پیش بینی حمله قلبی با دقت 99 درصد به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، دیجیاتو نوشت: دانشمندان در مطالعه خود مدعی شده اند که الگوریتم هوش مصنوعی آن ها در مقایسه با روش های آزمایش فعلی، می تواند با دقت 99.6 درصد از حملات قلبی جلوگیری کند.

پیش بینی حمله قلبی با دقت 99 درصد به وسیله هوش مصنوعی

در چند وقت گذشته، شرکت های بزرگ فناوری از مدل های هوش مصنوعی مختلفی رونمایی نموده اند که به شیوه های مختلفی می تواند زندگی کاربران را ساده تر کند. با این حال، کاربردهای این فناوری فقط به فناوری محدود نمی گردد و در زمینه های دیگری مانند مراقبت های بهداشتی و پزشکی نیز می توان از AI استفاده کرد. حالا دانشمندان الگوریتم هوش مصنوعی نوی را توسعه داده اند که می تواند حمله قلبی را با سرعت و دقت بهتری نسبت به قبل تشخیص دهد.

نحوه تشخیص حمله قلبی با هوش مصنوعی

در تحقیقات قبلی نشان داده شد که زنان 50 درصد بیشتر در معرض تشخیص اولیه اشتباه حمله قلبی هستند و بعلاوه افرادی که این عارضه در آن ها به اشتباه تشخیص داده می گردد، پس از 30 روز، 70 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. به گفته محققان، الگوریتم نو آن ها که CoDE-ACS نام دارد، از این امر جلوگیری خواهد نمود.

الگوریتم هوش مصنوعی آن ها براساس داده های 10038 بیماری که به علت حمله قلبی مشکوک به بیمارستان مراجعه نموده بودند، ساخته شد. داده هایی مانند سن، جنس، اطلاعات ECG و سوابق پزشکی و بعلاوه سطح تروپونین خون آن ها برای توسعه این مدل پیش بینی نماینده حمله قلبی استفاده شده است.

نتیجه پیش بینی برای هر بیمار به عنوان یک احتمال با رتبه 0 تا 100 ارائه می گردد.

به گفته دانشمندان دانشگاه ادینبرو اسکاتلند که مسئول این تحقیق هستند، توانایی الگوریتم آن ها برای جلوگیری از حمله قلبی می تواند تا حد زیادی پذیرش بیماران در بیمارستان ها را کاهش دهد و بعلاوه بیمارانی که می توانند ادامه فرآیند درمان خود را در خانه ادامه دهند را به سرعت شناسایی کند.

محققان این تحقیق هم اکنون در حال اجرا آزمایش های بالینی مدل خود هستند تا آنالیز نمایند که آیا ابزار هوش مصنوعی آن ها می تواند به پزشکان در تشخیص حملات قلبی یاری کند تا نهایتاً از این طریق بتوانند فشار بسیار زیادی که بر بخش های اورژانسی وجود دارد را کاهش دهند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پیش بینی حمله قلبی با دقت 99 درصد به وسیله هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی حمله قلبی با دقت 99 درصد به وسیله هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید