چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، دلایل زیادی وجود دارد که اگر دست به دست هم دهند می توانند اقامتگاه های بوم گردی را معروف و مشهور نمایند.

چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟

زمانی که حرف از اقامتگاه های بوم گردی در فلان شهر می گردد، معمولاً چند اقامتگاه هستند که پیش از همه نام شان به فکر افراد خطور می نماید. این اقامتگاه ها نسبت به موارد دیگر معروف تر هستند به همین علت است که نام شان به گوش بیشتر گردشگران و گردشگر ها آشنا است. بیشتر این اقامتگاه های معروف نسبتاً قدمت طولانی تری هم دارند و برای مدت زمان بیشتری در خدمت مسافران شهرشان بوده اند. حال ممکن است این سؤال در فکر شما ایجاد گردد که چه چیزی باعث این معروفیت شده است؟

دلایل زیادی وجود دارد که اگر دست به دست هم دهند می توانند نام این اقامتگاه بوم گردی را معروف و مشهور نمایند. البته این معروف بودن نمی تواند علت کافی برای خوب بودن آن اقامتگاه باشد. به همین علت است که در پی چرایی آن هستیم. در این صورت می توان متوجه شد که آیا این اقامتگاه به علت بازخورد مثبتی که از مسافران داشته این گونه معروف شده است یا به واسطه تبلیغات بیش از حد نام آن بر سر زبان ها افتاده است؟

در ادامه این مطلب قصد داریم تا این موضوع را به طور دقیق تری مورد آنالیز قرار دهیم. اما در نهایت شما می توانید انواع مختلفی از اقامتگاه های بوم گردی موجود در شهر مد نظرتان را در سایت جاباما مشاهده کنید و پس از انجام آنالیز های لازم، کارهای رزرو را نیز به طور آنلاین انجام دهید.

ویژگی های یک اقامتگاه بوم گردی خوب

شاید ساختار اقامتگاه های بوم گردی با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشد؛ اما در نهایت با اهداف مشترکی دایر می شوند. یک اقامتگاه بوم گردی خوب برای توسعه پایدار گردشگری کوشش می نماید و تمام فعالیت های خود را در راستای احیای ارزش های بومی و سنتی یک منطقه انجام می دهد؛ بنابراین اگر یک اقامتگاه به شکلی اصولی اداره گردد علاوه بر اینکه فضای مناسب و زیبایی در اختیار گردشگران عزیز قرار می دهد به اقتصاد جامعه محلی آن منطقه و حفظ محیط زیست نیز یاری شایانی می نماید.

یکی از ویژگی های یک اقامتگاه بوم گردی خوب، پرسنل آن است. مؤسس چنین مکانی باید از مردم محلی و بومی همان منطقه برای پرسنل اقامتگاه خود استفاده کند. در این صورت گردشگران می توانند تجربه نزدیک تری به زندگی بومی داشته باشند. یک اقامتگاه خوب باید بتواند حداقل های امکانات رفاهی را به شکلی درست برای مسافران فراهم کند. منظور از حداقل ها رعایت نظافت و بهداشت، اتاق هایی تمیز، جای خوابی مرتب، دکوراسیون و طراحی مجذوب کننده، سرویس بهداشتی و حمام و … است.

زمانی می توان صفت خوب را به یک اقامتگاه بوم گردی نسبت داد که نظر بیشتر گردشگران نسبت به آن مثبت باشد. در این صورت است که می توان نتیجه گرفت که اقامت در چنین مکانی انتخاب عاقلانه ای خواهد بود. یک اقامتگاه خوب مسافران را برای بازدید از طبیعت و جاذبه های گردشگری آن منطقه به خوبی هدایت می نماید و اجازه نمی دهد مسافران چیزی را از مجذوب کنندهیت های آن منطقه از دست بدهد. به طور کلی اگر در پی یک اقامتگاه بوم گردی مناسب در یکی از شهرهای تهران هستید، می توانید وارد سایت جاباما شوید و ویژگی های اقامتگاه های موجود در آن شهر را به خوبی مورد آنالیز قرار دهید.

چرا بعضی از اقامتگاه های بوم گردی معروف تر هستند؟

وجود تمام ویژگی های خوبی که در قسمت قبل نام بردیم باعث می گردد تا یک اقامتگاه بوم گردی معروف گردد. زیرا مسافران از تجربه خود راضی خواهند بود و به اطرافیان و دوستان خود اقامت در آن مکان را توصیه می نمایند. در این صورت نام آن اقامتگاه دهان به دهان می چرخد و تبدیل به یکی از معروف ترین های آن شهر می گردد.

اشتراک گذاری عکس هایی از اقامتگاه در فضای مجازی به وسیله مسافران

مورد دیگری که باعث معروف شدن یک اقامتگاه بوم گردی می گردد، اشتراک گذاری عکس هایی است که به وسیله گردشگران گرفته می گردد. خودتان را تصور کنید که وارد یک اقامتگاه شده اید. اگر فضای داخلی و طراحی آن اقامتگاه زیبا و دل فریب باشد، قطعاً نسبت به عکس گرفتن در آن وسوسه می شوید. کمااینکه اقامتگاه های بوم گردی خود به تنهایی می توانند یک جاذبه گردشگری باشند؛ بنابراین ممکن است عکسی که گرفته اید را در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در این صورت عده زیادی آن عکس را می بینند و با فضا و نام آن اقامتگاه آشنا می شوند.

تبلیغات

مورد مهم دیگری که باعث معروف شدن یک اقامتگاه بوم گردی می گردد، تبلیغات است. به هیچ عنوان تأثیرات تبلیغات درست را دست کم نگیرید. مدیر یک اقامتگاه اگر فرد باتجربه و ماهری باشد، قطعاً تیمی را برای تبلیغات آن اقامتگاه استخدام می نماید. در این صورت عکس های مختلفی از آن مکان در فضای مجازی پخش می گردد و سایت ها و پیج های اینستاگرامی زیادی به معرفی آن اقامتگاه می پردازند. در این صورت حتی اگر فردی قصد رفتن به اقامتگاه و تجربه سفر به سبک بوم گردی را هم نداشته باشد، ممکن است با تماشا این تبلیغات وسوسه گردد. تبلیغات یک اقامتگاه بوم گردی بهتر است در سایت های مربوط به خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، آژانس های هواپیمایی، سایت ها و پیج های مربوط به برگزاری تورهای مسافرتی و سایت های مخصوص معرفی هتل ها و اقامتگاه های مختلف انجام گردد.

تورهای مسافرتی

یکی دیگر از مواردی که باعث معروف شدن بعضی از اقامتگاه های بوم گردی می گردد، همکاری آن ها با تورهای مسافرتی مختلف است. اگر اهل سفر باشید احتمالاً با این موارد آشنا هستید. این روزها گروه های مختلفی هستند که تورهای مسافرتی چند روزه به منطقه ها مختلف ایران را تشکیل می دهند. افراد عادی عضو این تورها می شوند. عضویت در آن ها به این معنا است که محل اقامت و به طور کلی برنامه سفر به وسیله لیدر تور تعیین می گردد؛ بنابراین اقامتگاه هایی که با این گروه ها همکاری می نمایند خود به خود افراد بیشتری را به سمت خود جذب می نمایند و این موضوع می تواند باعث معروف شدن آن ها گردد.

علت معروف شدن بعضی از اقامتگاه های ایران

همان طور که مشاهده کردید هیچ اقامتگاهی بی علت معروف نمی گردد. اگر خوب توجه کنید بالاخره یک علتی پشت این معروفیت وجود دارد. حال می خواهد علتی منطقی و درست باشد یا علتی غیر قابل اتکا! به هر حال این ما هستیم که در معروف شدن یک اقامتگاه نقش زیادی را ایفا می کنیم. اگر شما از تجربه اقامت خود در یک مکان راضی باشید، قطعاً آن را با دوستان و نزدیکان خود در میان می گذارید و این موضوع می تواند زنجیره انسانی طولانی از افراد مختلف را شامل گردد. حال که متوجه علت این معروفیت شدید، می توانید میان معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شهر مورد نظرتان که در سایت جاباما وجود دارند، یکی را انتخاب کنید و استارت یک سفر دلنشین را بزنید!

منبع: دنیای سفر

به "چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا معروف ترین بوم گردی های ایران، معروف شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید