کاهش کیفیت خودروهای داخلی با افزایش فراوری خودروسازان

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، ارزیابی کیفیت خودروهای سواری فراوری شده در مهر ماه سال 99 نشان می دهد که خودروسازان علی رغم اعلام افزایش تیراژهای فراوری خود، اما از توجه به کیفیت غافل مانده اند.

کاهش کیفیت خودروهای داخلی با افزایش فراوری خودروسازان

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران هر ماه خودروهای داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و در گزارشی کیفیت خودروهای داخلی را سنجیده و به معرفی با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین نمونه های داخلی می پردازد. در این گزارش، رده کیفی خودروها با ستاره هایی از یک تا پنج به نمایش در می آید. متأسفانه در این گزارش ها خبری از نمره های منفی خودروها و بعلاوه نوع عیوب کشف شده آن ها نیست. بنابراین تعیین نمی گردد که وزن ستاره های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم های فنی و مکانیکی بوده یا تزییناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل برطرف است.

طبق ارزیابی اجرا شده، پژو 2008 تنها خودرویی است که توانسته هر پنج ستاره کیفی را بگیرد و این در حالی است که تنها سه خودرو پیروز به اخذ چهار ستاره شده اند. البته از سوی دیگر خودروهای تک ستاره فراوری نشده و فقط دو خودرو، دو ستاره ای شده اند.

  • قیمت خرید و فروش پژو 2008

در گزارش ارزیابی اجرا شده به وسیله شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برای آنالیز اوضاع کیفی خودروهای سواری فراوریی مهرماه سال جاری، تنها یک خودرو پنج ستاره دیده می گردد، اما از سوی دیگر خودروی تک ستاره کیفی هم فراوری نشده است. طبق ارزیابی ها سه خودرو سواری چهار ستاره و 20 خودرو سه ستاره کیفی و بعلاوه دو خودرو، دو ستاره شده اند.

بیشتر بخوانید: وقتی ما به اروپا خودرو صادر می کنیم!

در این گزارش برای خودروهای سواری فراوریی در شهریورماه، در سطح قیمتی یک، تنها به خودروی تیگو 7 اشاره شده که توانسته سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد.

در سطح قیمتی دو، پژو 2008 فراوریی شرکت ایران خودرو پیکاپ توانسته نمره کامل را در این ارزیابی کسب کند و تنها خودرو پنج ستاره کیفی این گزارش باشد. پس از آن هایما S7 اتوماتیک در رده خودروهای چهار ستاره کیفی قرار گرفته است.

در همین سطح قیمتی، خودروهای جک S5، جک S3، تیگو 5، SWM G01 و آریزو 5 توربو سه ستاره کیفی را کسب نموده و MVM X33 S هم دو ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت نموده است.

در گروه قیمتی چهار و در میان خودروهای سواری فراوریی در مهرماه سال جاری، پژو 207 و دنا پلاس در این ارزیابی پیروز به کسب چهار ستاره کیفی شده اند.

  • قیمت خرید و فروش پژو 207
  • قیمت خرید و فروش دنا پلاس

علاوه بر این، محصولات پژو 206 صندوقدار و مدل بدون صندوق آن، دنا، رانا، سورن (ایران خودرو تبریز)، پژو پارس اتوماتیک (فراوری ایران خودرو کرمانشاه)، پژو پارس (ایران خودرو کرمانشاه، فارس، تهران، خراسان، مازندران و صنایع خودروسازی فردا) و سمند تبریز توانسته اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در سطح قیمتی چهارم به خود اختصاص دهند. در این گروه، پژو 405 خراسان نیز در رده دو ستاره کیفی قرار گرفته است.

در خودروهای سواری در سطح قیمتی پنج نیز محصولات کوییک (سایپا) و کوییک R (پارس خودرو)، تیبا 2 و تیبا 2 پلاس (سایپا)، تیبا و ساینا (سایپا-سیتروئن) پیروز به کسب سه ستاره کیفی شده اند.

منبع: بلاگ دیوار

به "کاهش کیفیت خودروهای داخلی با افزایش فراوری خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کیفیت خودروهای داخلی با افزایش فراوری خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید