پیشرفت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهداف برگزاری اردوهای راهیان

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، مسئول پژوهشکده شهید چمران دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: هدف از برگزاری اردو های راهیان پیشرفت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و اولین نتیجه آن آشنایی دانشجو با محیط صنایع و کارگاه ها است.

پیشرفت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهداف برگزاری اردوهای راهیان

ابوالفضل بیاتی، مسئول پژوهشکده شهید چمران دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تبادل نظر با خبرنگار استان های وبلاگ چراغ روشن، از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به همت این پژوهشکده و بازدید دانشجویان از چند شرکت و کارخانه صنعتی در این استان اطلاع داد.

بیاتی گفت: هدف از برگزاری این اردو ها توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه است و اولین نتیجه آن آشنایی دانشجو با محیط صنایع و کارگاه ها و لمس مسائل فضای کار در صنایع است.

مسئول پژوهشکده شهید چمران دانشگاه صنعتی مالک اشتر بیان نمود: دانشجویان در این بازدید ها درباره اینکه چطور بازار کار مناسب را به دست آوردند و در جهت احتیاج جامعه قرار گیرند، می آموزند. یعنی کنار درس و فعالیت های علمی خود در همان دوره دانشجویی خودشان را برای کار در کارگاه ها و کارخانجات آماده نمایند.

وی ادامه داد: در این بازدید ها دانشجویان حتی می توانند برای حل بعضی مسائلی که در کارخانه ها می بینند، راه چاره بدهند. بسیار پیش می آید که کارگاه ها و کارخانه ها از علم روز فاصله دارند و وقتی دانشجو نحوه کار دستگاهی را می بیند و آن را با آموخته های خود مقایسه می نماید، می تواند به صاحب کارخانه راهکاری برای بهبود سیستم فراوری ارائه دهد.

بیاتی می گوید: مثلا در بعضی کارخانه های فراوری سیمان، بُردی وجود دارد که دانش آن مربوط به سال ها قبل است. در حالیکه اگر این وسیله با بُرد های دیجیتال جایگزین گردد و این بُرد ها را با علم الکترونیک تقویت کند، بازدهی کار بسیار بیشتر می گردد. بعضا کارخانه داران از این علوم روز اطلاع ندارند و ارتباط صنعت و دانشگاه و حضور دانشجویان در کارگاه ها و کارخانه ها می تواند این علوم را در اختیار صنایع قرار دهد.

وی بیان نمود: یکی از محاسن برگزاری این اردو ها این است که دانشجویان رشته های مختلف مانند الکترونیک، اپتیک و مکانیک با یکدیگر آشنا می شوند و می توانند دانش خود را در کنار هم قرار دهند و مسائل الکترومکانیکی را حل نمایند.

مسئول پژوهشکده شهید چمران دانشگاه صنعتی مالک اشتر اظهار داشت: پژوهشکده ها می توانند نقش کلیدی را در توسعه ارتباط صنایع با دانشجویان به عهده بگیرند و علم را در توسعه صنایع دخیل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشرفت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهداف برگزاری اردوهای راهیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اهداف برگزاری اردوهای راهیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید