راهنمای خرید بخاری گازی؛ نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ترین ها

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، بخاری گازی می تواند راهکار بسیار موثری برای گرم کردن سریع و ارزان یک فضای بزرگ به ویژه برای خانه های ایرانی باشد، چراکه قیمت گاز به منظور استفاده در سیستم های گرمایشی بسیار به صرفه تر از دستگاه هایی است که صرفا با برق کار می نمایند. با این حال، در زمان خرید بخاری نکات ضروری ای وجود دارد که حتما قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید که شامل انتخاب بین انواع مدل های بازار، میزان مناسب بخاری برای اتاق و جنبه های ایمنی این لوازم گازسوز می گردد. البته در این راهنمای خرید از سری مقالات خبرنگاران مگ به آنالیز بخاری گازی بدون دودکش هم می پردازیم و یک بار برای همواره بحث حول ایمنی و کارایی آن را کاملا شفاف می کنیم.

راهنمای خرید بخاری گازی؛ نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ترین ها

آنچه در این راهنمای خرید می خوانید:

آیا بخاری گازی انتخابی مناسب برای شماست؟

تصمیم گیری در خصوص اندازه بخاری گازی با توجه به ابعاد اتاق ها

انواع بخاری گازی به همراه مزایا و معایب هر کدام

انواع بخاری گازی های بدون دودکش

امکاناتی که قبل از خرید بخاری گازی باید در نظر داشته باشید

ملاحظات ایمنی لازم قبل از خرید بخاری

معرفی پرفروش ترین مدل های بخاری گازی در ایران

آیا بخاری گازی، انتخابی مناسب برای شماست؟

زمانی که به گرمایش خانه فکر می کنید، دستگاه های مختلفی مانند شوفاژ، انواع اسپیلیت، بخاری های برقی و البته بخاری گازی به عنوان کالاهای کارا به فکر می رسند. در حالت کلی افراد مستاجر نمی توانند نخریدن بخاری گازی را در فکر داشته باشند، چراکه ممکن است در جابه جایی های مختلف با خانه های بدون شوفاژ یا سیستم گرمایش از کف روبرو شوند. از طرفی اگر صاحب خانه هستید توصیه می کنیم که به سیستم های گرمایش از کف به عنوان راهکاری بهینه و به صرفه فکر کنید. اگرچه ممکن است هزینه های اولیه پیاده سازی این سیستم در کف خانه بالا باشد، اما مطمئن باشید که وجود سیستم گرمایش از کف می تواند در دراز مدت برای شما به صرفه باشد و علاوه بر آن با وجود اسپیلیت، شوفاژ یا بخاری گازی دکوراسیون خانه شما تحت شعاع قرار نمی گیرد.

البته از آنجایی که قیمت گاز در ایران مناسب است، خرید بخاری گازی یک گزینه نسبتاً ارزان است، به شرط آنکه با ملاحظات ایمنی همراه گردد. به یاد داشته باشید که بخاری های گازی قابل حمل یا بدون دودکش نباید در اتاقی که نسبت به ظرفیت ارزیابی شده دستگاه بسیار کوچک است، نصب گردد. ظرفیت ارزیابی شده بخاری های گازی اندازه انرژی گرمایی ای است که دستگاه می تواند فراوری کند و بر حسب مگاژول در ساعت (MJ/h) اندازه گیری می گردد. به همین خاطر به منظور ایجاد گرمایش سریع، باید دستگاهی با بیشترین ظرفیت را با توجه به ابعاد خانه خود انتخاب کنید، البته طبیعتا یک بخاری گازی با اندازه ظرفیت ارزیابی شده کمتر هم همچنان می تواند اتاق را گرم کند اما مسلما گردش هوای گرم در چنین حالتی زمان بر خواهد بود.

نکته قابل تامل دیگر این است که گاز یک منبع تجدید ناپذیر به شمار می رود و قیمت بلند مدت آن نامشخص است. اگرچه در حال حاضر گاز به عنوان روشی ارزان برای گرم کردن اتاق های خانه در مقایسه با بخاری های برقی قابل حمل است، اما احتمال اینکه قیمت گاز طی سال ها دچار نوسان شدید گردد زیاد است. به همین خاطر یکی از مزایای سیستم های برق نسبت به گازی در این است که می توانید برق ارزان قیمت خود را با یاری پنل های خورشیدی در پشت بام خود فراوری کنید. چنین سرمایه گذاری ای در دراز مدت از منظر مالی برای شما بسیار به صرفه خواهد بود.

تصمیم گیری در خصوص اندازه بخاری گازی با توجه به ابعاد اتاق ها

هنگامی که تصمیم به خرید بخاری گازی گرفتید اولین فاکتور مهم که باید به آن فکر کنید، اندازه آن است. هزینه کردن بیش از حد برای یک بخاری گازی بزرگ که با اندازه خانه شما هماهنگ نیست به معنای واقعی هدر دان پول، منابع و هزینه های جاری است. به همین خاطر همانطور که اشاره شد، در نظر گرفتن ظرفیت ارزیابی شده گرمایش بخاری گازی می تواند بسیار یاری نماینده باشد. درواقع قدرت گرم نمایندگی محیط به وسیله بخاری گازی تنها به اندازه اتاق وابسته نیست بلکه به سرعت گرم کردن دستگاه هم بستگی دارد.

با توجه به همین فاکتور هم در این قسمت تصمیم داریم تا از خروجی گرمای دستگاه، بر حسب کیلو وات بر ساعت، استفاده کنیم تا به یاری آن بتوانید در خصوص اندازه مناسب بخاری گازی تصمیم گیری کنیم. به همین خاطر لازم است به یاد داشته باشید که در حالت کلی هر 1 کیلو وات بر ساعت تقریباً 10 متر مربع را به خوبی گرم می نماید. البته متغیرهای زیادی در این انتخاب مورد بحث است که شامل منطقه آب و هوایی که در آن زندگی می کنید، ارتفاع سقف خانه، وجود دیوارهای عایق، امکان تابیدن نور مستقیم خورشید به اتاق ها، بزرگی و دوجداره بودن پنجره ها و پرده های ضخیم در ورودی های اتاق می گردد.

جدول زیر در زمینه انتخاب و خرید بخاری گازی با توجه به اندازه اتاق ها یاری نماینده خواهد بود.

اندازه اتاقخروجی گرما بر حسب کیلو وات (kW)اندازه مصرف گاز (MJ/h)
اتاق کوچک (29-42 متر مربع)2.9-4.213-15
اتاق میانه (46-66 متر مربع)3.4-6.618-21
اتاق بزرگ (52-82 متر مربع)5.2-8.223+

انواع بخاری گازی به همراه مزایا و معایب هر کدام

در این قسمت شما را با دو نوع رایج بخاری گازی یعنی مدل های بدون دودکش و با دودکش آشنا می کنیم. البته کاملا طبیعی است که بخاری های دودکش دار و بدون دودکش دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در این قسمت به شکلی کامل این موارد را پوشش می دهیم.

بخاری گازی مدل بدون دودکش (قابل حمل)

بخاری گازی های بدون دودکش اغلب به عنوان گزینه های قابل حمل هم شناخته می شوند چراکه بدون وجود دودکش به راحتی جابه جا می شوند و می توانید بنابر شرایط از اتاقی به اتاق دیگر آن را منتقل کنید. مدل های بدون دودکش در مقایسه با یک بخاری برقی قابل حمل بسیار کارآمدتر هستند و حدود 90 درصد گاز را به گرما تبدیل می نمایند.

مزایا:

  • گرما را به شکلی فوری در محیط ایجاد می نمایند، چراکه بخاری های گازی بدون دودکش با ظرفیت های بالایی به بازار عرضه می شوند. اغلب این گزینه ها تا 25 مگاژول در ساعت (MJ/h) گرما فراوری می نمایند که معادل با 6 کیلو وات گرمایش الکتریکی به وسیله بخاری های برقی هم اندازه و مشابه است. به عبارتی به منظور دستیابی به چنین گرمایی به وسیله مدل های برقی باید سه بخاری برقی 2 کیلو واتی تهیه کنید!
  • نسبت به بخاری های برقی ارزان تر اند، مگر اینکه بخاری برقی شما با پنل های خورشیدی خودتان کار کند.
  • طیف وسیعی از ویژگی های ایمنی (در مدل های مدرن) در این دستگاه ها وجود دارد که در صورت بروز مشکل، بخاری را خاموش می نماید. به عنوان مثال، بیشتر بخاری های گازی بدون دودکش مجهز به یک سنسور تشخیص کاهش اکسیژن در اتاق هستند. بعلاوه سیستم محافظت از شعله در صورت خاموش شدن آن و سوئیچ تشخیص گرمای بیش از حد سیستم از دیگر قابلیت های این بخاری ها است. بعضی مدل های رده بالاتر دارای هشدار مونوکسیدکربن هستند، البته در صورتی که بخاری این امکان را نداشته باشد می توانید این سنسور را به شکل جداگانه بخرید.

معایب:

  • ساختار بدون دودکش به این معنی است که گازهای خروجی حاصل از فرآیند احتراق گاز در بخاری در اتاق شما تخلیه می گردد.
  • به طور کلی بخارهای بدون دودکش نباید در اتاق خواب، حمام و سایر اتاق های کوچک یا دارای تهویه بد نصب شوند. بنابراین برای چنین مکان هایی حتما به بخاری دودکش یا سیستم تهویه مطبوع با چرخه معکوس (اسپلیت) احتیاج دارید.
  • بخاری گازی های بدون دودکش می توانند مونوکسیدکربن (CO) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) را به اندازهی کم فراوری نمایند که در مواردی می تواند منجر به آسم و سایر مسائل تنفسی به خصوص در بچه ها گردد. البته دقت داشته باشید که این نقطه ضعف طی نگاهی بسیار سخت گیرانه مطرح شده است.
  • برای جلوگیری از مسائل ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای به وسیله این محصول، تعمیر و نگهداری منظم (هر چند سال یکبار یا بیشتر) برای بخاری گازی بدون دودکش مورد احتیاج است.
  • بخار آب حاصل از فرآیند احتراق این نوع دستگاه می تواند بر روی دیوارها و سقف متراکم و باعث ایجاد کپک گردد، به همین خاطر هم وجود تهویه در محیطی که بخاری قرار گرفته است بسیار مهم است.

بخاری گازی از نوع دودکش دار

بسیاری از نکات مطرح شده در بخش قبلی در خصوص اثربخشی و راندمان گرمایشی بالا در خصوص بخاری های گازی دودکش دار هم صادق است، با این تفاوت که این دسته از بخاری ها را می توان در اتاق های کوچک نصب کرد. بعلاوه با وجود مدل های دودکش دار حداقل اندازه گازهای گلخانه ای مضر و بخار آب به داخل اتاق ها منتشر می شود، چرا که بخش زیادی از از این گازها و بخار آب به وسیله دودکش خارج می شوند.

معایب:

  • معمولاً خرید و نصب گزینه های دودکش دار گرانتر از بخاری گازی بدون دودکش است.
  • بخشی از گرمای این محصولات به وسیله دودکش از دست می رود، بنابراین گرمای خروجی این نوع بخاری نسبت به بخاری گازی بدون دودکش معادل، کمی کمتر است.
  • در حالی که خطر انتشار آلاینده های مضر به داخل اتاق به وسیله این مدل ها کمتر از بخاری های گازی بدون دودکش است، اما اگر بخاری معیوب باشد، ممکن است آلاینده ها به داخل اتاق ها راه پیدا نمایند. گفتنی است که تعمیر و نگهداری منظم و دوره ای بخاری در این مدل ها هم بسیار با اهمیت است.

انواع بخاری گازی های بدون دودکش

به طور کلی در بازار دو نوع بخاری گازی قابل حمل یا بدون دودکش به شکل رایج وجود دارد که به ارائه توضیحاتی در خصوص هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

1. بخاری های کانوکشن یا همرفتی (Convection heaters)

این نوع بخاری گازی به حرکت طبیعی هوای گرم متکی است، اما با وجود یک فن در ساختار آن کار انتقال و جابه جایی هوا سرعت پیدا می نماید. بخاری های کانوکشن یا همرفتی اغلب به صورت الکترونیکی کنترل می شوند، به این معنی که معمولا دارای ترموستات و یک کنترل از راه دور هستند. وجود ترموستات در ساختار این مدل های قابل حمل بسیار مفید است چراکه کنترل دمای بهتری (از نظر تنظیمات گرما و فن) را نسبت به مدل هایی که به صورت الکترونیکی کنترل نمی شوند، ارائه می دهد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که مدل های الکترونیکی بخاری کانوکشن هم از برق (بعضی مدل ها تا بیش از 10 وات در ساعت) استفاده می نمایند.

2. بخاری های همرفتی ـ تابشی (Radiant-convection heaters)

بخاری های همرفتی ـ تابشی هم از جمله گزینه های خریدی هستند که به فرآیند همرفت متکی اند، اما در عین حال دارای یک ناحیه در معرض دید هستند که می تواند گرما را به اتاق بتاباند. سیستم های همرفتی ـ تابشی معمولاً ارزان تر هستند، اما ویژگی ها و امکانات کمتری (بدون ترموستات، تایمر، کنترل از راه دور و غیره) را نسبت به بخاری های همرفتی با اندازه مشابه به کاربران ارائه می نمایند. بخاری های همرفتی ـ تابشی دارای احتراق الکترونیکی به صورت دستی هستند به این معنی که لازم است در زمان روشن کردن محصول دکمه احتراق را فشار داده و حدود 20 ثانیه نگه دارید!

امکاناتی که قبل از خرید بخاری گازی باید در نظر داشته باشید

در این قسمت امکاناتی که قبل از خرید بخاری گازی باید در نظر داشته باشید را مرور می کنیم:

  1. کنترل از راه دور: یکی از ویژگی های مفید در بعضی مدل های بخاری گازی مجهز بودن آن به کنترل از راه دور است. وجود چنین قابلیتی به شما این امکان را می دهد تنظیمات دما و سرعت فن دستگاه را بدون زحمت کنترل کنید، جالب است بدانید که در بعضی از مدل ها این قابلیت به شکل با سیم و بی سیم ارائه می گردد.
  2. ترموستات: وجود ترموستات در بخاری تنظیم دمای دلخواه را آسان تر می نماید.
  3. تایمر: تایمرهای قابل برنامه ریزی در این سیستم های گرمایشی به صرفه جویی در مصرف انرژی یاری می نمایند، درواقع با وجود تایمر در ساختار بخاری می توانید در دوره های 24 ساعته دستگاه را روشن و خاموش کنید.
  4. قفل کودک: به طور کلی بخاری ای با قفل کودک مزیتی قابل تقدیر در این سیستم های گرمایشی است چراکه نگرانی از بایت ایمنی دستگاه در زمان حضور بچه ها در خانه را کم می نماید.
  5. سیستم های هشدار: قابلیت ارائه هشدارهای مخصوصی برای تمیز کردن فیلتر بخاری یکی دیگر از ویژگی های کارای این محصولات است، زیرا با وجود آن می توانید مطمئن شوید که بخاری را به طور منظم و دوره ای تمیز می کنید.
  6. کیت تبدیل LPG: این کیت به شما این امکان را می دهد که بخاری را در مناطقی که گاز ندارد با استفاده از گاز مایع به راه بیاندازید.

ملاحظات ایمنی لازم قبل از خرید بخاری

از جمله دیگر نکات مهم خرید بخاری گازی می توان به دارا بودن علامت استاندارد اشاره نمود. به طور کلی تمامی مارک های معتبر سازنده بخاری گازی دارای نشان استاندارد هستند. لازم به تاکید است که توجه به نشان استاندارد در زمان تهیه بخاری گازی برای اتاق کودک و مهدکودک از درجه اهمیت بالاتری هم برخوردار است.

بعلاوه خرید بخاری ای مجهز به سنسور ایمنی به شدت توصیه می گردد. به طور کلی بخاری های استاندارد دارای سنسور تشخیص کاهش سطح اکسیژن هستند که به نام سنسور ODS شناخته می گردد. چنانچه بخاری گازی دارای این سیستم باشند می توانند از گازگرفتگی افراد جلوگیری نمایند؛ چراکه هنگام کاهش سطح اکسیژن به زیر 18 درصد در فضای اتاق، بخاری به صورت اتوماتیک خاموش می گردد.

معرفی پرفروش ترین مدل های بخاری گازی در ایران

حال که با تمام نکات و اصول خرید بخاری گازی آشنا شدید زمان آن رسیده است که نگاهی به محبوب ترین مدل های این محصولات در سایت وبلاگ چراغ روشن هم بیاندازید تا انتخابی آگاهانه تر و رضایت بخش تر را رقم بزنید.

بخاری گازی آبسال مدل 437

یکی ار مدل های خوش ساخت، با گرمادهی مناسب و ارزان بازار که برای اتاق هایی با ابعاد زیر 40 متر انتخابی مناسب است، بخاری گازی آبسال مدل 437 است. این نوع سیستم گرمایشی با استفاده از گاز شهری کار می نماید و رده مصرف انرژی آن E است که چندان پایین و خوش مصرف نیست! از جمله دیگر مشخصات بخاری گازی آبسال مدل 437 می توان به مواردی همانند حداقل ظرفیت گرمادهی تا 1500 وات، سبک، با ارتفاع 63 سانتی متری، دارای سه حالت تنظیم شعله، مجهز به ترموکوپل، وزن حدودا 6.5 کیلوگرمی و وجود جرقه زن در ساختار آن اشاره نمود.

گفتنی است که این نوع بخاری گازی جزو مدل های بدون دودکش است بنابراین در نظر گرفتن تهویه مناسب در اتاقی که قصد قرار دادن آن را دارید، بسیار لازم است.

بخاری گازی آبسال مدل 437

1,970,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی هوشمند سپهرالکتریک مدل هرمتیک SE30 Intel

یکی از مدل های بخاری گازی در بازار ایران که جزو مدل های هوشمند به شمار می رود بخاری گازی هوشمند سپهرالکتریک مدل هرمتیک SE30 Intel است. این مدل بخاری رده مصرفی انرژی A دارد و با استفاده از دودکش می تواند گرمایش مطلوبی برای اتاق های شما ایجاد کند. ازجمله ویژگی های این کالای گرمایشی می توان به مواردی همانند قابلیت تنظیم دمای دستگاه، تامین اکسیژن از فضای بیرون ساختمان، تمام اتوماتیک، مجهز به فن اگزوز (باعث خروج کامل گازهای حاصل از احتراق به خارج از ساختمان می گردد)، مجهز به دو فن الکتریکی جهت گردش هوای مناسب در محیط، شیشه های کاملا ایمن، ارتفاع 700 سانتی متری و وزن تقریبا 44 کیلوگرمی آن اشاره نمود.

بخاری گازی هوشمند سپهرالکتریک مدل هرمتیک SE30 Intel این قابلیت را دارد که تنها در عرض 5 دقیقه یک اتاق 30 متری را به خوبی گرم کند و با توجه به حدبیشتر ظرفیت گرمایشی ای (7100 وات) که دارد می تواند اتاق هایی با متراژ 60 متر را به خوبی پوشش دهد.

بخاری گازی هوشمند سپهرالکتریک مدل هرمتیک SE30 Intel

13,000,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی بهکاران مدل شومینه گارددار طرح پرنس کد T-28000

بخاری گازی بهکاران مدل شومینه گارد دار طرح پرنس کد T-28000 محصولی به صرفه و با عملکردی مناسب است که دارای مشخصه هایی همانند دودکش دار، قابلیت تنظیم شعله، رنگ ثابت، مجهز به ترموسوییچ، ترموکوپل، فندک برقی، مجهز به سیستم اکسیژن محیط (ODS)، بدنه لعابی، ظرفیت گرمایی 28000، شیر کنترل تمام اتوماتیک و وزن 25 کیلوگرمی است. بعلاوه شیشه های این بخاری گازی از جنس سکوریت است و با تغییرات دما به هیچ وجه دچار شکستگی نخواهد شد.

در حالت کلی این نوع بخاری گازی با توجه به طراحی زیبا و قیمتی که دارد می تواند یکی از گزینه های معقول برای خرید باشد. گفتنی است که وجود گاورنر در ساختار این کالا عاملی برای تنظیم فشار گاز ورودی به بخاری است و از خاموش شدن دستگاه در زمان تغییر فشار گاز جلوگیری می نماید.

بخاری گازی بهکاران مدل شومینه گارد دار طرح پرنس کد T-28000

2,210,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی پاییزان مدل 7000

یکی از مدل های نام آشنا، جمع و جور و با راندمان بالا در بین انواع بخاری های گازی بازار بخاری گازی پاییزان مدل 7000 است. این مدل کالای گرمایشی جزو گزینه های دودکش دارد و همراه با جرقه زن و سیستم قطع اتوماتیک یکی از مدل های پرفروش برای اتاق هایی با متراژ زیر 50 متر است. این نوع بخاری گازی تنها 64 سانتی متر ارتفاع دارد و راندمان حرارتی آن به 7000 وات می رسد. از طرفی این بخاری مجهز به سیستم ایمنی ODS جهت کنترل اندازه اکسیژن محیط است و با افزایش خطر کمبود اکسیژن دستگاه خاموش می گردد.

بخاری گازی پاییزان مدل 7000

1,365,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی مدل رویال

یکی از مدل های ساده و در عین حال زیبای بازار بخاری گازی مدل رویال که علاوه بر ظاهر مینیمالی که دارد ویژگی های فنی آن شامل دودکش دار، رده مصرف انرژی E، با قابلیت تنظیم شعله، شیر کنترل نیمه اتوماتیک، سیستم قطع اتوماتیک، ارتفاع 88 سانتی متری و وزن حدودا 24 کیلوگرم می گردد. گرمادهی بالا، اندازه مناسب و 12 ماه گارانتی جنرال از دیگر ویژگی های این محصول گرمایشی است که شما می توانید همین حالا از وبلاگ چراغ روشن بخرید.

بخاری گازی مدل رویال

1,850,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی ارنست مدل 28000

بخاری گازی ارنست مدل 28000 محصولی با حدبیشتر ظرفیت گرمایی 6000 وات است که ارتفاع آن به 80 سانتی متر می رسد. این نوع بخاری گازی امکان تنظیم شعله به شکلی دلخواه را دارد و با وجود دودکش در ساختار آن اغلب آلاینده ها و رطوبت حاصل از احتراق را به خارج از خانه راهنمایی می نماید. البته گفتنی است که رده انرژی این بخاری E است، بنابراین از نقطه نظر مصرف انرژی چندان بهینه نیست. وجود سیستم قطع اتوماتیک و ترموکوپل از دیگر مشخصه های این مدل است که آن را به گزینه ای با فروش بالا تبدیل نموده است.

بخاری گازی ارنست مدل 28000

3,300,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی پلار مدل 20KN

اگر در پی کالایی بدون دودکش هستید مسلما بخاری گازی پلار مدل 20KN می تواند اولین گزینه روی میز باشد. این نوع بخاری از نوع گازی و با قابلیت نصب بر روی زمین و دیوار است و امکان تنظیم دما به دو شکل را دارد، از طرفی در طراحی و ساخت این محصول به خوبی استانداردها و پارامترهای مهم درنظر گرفته شده است که می تواند خیال شما را راحت کند.

حدبیشتر اندازه گرمادهی این نوع بخاری 5000 وات است و به همین خاطر هم برای خانه هایی با متراژ زیر 40 متر مناسب است. بخاری گازی پلار مدل 20KN تنها حدودا 8 کیلوگرم وزن دارد و ارتفاع آن به 62 سانتی متر می رسد، به همین خاطر هم فضای زیادی را اشغال نمی نماید و جابه جایی آن در اتاق ها چندان سخت نیست. بعلاوه وجود سیستم خاموش شونده در زمان کاهش اندازه اکسیژن اتاق از دیگر مزایای آن است که این محصول را به گزینه ای محبوب تبدیل نموده است.

بخاری گازی پلار مدل 20KN

1,740,000 تومان

مشاهده و خرید

شومینه گازی لوپز مدل 33000

شومینه گازی لوپز مدل 33000 یکی از مدل های پرفروش بخاری گازی است که مشخصات آن شامل رده مصرف انرژی E، دودکش دار با امکان تنظیم دما، حدبیشتر ظرفیت گرمادهی تا 9000 وات، ارتفاع 92 سانتی متری، وزن حدودا 30 کیلوگرمی، سیستم تشخیص کاهش اکسیژن و خاموشی اتوماتیک، شیشه های کاملا ایمن نسبت به تغییر دما و جرقه زن است. گفتنی است که شیر کنترل این نوع بخاری از نوع اتوماتیک است، به این معنی که به منظور کنترل سوخت و روشن بودن دائم شمعک احتیاج نیست که آن را چرخانده و نگهدارید تا دستگاه روشن گردد.

شومینه گازی لوپز مدل 33000

5,222,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری هیزمی مدل 303

اگر در پی بخاری ای دودکش دار، کلاسیک و با ظاهری خاص می گشت، ما به شما خرید بخاری هیزمی مدل 303 را پیشنهاد می کنیم. این نوع بخاری گازی دارای ویژگی های قابل توجه ای همانند قابلیت تنظیم دما، قابل استفاده با گاز شهری و هیزم، دارای مشعل و شیر اطمینان، بدنه تمام چدنی، خروجی دودکش 15 سانتی متر و بدنه ای با رنگ مقاوم به حرارت است. بعلاوه در بخش جلوی بخاری، شیشه ای مقاوم به حرارتی تعبیه شده است که می توان تصویر سوختن هیزم در آن را مشاهده کرد که در نوع خود جالب توجه است.

بخاری هیزمی مدل 303

13,400,000 تومان

مشاهده و خرید

شومینه گازی شومینه بیستون مدل GF150.S

یکی دیگر از مدل های مینیمال و ساده بازار شومینه گازی شومینه بیستون مدل GF150.S است که با استفاده از دودکش کار می نماید. این نوع بخاری دارای ویژگی هایی همانند مجهز به ترموکوپل، حدبیشتر ظرفیت گرمادهی تا 1500 وات، قابل نصب بر روی دیوار همراه با شیر کنترل نیمه اتوماتیک است. بعلاوه رده انرژی این کالا C است و به شیشه های سکوریت و مقاوم به حرارت مجهز شده است. گفتنی است که این مدل بخاری جزو گزینه های دوگانه سوز است و هم با گاز شهری و هم گاز مایع کار می نماید.

شومینه گازی شومینه بیستون مدل GF150.S

9,120,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری گازی ایران شرق مدل 7500 کودک طرح آلوین

در کنار تمام گزینه های پرفروش بخاری گازی در این راهنمای خرید بد نیست که یکی از مدل های فانتزی بخاری برای اتاق بچه ها را هم معرفی کنیم. بخاری گازی ایران شرق مدل 7500 کودک طرح آلوین از جمله مدل های خوش ساختی است که اگرچه رده انرژی آن E است اما گرمادهی یکنواخت از خصوصیات شاخص آن به شمار می رود. این مدل بخاری مجهز به گاورنر برای کنترل فشار ورودی گاز و ترموکوپل برای قطع جریان گاز است و در کنار آن جنس بدنه بخاری از استیل ضد زنگ و دیگ آن از فولاد است. حدبیشتر ظرفیت گرمادهی این کالا 4200 وات است و با ارتفاع 68 سانتی متر و وزن حدودا 19 کیلوگرمی انتخابی مناسب برای اتاق بچه ها تا متراژ 40 متر است.

بخاری گازی ایران شرق مدل 7500 کودک طرح آلوین

2,130,000 تومان

مشاهده و خرید

بخاری سفری مدل OG01

بخاری سفری مدل OG01 کالایی جالب است که با انواع سیلندر گاز پیک نیک کار می نماید. درواقع این نوع محصول گرمایشی جزو گزینه های تابشی است و با وجود سرامیکی که در ساختار خود دارد می تواند گرمایی چند برابری را به محیط انتقال دهد؛ به طوری که یک اتاق 12 متری را بعد از یک ساعت کاملا گرم می نماید. به طور کلی بخاری سفری مدل OG01 توانایی فراوری گرمایش تا حدبیشتر 2000 کیلو کالری را به صورت تابشی دارد و با قابلیت راه اندازی آسان و وزن حدودا 4 کیلوگرمی به یکی از محبوب ترین بخاری های مسافرتی تبدیل شده است. حتی جالب است بدانید که با استفاده از این بخاری می توانید مغازه یا فضای کوچکی که در آن نگهبانی می دهید را هم به خوبی و به شکلی ایمن گرم کنید.

بخاری سفری مدل OG01

130,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: CHOICE

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید بخاری گازی؛ نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بخاری گازی؛ نکات مهم پیش از خرید و پرفروش ترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید