عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نویسنده در نگاهی به ادبیات که برگزیده متون ادبیات فارسی است، کوشیده برترین نوشته ها و اشعار ادبیات فارسی را به مخاطبان معرفی کند.

عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر

این مجموعه به چهار بخش کلی نوشته های نظم ادبیات فارسی، نوشته های نثر ادبیات فارسی، ادبیات دنیا و پژوهش نویسی تقسیم شده که شعر و نثر معاصر در زیر دو بخش نخست در نظر گرفته شده است. در مقدمه شعر یا نثر، مطلب کوتاهی درباره گوینده و نویسنده آورده شده است.

کتاب یادها نیز شامل جستارهایی در ادبیات و هنر است و نویسنده در مقدمه این اثر نوشته است: این مجموعه دربرگیرنده یادهایی از بعضی نویسندگان، شاعران و هنرمندان است. این دسته شامل افرادی هستند که توجه نویسنده را در سال هایی دور یا نزدیک از زندگی به خود داده اند و بخشی از خاطره جمعی دوست داران ادبیات هستند و به خاطر شعر، کتاب، هنر یا نامی که در بین روشنفکران و هنرمندان داشته اند، در اندیشه انسان معاصر ایرانی حضور دارند.

کتاب همگام با زمانه نیز جستارهایی در ادبیات و فرهنگ را شامل می گردد. مقالات این مجموعه نمونه ارزشمندی از شیوه علمی نوشتن مقالات است و برای همه و به ویژه دانشجویان ادبیات و علوم انسانی سودمند و خواندنی است.

در مقدمه کتاب همگام با زمانه آمده است: همگامی با زمانه هر نویسنده ای را وا می دارد که با آن قدم بردارد. این مجموعه دربرگیرنده آن دسته جستارهایی است که اکنون امکان چاپ آن وجود دارد. همه این نوشته ها پیش از این در مجلات علمی دانشگاه های تهران و تبریز و شیراز و... روزنامه هایی مانند اطلاعات و شرق و... به چاپ رسیده اند.

پیش از این به قلم محمدامین محمدپور کتاب سیری در ترانه سرایی فارسی از شروع تا امروز منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سه کتاب تازه یک مدرس ادبیات فارسی در بازار نشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید