ناسا تأیید کرد: تابستان 2023 گرم ترین تابستان ثبت شده در تاریخ زمین بوده است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، دیجیاتو نوشت: در این گزارش گفته شده است که فعالیت انسان ها و بعلاوه الگوی آب وهوایی ال نینو تأثیر زیادی روی گرم شدن تابستان سال 2023 داشته اند.

ناسا تأیید کرد: تابستان 2023 گرم ترین تابستان ثبت شده در تاریخ زمین بوده است

ناسا تأیید کرد که امواج گرمای سوزان اخیر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر منطقه ها دنیا باعث شده است تا سال جاری حداقل از سال 1880 که ثبت دنیای دما شروع شد، شاهد گرم ترین تابستان زمین باشیم.

ناسا در بیانیه خود شرح می دهد که فعالیت انسان ها باعث ثبت این گرمای بی سابقه در تابستان سال 2023 شده و بعلاوه الگوی آب وهوایی ال نینو نیز به آن یاری نموده است. طبق بیانیه ناسا، آگوست سال 2023 به تنهایی 1.2 درجه گرم تر از میانگین دمای تابستان بوده و 57 میلیون نفر در جنوب و جنوب غربی ایالات متحده را تحت شدیدترین موج گرما قرار داده است.

افزایش دما در گرم ترین تابستان تاریخ ثبت شده در زمین

بعلاوه براساس جدیدترین گزارش ها، مجموع دما در ماه های ژوئن، جولای و آگوست سال جاری 0.23 درجه سانتیگراد از تابستان های گذشته بیشتر بوده است. ماه گذشته، ناسا در کنفرانس دیگری که درباره شرایط آب وهوایی ماه گذشته برگزار گردید، تأیید کرد که ژوئیه سال جاری گرم ترین ماه زمین طی 170 سال گذشته بوده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، در طول این کنفرانس گفت: فقط با نگاه کردن به اطراف خود متوجه خواهید شد که چه اتفاقی افتاده است. ما در ورمونت رکورد سیل را داشته ایم. در فونیکس و میامی گرمایی بی سابقه را تجربه نموده ایم. بخش های عمده ای از کشور با دود آتش سوزی پوشیده شده است و فاجعه دیگری که درحال تماشای آن هستیم، آتش سوزی های جنگلی در هاوایی است.

دانشمندان شرح می دهند که گرمای شدید ماه جولای مستقیماً باعث مرگبارترین فصل آتش سوزی های جنگلی ثبت شده در کانادا و هاوایی و بعلاوه بارش شدید باران و سیل های ناگهانی در سرتاسر مدیترانه ازجمله یونان و ایتالیا شده است.

البته این گرمای رکوردشکن تا حدی به ال نینو نیز نسبت داده شده که تقریباً هر دو تا هفت سال یک بار اتفاق می افتد؛ زمانی که بادهای اقیانوس آرام که معمولاً در امتداد خط استوا از آمریکای جنوبی به سمت آسیا می وزند، روال عادی خود را شکسته و به سمت شرق و ساحل غربی ایالات متحده حرکت می نمایند. در این شرایط، کانادا و ایالات متحده شاهد شرایط بسیار گرم تری هستند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ناسا تأیید کرد: تابستان 2023 گرم ترین تابستان ثبت شده در تاریخ زمین بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا تأیید کرد: تابستان 2023 گرم ترین تابستان ثبت شده در تاریخ زمین بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید