کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید ، آنالیز فیس لیفت جک S5

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، کراس اوور KMC X5 نسخه فیس لیفت جک S5 کرمان موتور است که بالاخره در تهران رویت شد. KMC X5 که در چین با اسامی سهول X6 و JAC JS6 نیز شناخته می گردد، دو مسیر احتمالی در بازار خودرو ایران خواهد داشت. مسیر اول و محتمل، ورود آن به بازار به عنوان محصولی تازه و به روز از سوی کرمان موتور است. مسیر دوم اما این است که هم زمان با ورود KMC X5، جک S5 از خط فراوری کرمان موتور خارج گردد و این خودرو به عنوان جانشین S5 در این خودروساز کرمانی حیات خود را شروع کند.

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید ، آنالیز فیس لیفت جک S5

بیت ران - محمد فتح اللهی: از آنجایی که جک S5 اکنون پس از سال ها موقعیت مناسبی در بازار دست دوم ها دارد، خداحافظی با آن به وسیله کرمان موتور ریسک بسیار بالایی دارد.

اما از سوی دیگر کرمان موتور می تواند با تغییر بعضی ماژول های خط فراوری جک S5، کراس اوور KMC X5 را فراوری کند. از همین رو، احتمالاً KMC X5 به قیمت بالاتری در بازار خودرو ایران مشاهده خواهد شد.

نسخه فیس لیفت جک S5 ماه ها قبل وارد محوطه کرمان موتور شد. حالا KMC X5 به عنوان خودرویی نو به معرض نمایش عایدی و باید منتظر بود و دید که این خودروساز چه برنامه ای برای آن دارد.

طراحی کراس اوور KMC X5

بیشترین تغییرات و به روز رسانی ها برای کراس اوور KMC X5 در بخش جلوی این خودرو چینی مشاهده می شود. چراغ های جلو براساس ترند طراحی خودروهای نو به صورت دوگانه طراحی شدند تا چراغ های اصلی در مجموعه سپر قرار گیرند و چراغ های روشنایی روز در بالای آنها مشاهده شوند.

ورودی هوای موتور در سپر جلو بسیار بزرگ تر از گریل جک S5 است. با نگاهی دقیق تر به این ورودی هوا می توان مشاهده کرد که بسیاری از بخش های لانه زنبوری آن فیک هستند و تنها بخش کوچکی از این مجموعه، هوا را به سمت موتور و رادیاتور راهنمایی می نمایند.

به طور قطع می توان عنوان نمود که ظاهر کراس اوور KMC X5 در مقایسه با جک S5 جسورتر است. اما اینکه این جسارت به معنای زیبایی بیشتر است به نظر خریداران و علاقه مندان به این خودرو بر می شود.

اما هرچه از نمای جلوی این کراس اوور چینی به سمت قسمت عقب آن حرکت کنید، شباهت ها با جک S5 بیشتر و بیشتر می شود. تا جایی که KMC X5 در نمای جانبی به غیر از رینگ ها و زه های کناری، هیچ تفاوتی با S5 کرمان موتور ندارد.

هر قدر در نمای جلوی این خودرو شاهد خطوط جسورانه و تند و تیز هستیم، در نمای کناری هنوز هم خطوط نرم و ملایم حضور دارند. بر روی گلگیرهای جلو دیگر خبری از خروجی های فیک هوا نیستیم و این بخش ساده تر و روان تر از S5 است.

در نمای عقب اما جای پلاک از روی درب محفظه بار به درون سپر منتقل شد که فضایی مدرن تر و ساده تر بوجود آید. اما این کار باعث شد تا با درب صندوق عقب کاملاً تخت رو به رو شویم که هیچ تلاشی برای زیباتر شدن آن نشد.

بجای آن، طراحی چراغ های عقب دستخوش تغییر شدند تا با یک نوار LED بهم متصل شوند و شباهت بیشتری به خودروهای امروزی داشته باشند.

طراحی داخلی کراس اوور KMC X5

در داخل کراس اوور KMC X5 همه چیز کاملاً با جک S5 فرق دارد. نمایشگر لمسی 12.8 اینچی، جلو آمپر 7 اینچی، دسته دنده دایره ای شکل و فرمانی که شبیه به مدل های نو سهول است کاملاً با آنچه در S5 قابل مشاهده بود تفاوت دارد.

قطعاً می توان گفت که مهمترین به روز رسانی مدل فیس لیفت جک S5، فضای داخلی کابین آن است. اما در بحث کیفیت و متریال باید منتظر نسخه های آماده فروش کرمان موتور بود تا دید چقدر از کیفیت بالا یا پایینی برخوردار هستند.

معینات فنی کراس اوور KMC X5

تنها موتور KMC X5 در چین یک موتور چهار سیلندر 1/5 لیتری توربو است که با کد HFC4GB2.4E به وسیله JAC فراوری می شود. این موتور که حجم دقیق آن 1499 سی سی است می تواند در 5500 دور در دقیقه 147/5 اسب بخار (150 متریک اسب بخار - 110 کیلووات) نیرو فراوری کند. حداکثر گشتاور فراوریی این قوای محرکه به 230 نیوتن متر می رسد که در میان دورهای 2000 تا 4000 در دسترس راننده قرار گرفته است.

قوای محرکه جک S5 فیس لیفت

اما این کراس اوور چینی احتمالاً با قوای محرکه جک S5 فیس لیفت به وسیله کرمان موتور فراوری و عرضه خواهد شد. نسخه فیس لیفت جک S5 مجهز به یک موتور چهار سیلندر توربو بود که حجمی برابر با 1499 سی سی داشت.

این موتور که با کد HFC4GC1.6D به وسیله JAC فراوری می شود قادر است 172 اسب بخار قدرت در 4850 تا 5500 دور در دقیقه نیرو فراوری کند.

گشتاور این موتور نیز 251 نیوتن متر است که در میان دورهای 1500 تا 4500 برترین عملکرد خود را دارد. نیرو و گشتاور این موتور هم به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می شود.

تعلیق محور جلو از نوع مک فرسون است و در محور عقب بازوهای مولتی لینک مستقل را می توان مشاهده کرد. هر دو محور مجهز به ترمزهای دیسکی هستند که در محور جلو خنک شونده اند.

تمامی مدل های مقرون به صرفه و گران قیمت کراس اوور KMC X5 در چین ترمز پارک الکترونیکی دارند. اما رینگ های 18 اینچی تنها مختص به مدل های گران قیمت است.

این در حالی است که نسخه های لوآپشن این کراس اوور چینی با رینگ های 17 اینچی به دست مشتریان می رسند. به نظر می رسد که نسخه وارداتی به کرمان موتور دارای رینگ های 18 است.

امکانات رفاهی KMC X5 کرمان موتور

در بحث ایمنی تمامی مدل ها به امکاناتی چون ترمز ABS و EBD، ترمز یاریی BA، سامانه های کنترل کشش و پایداری، هشدار نبستن کمربند ایمنی برای صندلی راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها و ایربگ راننده و سرنشین کناری مجهز هستند. ایربگ های پرده ای برای ردیف اول صندلی ها هم فقط برای مدل های فول و گران قیمت وجود دارند.

از جمله امکانات یاری راننده این کراس اوور چینی می توان به سنسورهای پارک برای سپر عقب، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه (برای مدل های فول)، کروز کنترل (کروز کنترل آداپتیو برای مدل های فول)، انتخاب حالات رانندگی، هشدار خستگی راننده، ترمز پارک اتوماتیک و کنترل حرکت خودرو در سربالایی ها اشاره نمود.

مدل های فول و گران قیمت کراس اوور KMC X5 دارای آپشن هایی چون دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، کنترل حرکت خودرو در بین خطوط، هشدار برخورد از رو به رو، ترمز اضطراری، چیپ Mobileye EveQ4 دستیار راننده و 4 رادار Ultrasonic هستند. البته هنوز معین نیست که چنین آپشن ها و امکاناتی در نسخه فراوریی کرمان موتور وجود داشته باشند.

سانروف پانورامیک فقط برای گرانترین نسخه KMC X5 وجود دارد. مدل های میانی به سانروف معمولی مجهزند و این در حالی است که برای داشتن سانروف در مدل های مقرون به صرفه قیمت باید 2 هزار دلار به صورت جداگانه پرداخت کرد.

روف رک در تمام نسخه ها استاندارد است و ورود بدون کلید از درب راننده و بعلاوه استارت دکمه ای در همه مدل ها وجود دارند. اما فرمان با روکش چرم مصنوعی فقط برای مدل های فول در نظر گرفته شدند و این در حالی است که سایر مدل ها فرمان پلاستیکی دارند.

نمایشگر 12.8 اینچی و نورپردازی داخلی

مدل های مقرون به صرفه این کراس اوور چینی کلاستر آنالوگ با LCD سه و نیم اینچی که در وسط آن قرار گرفته است به دست مشتری می رسند. این در حالی است که مدل های فول دارای نمایشگرهای پشت فرمان LCD هستند که با ابعاد 7 اینچ اطلاعات مورد احتیاج راننده را به او ارائه می دهد.

تنظیم برقی صندلی راننده فقط در مدل فول است و در تمام تریم های دیگر سرنشینان باید به صورت دستی صندلی خود را تنظیم نمایند. اما نمایشگر 12.8 اینچی لمسی که در داشبورد قرار گرفته است در تمام مدل ها به صورت استاندارد وجود دارد. هشت اسپیکر برای سیستم صوتی مدل های مقرون به صرفه وجود دارد که این تعداد در مدل فول به 11 اسپیکر می رسد.

به غیر از مدل فول، تمام تریم های این خودرو با چراغ های هالوژن به فروش می رسند. اما اگر فردی تمایل داشته باشد، می تواند با پرداخت 2000 دلار چراغ های LED را برای این کراس اوور چینی سفارش دهد.

هیچکدام از مدل های KMC X5 دارای نورپردازی داخلی نیستند. اما این آپشن هم به صورت مجزا برای مشتریان در نظر گرفته شد تا بتوانند با پرداخت مبلغ بیشتر، نورپردازی 64 رنگی داخل کابین را در اختیار داشته باشند.

آیینه های جانبی در همه مدل ها برقی و گرمکن دار هستند و برف پاکن شیشه عقب هم جز امکانات استاندارد این خودرو به شمار می روند.

قیمت کراس اوور KMC X5 در چین

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور در پنج نسخه مختلف در بازار خودرو چین به فروش می رسد. مقرون به صرفه ترین نمونه این کراس اوور چینی 106/900 یوان قیمت دارد که براساس یوان 7040 تومانی امروز، 752/576/000 تومان خواهد بود.

این نسخه مقرون به صرفه قیمت در چین با رینگ های 17 اینچی، بدون ایربگ های جانبی و بدون دوربین 360 درجه به فروش می رسد. اما کامل ترین نسخه این خودرو در چین 118/900 یوان قیمت دارد که معادل 837/056/000 تومان است.

یعنی در خوشبینانه ترین حالت باید متتظر KMC X5 کرمان موتور با برچسب قیمتی 1 میلیارد و 700 میلیون تومان باشیم. در حال حاضر نسخه فیس لیفت جک S5 در بازار خودرو کشورمان 1/545/000/000 تومان به فروش می رسد. پس بعید نیست که KMC X5 پس از به روزرسانی چهره و آپشن های بیشتر به قیمت بالاتری در نمایندگی های کرمان موتور مشاهده شود.

نمایشگاه خودرو 1402 تهران لغو شد + تقویم نمایشگاه در سایر شهرها

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه تیر 1402 اعلام شد

لیست آپشن های اجباری اعلام شد / 7 آپشن نو برای خودروهای ایرانی

لیست قیمت ایران خودرو ویژه تیر 1402 اعلام شد / لیست قیمت 28 محصول

پژو 207 پانوراما 6 سرعته دستی ایران خودرو معرفی گردید / آنالیز معینات فنی

آریا فول آپشن ترین خودرو سایپا خواهد بود؟ / آنالیز امکانات سایپا آریا

مهلت واریز وجه برای اولویت پاییز 1402 محصولات ایران خودرو اعلام شد

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار / آنالیز اشکودا کودیاک چینی

تارا EFP سال جاری به بازار می آید / افزایش 47 اسب بخاری قدرت تارا ایران خودرو

منبع: بیت ران

به "کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید ، آنالیز فیس لیفت جک S5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید ، آنالیز فیس لیفت جک S5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید