راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه

به گزارش وبلاگ چراغ روشندر اراک، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اولین هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در اراک راه اندازی می شود.

راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه

مصطفی مرزبان با حضور احمدرضا نوازنی مدیر کل آموزش و پرورش استان، تفاهم نامه ای در خصوص همکاری های مشترک به منظور راه اندازی هنرستان دخترانه تخصصی صنایع دستی در خانه تاریخی قنبری امضا کرد.

وی گفت: هدف از راه اندازی این هنرستان، تقویت و توسعه، ترویج و انتقال تجربیات اساتید به قشر جوان و استانداردسازی آموزش علمی در رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست.

مرزبان اضافه نمود: با توجه به استقبال قشر جوان از رشته های صنایع دستی با توافقی که با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی صورت گرفت مقرر شد این هنرستان به یک هنرستان تخصصی صنایع دستی تبدیل شود.

به گفته او، قرار است در این هنرستان رشته های در رشته های نقاشی ایرانی، قلمزنی، سفالگری، معرق، منبت، مینا کاری تدریس شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: این هنرستان برای سال تحصیلی نو هنرجو می پذیرد و فارغ التحصیلان این رشته ها نیز پس از اتمام تحصیلات امکان کسب مجوز مهارتهای هنری دریافت خواهند کرد.

به گفته او فارغ التحصیلان این هنرستان نیز امکان مربی شدن در کارگاه های آموزشی صنایع دستی را خواهند داشت.

مرزبان خاطرنشان کرد: دانش آموزان علاقمند به رشته های هنری صنایع دستی می توانند از مرداد ماه سال جاری به خانه تاریخی قنبری واقع در بازار تاریخی اراک مراجعه و برای سال تحصیلی نو ثبت نام کنند.

او گفت: این هنرستان ها باعث می شود در آغاز تحصیل بتوانند در کنار دانش، تخصص هم یاد بگیرند و در همان محیط یا محیط مشابه مشغول به کار شوند.

رونمایی از دو کتاب شعر در شهرستان زرندیه

احمد جوانمرد، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: آئین رونمایی از دو کتاب شعر به نام های حروف نام تو اثر حمیده پارسافر و صد غزل از لب لعلت اثر محمد علی پارسافر روز پنج شنبه 25 خرداد ساعت 18، با حضور علاقمندان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

برگزاری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی

سینا دلشادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: دهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان مرکزی شامل پوستر، عکس ، نگارگری، تذهیب و گل و مرغ، طراحی، نقاشی تصویرسازی، کاریکاتور، مجسمه سازی، حجم و چیدمان، نیمه دوم تیر ماه در محل فرهنگسرای آئینه اراک برگزار خواهد شد.

این جشنواره در راستای برنامه های پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.

کتاب نامداران استان مرکزی به زودی چاپ و منتشر می شود

ابوالفضل عباسی بانی نویسنده بومی استان مرکزی گفت: کتاب نامداران سرزمین اراک شامل دانشمندان، نویسندگان، شاعران ،سیاستمداران برجسته ، نیکوکاران برجسته، قهرمانان ملی و فراملی، هنرمندان و ....به همراه شرح حال و تصاویر آنان در دست چاپ و انتشار است و اوایل تیرماه منتشر خواهد شد.

سال گذشته از این نویسنده کتاب از ایراک تا اراک چاپ و منتشر شده است.

رمز گشایی اوراق عتیق در برنامه هفت نگار شبکه آفتاب استان مرکزی

ساره خدامی تهیه کننده برنامه فرهنگی و هنری هفت نگار شبکه آفتاب استان مرکزی در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ چراغ روشن گفت: رمز گشایی اوراق عتیق در تالار مفاخر کتابخانه عمومی استان مرکزی ضبط و در شبکه استانی آفتاب پخش می شود.

وی اضافه نمود: در این برنامه اسدالله عبدلی آشتیانی، پژوهشگر و نسخه شناس استان مرکزی به بررسی اسناد به جامانده از گذشته می پردازد. برنامه هفت نگار به معرفی برنامه های فرهنگی و رویدادهای هنری و معرفی کتاب می پردازد. این برنامه روز سه شنبه 30خرداد، بعد از خبر22 پخش خواهد شد.

زنگ قصه گویی در مراکز کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سراسر استان مرکزی به صدا در آمد

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها استان مرکزی با ابراز خرسندی از ثبت ملی قصه گویی در تقویم کشور گفت: پس از 24 دوره برگزاری جشنواره قصه گویی در سطح ملی و بین المللی، کانون، پیروز به ثبت ملی قصه گویی در شده است.

وی اضافه نمود: آئین ثبت ملی قصه گویی اقدام بی نظیر فرهنگی حاصل سال ها تلاش اعضای کانون های پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در عرصه فرهنگ و هنر بوده که پس از برگزاری بیست و چهار جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی در کشور با مشارکت سازمان میراث فرهنگی به نتیجه رسید.

در ادامه این آیین ملی، زنگ قصه گویی نواخته و به واسطه نکوداشت این جشن بزرگ زنگ قصه گویی در سراسر مراکز فرهنگی هنری کانون استان نیز نواخته و مربیان قصه گو برای اعضای کانون قصه گفتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین هنرستان صنایع دستی استان مرکزی، رمزگشایی اوراق عتیق و رونمایی از 2 کتاب شعر در زرندیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید