فرایند ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک ها سرعت گرفته است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، نوسازی ناوگان حمل ونقل کشور یکی از مطالبات جدی فعالان این صنعت است. متاسفانه فرایند ترخیص کامیون های وارداتی از گمرکات طی چندین ماه گذشته بسیار کند بوده و انتقاداتی را در پی داشته است. به تازگی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از سرعت گرفتن فرآیند ترخیص این کامیون ها خبر داده است.

فرایند ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک ها سرعت گرفته است

قدیمی بودن ناوگان حمل ونقل کشور موجب شده تا کیفیت و بهره وری لازم در این صنعت وجود نداشته باشد. رئیس کمیسیون حمل ونقل و لجستیک اتاق ایران در گفت وگویی با پایگاه خبری اتاق ایران از لزوم نوسازی و هوشمندسازی ناوگان سخن گفت و گفت: برای تحول در صنعت حمل ونقل کشور که در همه بخش های مالی اثرات مستقیم و غیرمستقیم می گذارد، باید شاهد نوسازی ناوگان و هوشمندسازی آن باشیم. در این بین تجربه جهانی هم نشان می دهد که راهی جز این نداریم.

او بعلاوه پیشنهاد داد: ازآنجاکه سازمان های زیادی درفرایند واردات خودرو دخیل هستند باید در دستورالعمل مربوط به واردات کامیون و کشنده از اروپا بازنگری اساسی صورت بگیرد.

با توجه به انتقاداتی که نسبت به فرایند ترخیص وجود دارد به تازگی داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به آخرین شرایط کامیون داران و واردات کامیون دست دوم اروپایی اشاره نمود و گفت: براساس آخرین آمار تا به امروز 6400 دستگاه کامیون وارداتی دست دوم اروپایی ثبت سفارش شده که از این تعداد حدود 1700 دستگاه کامیون ترخیص و حدود 600 دستگاه کامیون شماره گذاری شدند.

بر اساس اظهارات او در حال حاضر فرآیند ترخیص کامیون های وارداتی سرعت بیشتری نسبت به گذشته گرفته و براساس مصوبات قرار شده تا 10 درصد نوسازی ناوگان باری از این طریق اتفاق بیفتد. بعلاوه با توجه به قراردادهایی که با فراوری کنندگان داخلی منعقد نموده ایم بیش از 6000 دستگاه را نیز از این طریق نوسازی خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که نیمی از سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان را سازمان راهداری پرداخت می نماید، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، کوتاه بودن مدت بازپرداخت تسهیلات است که در صددیم با مذاکرات پیش رو آن را از پنج ساله به 10 ساله تبدیل کنیم تا جذابیت بیشتری برای رانندگان به وجود بیاید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "فرایند ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک ها سرعت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک ها سرعت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید