یخچال دشمن این مواد غذایی است

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، نگهداری برخی از میوه ها و سبزیجات شدیداً به کیفیت و خواص آنها آسیب می رساند. در زیر با پنج مورد از آنها آشنا می شوید:

یخچال دشمن این مواد غذایی است

وبلاگ چراغ روشن | نگهداری برخی از میوه ها و سبزیجات شدیداً به کیفیت و خواص آنها آسیب می رساند. در زیر با پنج مورد از آنها آشنا می شوید:

هندوانۀ درسته: یخچال می تواند میزان آنتی اکسیدانهای هندوانه را به نصف کاهش دهد. تحقیقی که در ایالات متحده اجرا شده نشان می دهد که هندوانه ای در دمای اتاق نگه داری تقریباً دو برابرِ هندوانه ای که در یخچال نگهداری می گردد، ترکیباتی نظیر بتا کاروتین (که موجب تقویت سلامت پوست و بینایی می گردد) فراوری می نماید. هوای سرد رشد آنتی اکسیدانها را که پس از برداشت هندوانه اتفاق می افتد، کند می نماید. اما در صورتیکه هندوانه را قاچ نموده اید، برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید آن را در یخچال نگه دارید.

ریحان: اگر این گیاه استوایی در دمای زیر 5 درجه سانتیگراد نگهداری گردد، به سرعت سیاه خواهد شد. ریحان را در سایه، و به صورتی نگه داری که ساقه هایش در آب باشد. یک کیسۀ پلاستیکی نیز با ملایمت روی آن بکشید تا سبزی خشک نگردد.

سیب زمینی: دمای سرد باعث تبدیل نشاستۀ سیب زمینی به قند می گردد. این موضوع باعث باعث می گردد که بافت سیب زمینی ریگدارمانند گردد و طعم آن قدری شیرین گردد. برترین دما برای نگهداری سیب زمینی 7 درجۀ سانتیگراد است. سیب زمینی را در کیسه های کاغذی و در انباری خنک نگهداری کنید؛ نور آفتاب باعث انباشت کلروفیل می گردد که باعث سبز شدن و بعضاً تلخ شدن سیب زمینی می گردد.

پیاز: پیاز برای تازه ماندن نیازمند گردش هواست. پیاز درسته را کیسۀ کاغذی سوراخ دار و در انباری نگه دارید. پیاز و سیب زمینی را با هم یکجا نگه ندارید، چرا که هر کدام گازهایی متصاعد می نمایند که باعث فساد دیگری می گردد. پیاز قاچ شده را حتماً در یخچال نگاه دارید.

گوجه: هوای سرد شریانهای شیمیایی گوجه را تغییر می دهد و فعل وانفعالاتی که طعم تازگی گوجه را کند می نماید و فعل وانفعلاتی که طعم ماندگی را در گوجه ایجاد می نمایند، تسریع می نماید. گوجۀ درسته را روی طاقچه یا اوپنِ آشپزخانه نگهداری کنید تا خوشمزه بمانند و رسیده تر شوند.

منبع: Readers Digest

ترجمه: وبلاگ چراغ روشن

منبع: فرادید

به "یخچال دشمن این مواد غذایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال دشمن این مواد غذایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید