ترامپ: ژاپن که گفته بود حاضر به مذاکره با آمریکا نیست اکنون آماده مذاکره است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، خبرنگاران؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از توافق کانادا و آمریکا درباره جایگزین توافق نفتا، در سخنانی بیان کرد: بعضی کشورها نمی خواهند منصفانه با ما کنار بیایند؛ پس باید تعرفه بدهند.

ترامپ: ژاپن که گفته بود حاضر به مذاکره با آمریکا نیست اکنون آماده مذاکره است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن به نقل از مهر؛ به دنبال توافق کانادا و آمریکا درباره توافقی تجاری جدیدی که قرار است جایگزین قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به توافق نفتا گردد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی گفت: برای چین، ژاپن و اروپا امتیاز است که با ما کار نمایند. ژاپنی که به دولت آمریکا گفته بود حاضر به مذاکره با واشنگتن نیست؛ اکنون آماده مذاکره با ما است.

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا خیلی سرسختی می کرد؛ ژان کلود یونکر رئیس وقت کمیسیون اروپا می گفت که مذاکره نمی کند و گفت: من خوشحالم. من به وی گفتم که تعرفه وضع می کنم. سپس گفتند که با مصاحبه با ما موافقند. ستون امنیت ملی را می توان امنیت مالی مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: 800 میلیارد دلار در سال های اخیر در تجارت با چین، کانادا، مکزیک و اتحادیه روپا در این راستا ضرر کردیم. دیگر بس است. به دلیل سونامی و طوفان اخیر در اندونزی به این کشور تسلیت می گویم.

وی گفت: ما چین را بازسازی کردیم؛ آن ها از پولی که از تجارت با ما استفاده کردند، برای ساختن هواپیما، پُل و سایر زیرساخت های استفاده کردند. من آن ها را مقصر این موضوع نمی دانم، رهبری پیشین آمریکا در این خطا مقصر بودند. چین پیشتر هرکاری می خواست در تجارت با ما انجام می داد. می توانیم با اتحادیه اروپا به توافق جدیدی برسیم. بعضی کشورها نمی خواهند منصفانه با ما کنار بیایند؛ پس باید تعرفه بدهند.

ترامپ گفت: توافق جدید با نفتا تفاوت زیادی دارد. از کنگره در تأئید این توافق جدید مطمئن نیستم. ممکن است آن ها به دلیل مقاصد سیاسی این کار را ننمایند؛ ولی می دانم که آن ها در این جهت مقاومت، مانع تراشی و تأخیر می نمایند. ما در کاخ سفید همان کاری را می کنیم که سناتورها می خواهند؛ من هم به دنبال خشنودی سنا هستم.

منبع: اقتصادنیوز

به "ترامپ: ژاپن که گفته بود حاضر به مذاکره با آمریکا نیست اکنون آماده مذاکره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ژاپن که گفته بود حاضر به مذاکره با آمریکا نیست اکنون آماده مذاکره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید