فروش هفته اول گاد آو وار رگناروک رکوردشکنی کرد؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی گاد آو وار رگناروک پس از فیفا 23 به برترین بازی از نظر فروش فیزیکی در هفته اول انتشار تبدیل شده است.

فروش هفته اول گاد آو وار رگناروک رکوردشکنی کرد؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا

در واقع به نظر می رسد که این انحصاری پلی استیشن در هفته اول فروش، عملکرد بهتری نسبت به کال آو دیوتی: مدرن وارفر 2، الدن رینگ و Pokémon Legends: Arceus داشته است. البته همانطور که ذکر شد، این آمار طبق فروش نسخه دیسکی یا فیزیکی بازی است و از آنجایی که نسخه نو کال آو دیوتی فروش دیجیتالی قابل توجهی داشت، این امکان وجود دارد که گاد آو وار رگناروک از نظر فروش کلی در جایگاه دوم قرار نداشته باشد. در هر صورت فروش رگناروک فوق العاده بوده است. 82 درصد از فروش کل بازی در هفته اول روی پلی استیشن 5 و 18 درصد به جامانده روی پلی استیشن 4 بوده است.

از طرفی همانطور که اخیرا به وسیله شرکت GfK اعلام شده، این نسخه در روز اول عرضه خود فروشی بیشتر از هر بازی قبلی در این سری در هفته اول داشته است. طبق آمار، این بازی در هفته اول 51 درصد بیشتر از بازی قبلی یعنی گاد آو وار 2018 فروش داشته است. جالب است بدانید که تنها در طول یک هفته، این بازی در حال حاضر به سومین نسخه پرفروش مجموعه گاد آو وار تبدیل شده است.

12 درصد از فروش گاد آو وار رگناروک از باندل پلی استیشن 5 آن است. طبق گزارش ها این باندل 60 درصد از کل کنسول های پلی استیشن 5 فروخته شده در طول هفته را شامل می گردد و از این نظر برترین هفته در طول سال برای این کنسول محسوب می گردد. در این میان با قرارگیری گاد آو وار رگناروک در صدر، سلطنت نسخه نو کال آو دیوتی بر صدر جدول پس از گذشت دو هفته به سرانجام می رسد. بازی نو اکتیویژن بلیزارد پس از افت 39 درصدی در فروش هفته ای که گذشت، به جایگاه دوم دست پیدا نموده است.

یکی از بازی های نو این ماه یعنی Sonic Frontiers نیز در رتبه 4 است. این بازی نو کمپانی سگا در هفته اول انتشار خود، 5 درصد بیشتر از Sonic Forces که در سال 2017 عرضه شد، فروش داشت. البته با احتساب فروش دیجیتالی این مقدار احتمالا افزایش خواهد یافت. 40 درصد از فروش بازی روی پلی استیشن 5، 34 درصد روی نینتندو سوییچ، 14 درصد روی ایکس باکس و 12 درصد روی پلی استیشن 4 بوده است.

بعلاوه بازی Football Manager 2023 رتبه 11 را به خود اختصاص داد و فروش هفته اول عرضه آن نسبت به نسخه سال گذشته، 18 درصد افزایش یافته است. نسخه پلی استیشن 4 بازی Stray نیز بالاخره به صورت فیزیکی در دسترس نهاده شد و باعث شد که بازی در جایگاه 23 قرار گیرد. از طرفی بازی های Tactics Ogre: Reborn و Cobrai Kai 2: Dojos Rising به ترتیب در رتبه های 24 و 28 نهاده شدند.

در نهای لازم به ذکر است که افزایش فروش پلی استیشن 5، به دیگر بازی های انحصاری این کنسول نیز یاری زیادی کرد. هورایزن فوربیدن وست پس از افزایش فروش 141 درصدی در هفته ای که گذشت، به جایگاه هفتم دست پیدا کرد. از طرفی در این هفته شاهد افزایش فروش بازی هایی از نینتندو سوییچ نظیر ماریو کارت 8 دلوکس، ماینکرفت، Splatoon 3، نینتندو سوییچ اسپورتس و Animal Crossing: New Horizons بودیم.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 12 نوامبر 2022 (21 آبان 1401) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
God of War Ragnarok1-
Call of Duty: Modern Warfare 221
FIFA 2332
Sonic Frontiers4-
Mario Kart 8 Deluxe53
Nintendo Switch Sports64
Horizon Forbidden West712
Splatoon 385
Animal Crossing: New Horizons97
Minecraft (Switch)108

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش هفته اول گاد آو وار رگناروک رکوردشکنی کرد؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش هفته اول گاد آو وار رگناروک رکوردشکنی کرد؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید