نگاهی کوتاه به تاریخچه دنیای والت دیزنی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، با 52،964 بازدیدکننده در روز، پارک جادویی والت دیزنی در اورلاندو (Orlando) در استان فلوریدا (Florida) اسم بیشترین بازدید در روز را در کل جهان به خود اختصاص می دهد. اگر تعداد بازدیدکنندگان 3 پارک دیگر والت دیزنی را هم به این عدد اضافه کنیم، پارک های والت دیزنی بیشتر از 50 میلیون بازدید کننده در سال دارند. این پارک قسمتی جاودانه از اورلاندو و مکانی برای تمام خانواده های سراسر جهان است. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا تاریخچه کوتاهی از این پارک برایتان بگوییم.

نگاهی کوتاه به تاریخچه دنیای والت دیزنی

شروع جادو

در اول اکتبر سال 1971 این پادشاهی جادویی والت دیزنی درهایش را به روی 10،000 مهمان گگردد و اولین پارک از 4 پارک والت دیزنی بود. این پارک از 6 قسمت تشکیل شده که تا به امروز تغیری نکرده است: خیابان اصلی استان متحده آمریکا، سرزمین ماجراجویی، سرزمین خیال، سرزمین مرزی، میدان آزادی، و سرزمین آینده. با وجود قسمت های نمایشی این پادشاهی جادویی شامل 23 جاذبه در روز بازگشایی بود که 3 عدد از آن ها منحصرا برای پارک اورلاندو بود: نمایش میکی موس، مهمانی خرس های جنگلی و سرسرای رئیس جمهور ها.

در 29 دسامبر همان سال بازگشایی تعداد بازدیدکنندگان پارک به 69.458 عدد در یک روز رسید.

در سال 1973 چند جاذبه دیگر از جمله دزدان دریایی کارائیب، جزیره تام سایر (Tom Sawyer) و قایق بخار ریچارد آیروین (Richard Irvine). بعد در سال 1975 والت دیزنی اولین ترن هواییش را افتحاح کرد و نام آن را کوه فضایی (Space Mountain) گذاشت، که امروزه معرف ترین ترن هوایی است. دومین ترن هوایی در سال 1980 رونمایی شد.

پادشاهی های تازه

بعد از سال ها پیشرفت بالاخره در سال 1982 در اپکوت (Epcot) پارک والت دیزنی درهایش را به روی بازدیدکنندگان گگردد. این پارک برای قدردانی از والت ای (Walt E) بازگشایی شد. شعار والت دیزنی این است که در جهانی پیشرفته که از دستاورد های آدمی به وسیله تخیل قدردانی می گردد، ما به شما قول شگفتی هایی بزرگ، و نمایی از آینده ای هیجان انگیز که به نفع همه است را می دهیم

در زمان بازگشایی اپکوت اصرار داشت تا 5 شعبه و 9 نمایش در جهان داشته باشد (مکزیک، چین، آلمان، ایتالیا، آمریکا، ژاپن، فرانسه، انگلستان، و کانادا). در 26 دسامبر سال 1982 والت دیزنی رکورد تازه برای تعداد بازدیدکننگان ثبت کرد، 123.800 نفر در دو پارک مجزا.

افتتاح شعب همچنان ادامه داشت تا در سال 1989 استودیو دیزنی بازگشایی شد که امروزه به نام استودیو هالیوود شناخته شده است. و در سال 1998 پارک حیوانات والت دیزنی هم بازگشایی شد.

جادویی ادامه دار

در سال 2017 قسمت هایی از جهانی جادویی آواتار (Avatar)، پاندورا (Pandora) در قسمت پارک حیوانات رونمایی شد. در طول سال ها جهانی والت دیزنی به جاذبه ها، رستوران ها و حتی شخصیت هایش هم افزوده. و همچنان اشتیاق بازدیدکننگان همچون سال های اوایه به جای مانده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "نگاهی کوتاه به تاریخچه دنیای والت دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی کوتاه به تاریخچه دنیای والت دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید