کارآفرین شدن 10 درصد از دانشجویان راهکار توسعه علم و فناوری

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی گفت: اگر 10 درصد دانشجویان کارآفرین شوند، می توانند بقیه دانشجویان را نیز به کار بگیرند.

کارآفرین شدن 10 درصد از دانشجویان راهکار توسعه علم و فناوری

دومین همایش علمی فناوری و کارآفرینی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با شعار دانشکده میان رشته ای، فناوری محور و کارآفرین با برگزاری 17 رویداد، به کار خود انتها داد.

به نقل از دانشگاه تهران،دکتر محمدحسین بهشتی، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین همایش علمی و فناوری دانشکده علوم و فنون نوین با عنوان توسعه اکوسیستم فناوری، ضرورتی اجتناب ناپذیر سخنرانی کرد.

وی گفت: موضوع توسعه اکوسیستم نوآوری از ضرورت های امروز کشور ما است و باید در مبحث نوآوری و اشتغال کوشش های جدی انجام دهیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با در نظر گرفتن شرایط فارغ التحصیلان که 317 هزار هر سال در دوره کارشناسی؛ 123 هزار کارشناسی ارشد و 12 هزار دکتری هستند که احتیاج به کار و اشتغال دارند، باید تامل کرد.

وی با بیان این که اگر 10 درصد دانشجویان کارآفرین شوند می توانند بقیه دانشجویان را نیز به کار بگیرند، تاکید نمود: جوانان می توانند خلق ایده و پیشنهاد داشته باشند و این برترین راهکار است برای اینکه بتوانیم در حوزه کارآفرینی و علم و فناوری قدم هایی برداریم.

بهشتی اضافه نمود: امروز ما با پنج و ده سال پیش شرایط متفاوت و اکوسیستم فعالی داریم و حلقه هایی که برای کارآفرینی ضروری است، فراهم شده است. دانشکده ها و دانشگاه های ما به سوی نسل سوم و چهارم در حرکت هستند و بیشتر آن ها مراکز نوآوری کارآفرینی پارک علم و فناوری و صندوق های پژوهش و فناوری دارند. مجموعه همه این ها با حمایت نهاد های سیاستگذار مانند نهاد های علمی، وزارتخانه ها و معاونت علمی می توانند یاری شایانی به این موضوع داشته باشند.

وی بیان کرد: رتبه ایران در شاخص نوآوری به 53 رسیده و در آسیای مرکزی و شرقی ایران نیز رتبه دوم را دارد.

وبلاگ چراغ روشن علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کارآفرین شدن 10 درصد از دانشجویان راهکار توسعه علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرین شدن 10 درصد از دانشجویان راهکار توسعه علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید