اکسیر جوانی پیدا شد، این ژن قلب را 10 سال جوانتر می نماید

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، گجت نیوز نوشت: دانشمندان با کشف یک ژن ضد پیری تازه می توانند قلب انسان را 10 سال جوانتر نمایند.

اکسیر جوانی پیدا شد، این ژن قلب را 10 سال جوانتر می نماید

محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا به تازگی پیروز به کشف یک ژن خاص در گروهی از انسان های 100 ساله شدند؛ این ژن خاص در این افراد توانسته از قلب آنها در مقابل بیماری های ناشی از افزایش سن نظیر نارسایی قلب محافظت نموده و قلب آنها را جوان نگه دارد.

جزئیات کشف ژن ضد پیری تازه

محققان این ژن ضد پیری تازه را در گروهی از افراد که در منطقه ها آبی سکونت دارند کشف کردند؛ منطقه ها آبی منطقه های در دنیا محسوب می شوند که طبق آنالیز ها ساکنان آنها عمری بیشتر از حد میانه دارند. در حال حاضر منطقه های چون لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا، ایکاریا در یونان، نیکویا در کاستاریکا، ساردینیا در ایتالیا و اوکیناوا در ژاپن به عنوان منطقه ها آبی به شمار می روند.

آنالیز ها حاکی از آن است افرادی که در منطقه ها آبی سکونت دارند تا سن 100 و حتی بیشتر عمر می نمایند و سلامتی آنها نیز در این سنین در سطح مناسبی قرار گرفته است. بعلاوه ساکنان این منطقه ها نسبت به سایر افراد با عوارض قلبی عروقی کمتری روبرو می شوند.

محققان دانشگاه بریستول و گروه MultiMedica در ایتالیا در این مطالعه دریافتند یک ژن خاص که بسیاری از افراد 100 ساله در این منطقه ها از آن بهره می برند قادر است از سلول های جمع آوری شده از بیماران مبتلا به نارسایی قلب که نیازمند پیوند قلب هستند، محافظت کند.

این محققان با یک بار تجویز ژن ضد پیری جهش یافته توانستند زوال عملکرد قلب را در موش های میانسال متوقف نموده و زمانی که موش های مسن این ژن ها را دریافت می نمایند، همچون افراد مسن در منطقه ها آبی، سن ساعت بیولوژیکی قلب آنها نیز به میزان بیش از 10 سال جوان تر می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اکسیر جوانی پیدا شد، این ژن قلب را 10 سال جوانتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیر جوانی پیدا شد، این ژن قلب را 10 سال جوانتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید