صعود یک کودک 7 ساله به قله دماوند

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، کودک هفت ساله مازندرانی با صعود به قله دماوند نام خود را به عنوان کوچکترین فاتح بلندترین قله ایران ثبت کرد.

صعود یک کودک 7 ساله به قله دماوند

به گزارش ایرنا، آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد اهل آمل با هفت سال و 10 ماه سن به همراه پدر، مادر و دختر دایی 10 ساله اش پیروز به صعود به قله پنج هزار و 671 متری دماوند شد.

این کوهنورد نونهال آملی از حدود 2 سال قبل همراه پدر ومادرش که در رشته کوهنوردی فعالیت حرفه ای دارند در دو سال گذشته، از ارتفاعات کمتر از هزارمتر تا چهار هزارمتر کشور صعود کرد و به گفته خودش با آمادگی کامل ذهنی و بدنی آمادگی لازم برای صعود به بام ایران را به دست آورد.

این کوهنورد نونهال آملی مسیر صعود به قله دماوند را مسیری سخت و پراسترس دانست و گفت: فتح بلندترین قله ایران و نتیجه دادن کوشش چند ساله بسیار راضی کننده است.

آریوبرزن یوسف زاده که آرزوی صعود به قله اورست و قله های مرتفع دنیا را دارد می گوید: برای رسیدن به این هدف نیز برنامه ریزی خواهد نمود.

وی ورزش کوهنوردی را یکی از ورزش های استقامتی وپرهیجان دانست و از افرادی که توانایی دارند خواست صعود به ارتفاعات را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.

مادر آریوبرزن یوسف زاده، که از 10 سال قبل در رشته کوهنوردی فعالیت می نماید، گفت: آریوبرزن به علت حضور هفتگی یا ماهانه درکوهپیمایی ها به این ورزش علاقه مند شد.

او اضافه کرد: در کوهپیمایی ها متوجه علاقه مندی و استعداد آریوبرزن برای این ورزش شدیم به همین علت تصمیم گرفته شد تا فعالیت حرفه ای کوهنوردی را در یک باشگاه ادامه دهد.

علیرضا جعفری سرپرست گروه کوهنوردی هم نوردان رشتکلا آمل که 14 سال پیش فعالیت خود را شروع نموده است می گوید: اریوبرزن یوسف زاده با این رکوردی که کسب کرد کم سن ترین کوهنورد پسر ایرانی است که توانسته به قله دماوند صعود کند.

او با بیان اینکه 40 کوهنورد عضو دائمی این گروه هستند، اضافه کرد: صعود آریوبرزن یوسف زاده و دینا غلامی دختر دایی 10 ساله او به قله دماوند بدون هیچ مسئله ای انجام شد.

منبع: فرارو

به "صعود یک کودک 7 ساله به قله دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود یک کودک 7 ساله به قله دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید