را در محیطی زیبا و آرامش بخش نوش جان کنید. گالاتا کونگ کافه در قسمت تاریخی شهر استانبول واقع شده است و نمایی بی نظیر و چشم نواز از شهر را در مقابل چشمان شما قرار می دهد. فاصله این کافه تا برج گالاتا تنها 5 دقیقه است و شما به راحتی می توانید بعد از بازدید از برج گالاتا در این کافه دنج که از برترین کافه های استانبول محسوب می گردد خود را به یک نوشیدنی قهوه ترک در کنار شیرینی های لذیذ استانبول دعوت کنید.

  1. آکالی کافه | Akali

دومین کافه که در فهرست برترین کافه های استانبول واقع شده است کافه آکالی یا آکالی کافه نام دارد که در محله بشیکتاش واقع شده. شما در این کافه می توانید یک بعدازظهر دلپذیر و دلچسب را در کنار دوستان و یا هم خانواده خود بگذرانید. محیط آرام و دلنشین کافه کاملاً دنج است و شما در کنار کیک های لذیذ، قهوه های ترک و اصیلی نیز نوش جان خواهید کرد. البته ناگفته نماند که در این کافه در کنار قهوه و شیرینی جات، غذا های خوش طعمی نیز سرو می شوند و این کافه خوراکی های ایتالیایی، ترک، آمریکایی و البته گیاهی متنوع و محبوبی را سرو می نماید.

دکوراسیون کافه بی نظیر است و کاشی های کف در کنار دکور زیبا و پیشخوان چوبی، یکی از دلایل مهم جذب شدن گردشگران و مسافران به این کافه است. ساعت کار کافه از 12 ظهر تا نیمه های شب بوده و شما می توانید بعد از یک گشت و گذار منحصر به فرد در سطح شهر، خود را در این کافه به یک فنجان قهوه ترک، شیرینی و یا یک غذای لذیذ ملل دعوت کنید.

  1. کافه دریپ کافیست | Drip Coffeeist

این کافه که یکی از برترین کافه های استانبول محسوب می گردد برای بار اول کار خود را در قسمت آسیایی استانبول شروع کرد. اما به قدری محبوب شد که توانست شعبه های دیگر خود را در بخش اروپایی نیز افتتاح کند. یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار در این کافه قهوه دَمی سرد است که با یخ سرو می گردد و به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً این قهوه را امتحان کنید. کافه کافیست یک تراس رو باز دارد که آن را در میان کافه های دیگر به یک فضای دنج تبدیل نموده و شما می توانید طعم قهوه های معطر ترک را در این کافه بی نظیر بچشید.

  1. پیر لوتی کافه، هالیک | Pierre Loti Cafe, Halic

این کافه بعد از یک تله کابین سواری به شما پیشنهاد می گردد، یعنی اگر هوس کردید در سفر خود تله کابین سوار شوید در خاتمه بد نیست که خود را به یک قهوه لذیذ در بالای تپه ها مهمان کنید. کافه پیر لوتی که یکی از برترین کافه های استانبول محسوب می گردد، در شروع ورود شما با لباس های سنتی پیشخدمت ها به خوبی نظر همگان را به خود جلب خواهد نمود.

این کافه نمایی چشمگیر به سمت تنگه بسفر دارد که منظره زیبایی از شهر استانبول را به شما ارائه می نماید و به همین علت است که در فهرست برترین کافه های استانبول قرار گرفته است. البته این نکته را نیز باید به شما گوشزد کنیم که این مکان به عبارتی پاتوق یکی از افسران نیروی دریایی فرانسه بوده که با نام مستعار پیر لوتی در اینجا رفت و آمد می نموده و به همین علت است که این نام بر روی کافه به جای مانده است.

  1. چورلولو علی پاشا کافه | Core Lulu Ali pasha

بدون شک اگر فهرست اسامی برترین کافه های استانبول را ملاحظه نموده باشید، نام چورلولو علی پاشا کافه، در میان فهرست اسامی توجه شما را به خود جلب نموده است. این کافه با قدمتی بیش از 300 سال نام خود را مدیون علی پاشا وزیر اعظم ترکیه است. مکان کافه کاملا دور از سر و صدای شهر است و آرامش آن بی نظیر و عجیب است. این کافه از ساعت 7 صبح تا 2 نیمه شب فعال است و بد نیست بدانید دوستی هایی که در مکان و فضای این کافه شکل می گیرند به شدت پایدار و دائمی هستند. به شما توصیه می کنیم اگر با شخصی در شهر آشنا شدید به این کافه سر بزنید و قهوه های ترک و خوش عطر این کافه را امتحان کنید.

  1. فور لتر وُرد کافه | Four Letter Word

در دسته برترین کافه های استانبول کافه فور لتر وُرد را نباید فراموش کرد. شعبه اصلی این کافه در یکی از از جزیره های پرنس در ترکیه واقع شده است که نام آن بورگازآدا است . بورگازآدا را یکی از 9 جزیره پرنس می دانند که منظره ای چشمگیر و سحر آمیز دارد و شما در محلی رویایی و دنج می توانید ساعت ها به سرگرمی و استراحت بپردازید. البته بر طبق آخرین اخباری که به دست ما رسیده این کافه تنها در روزهای آخر هفته باز بوده و از ساعت 10 صبح تا 8 شب فعال است . قهوه های ترک سرو شده در کافه فور لتر وُرد به قدری خوش طعم و لذیذ هستند که به شما توصیه می کنیم حتماً به شعب این کافه در استانبول سر بزنید.

  1. مانژری یا مانریه ببک تراس کافه | Mangerie bebek

کافه رستوران اصیل مانژی در محله ببک شهر استانبول واقع شده است و یکی از برترین کافه های استانبول محسوب می گردد. منظره بی نظیر این کافه به سمت تنگه بسفر می تواند خالق یک خاطره رویای برای شما باشد. صبحانه های این کافه بی نظیر هستند و در کنار بیکن، پنکیک های خوشمزه، تخم مرغ های بندیکت و صبحانه های کلاسیک ترکی، می توانید لحظاتی پر از آرامش و لذت را برای خود و همراهان رقم بزنید.

  1. پترا روستینگ کافه | Petra Roasting

از دید و منظره گردشگرانی که به شهر استانبول سفر می نمایند کافه پترا یکی از برترین کافه های استانبول محسوب می گردد که در بخش اروپایی واقع شده و در محله بشیکتاش جاخوش نموده است. همان طور که می دانید در شهر استانبول، میدان تکسیم یکی از محله های بسیار دیدنی و پربازدید محسوب می گردد که اگر به این میدان رفتید و از گشت و گذار و سر زدن به مغازه ها و مراکز خرید خسته شدید، خود را به یک قهوه ترک، اصیل، لذیذ و خوش عطر در کافه پترا روستینگ دعوت کنید.

البته علاوه بر قهوه های معطری که در این کافه سرو می شوند، غذا ها و فست فود های خوشمزه و بی نظیری نیز ارائه می شوند که هواداران بیشمار خود را دارند. بد نیست بدانید که کافه پترا روستینگ مکانی بی نظیر برای افرادی است که به وسایل قدیمی، ماشین های زیبا و عتیقه جات علاقه دارند.

یک سفر خاص به طعم قهوه های ترک مجذوب نماینده

بدون شک می دانید که هر شهر، محله و کشوری به یک سری آداب و سنت ها و البته خوراکی ها و نوشیدنی های خاص، معروف و مشهور است. ترکیه نیز در کنار شیرینی جات و غذا های دلچسب و لذیذی که دارد به قهوه های ترک و اصیل نیز معروفیت دارد. بدون شک اگر به استانبول و یا هر کدام از شهر های دیگر ترکیه سفر کردید، به شما پیشنهاد می کنیم طعم قهوه های اصیل ترک را نیز در این مکان بچشید.

منبع: istanbeautiful

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه ترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه ترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید