ایران در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی رغم جو ایران هراسی که دشمنان ما ایجاد کرده اند، کشورمان در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته و مورد اعتماد مردم منطقه و سایر کشورهاست.

ایران در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ چراغ روشن، علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مدیران این معاونت با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با سعید رضا عاملی دیدار و مصاحبه کردند.

عاملی در این جلسه طی سخنانی گفت: ارائه گزارش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احتیاج به فرصت مبسوط و گسترده تری دارد.

وی اضافه کرد: این جای خوشبختی است که علی رغم جو ایران هراسی که دشمنان ما ایجاد کرده اند، کشورمان در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته و مورد اعتماد مردم منطقه و سایر کشورهاست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مطالعات میان رشته ای در فضای علمی جهان ادامه داد: در این زمینه جداسازی آموزش پزشکی از بدنه آموزش عالی کشور، ما را در رتبه بندی آموزشی دچار مشکل کرده است و ضمناً ارتباط علوم پزشکی با سایر رشته های علمی را نیز با اختلال روبرو کرده است، می توان راستا های میانه ای را برای تقویت همکاری بین رشته ای فراهم آورد.

عاملی با اشاره به تجربه دانشگاه های مطرح جهان در این زمینه گفت: تغییر ساختاری در این موضوع هرچند مشکل است، ولی غیر ممکن نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش فناوری های جدید در علوم پزشکی اضافه کرد: این فناوری ها، علوم پزشکی را متحول کرده و بخش عمده ای از این تحولات در حوزه سایر علوم مانند علوم رایانه و... شکل گرفته است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: متاسفانه جایگاه کشورمان در رتبه بندی های بین المللی علمی در برخی حوزه ها چندان جالب نیست که این موضوع باید اصلاح شود.

پزشکی با توجه به دوفضایی شدن جهان دچار تحولات جدی شده است

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دوفضایی شدن جهان گفت: صنایع مختلف و از جمله پزشکی با توجه به این دوفضایی شدن دچار تحولات جدی شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: با توجه به تاثیر فناوری های نوین در میرایی رشته های درسی، موضوع رشته های نوین و تاثیر پیشرفت های فناوری و از جمله فناوری های فضای مجازی از موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاکید بر اهمیت امنیت و ظرفیت پایگاه های داده ها

دکتر عاملی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت ظرفیت پایگاه های داده ها DATA CENTER ادامه داد: افزایش ظرفیت پایگاه داده ها و توجه به امنیت این پایگاه ها برای نگهداری اطلاعات حوزه علوم پزشکی لازم است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ظرفیت پایگاه علوم استنادی جهان اسلام ISC گفت: این مرکز مهم علمی توانسته است تا با گسترش و تعمیق ارتباطات بین المللی علمی، روابط علمی به ویژه در جهان اسلام را تسهیل کند و وزارت بهداشت می تواند از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشد.

عاملی با اشاره به لزوم استفاده از تجربه منطقه بندی آموزش پزشکی اضافه کرد: تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه منطقه بندی آموزش پزشکی، با توجه به ظرفیت ها و ماموریت های دانشگاه های علوم پزشکی یک الگوی مفید و قابل استفاده است.

وی همچنین در انتها سخنان خود با اشاره به موضوع پرونده الکترونیک سلامت و توزیع مناسب پزشک در کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه نیز تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایران در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در زمینه پزشکی به مرجعیت علمی دست یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید