واگذاری زمین برای ساخت5 ایستگاه مترو

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، شهردار منطقه 22 از واگذاری زمین برای ساخت 5 ایستگاه مترو در غربی ترین محدوده مرکز اطلاع داد.

واگذاری زمین برای ساخت5 ایستگاه مترو

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، حمیدرضا حاجوی احداث خطوط مترو در منطقه 22 را یکی از نیازهای اساسی و زیربنایی دانست که می تواند جذابیت های مضاعفی برای این منطقه به وجود آورد و گفت: برای راه اندازی خط 10 مترو تهران در این منطقه کارهای مطالعاتی، جانمایی ها و اولویت بندی ها از محل بانک زمین در منطقه 22 در نظر گرفته شده و پیگیری های زمین آن نیز به مدیریت شهری منطقه واگذار شده است.

این خط مترو یک مسیر شرقی-غربی است که در مسیر حرکت خود پهنه شمال شرقی تهران را به شمال غربی آن متصل می نماید. به همین دلیل در سال های گذشته 3 ایستگاه دهکده، اتریش و دریاچه ساخته و تحویل داده شد. اکنون با توجه به دستور شهردار تهران، مراحل جانمایی و واگذاری 4زمین برای ساخت و ساز قطعه دوم ایستگاه دهکده المپیک، کاشان، میدان ساحل و فولادوند هم اجرا شده است.

شهردار منطقه 22 بعلاوه با اشاره به مذاکرات با شرکت مترو در باره یک قطعه زمین در محدوده ایرانمال، گفت: قرار است با در نظر گرفتن بعضی ملاحظات ترافیکی، آن قطعه زمین نیز به شرکت مترو واگذار گردد و دپوی خط 10 مترو در زمینی به مساحت 26 هکتار در این منطقه اجرا می گردد.

حاجوی در ادامه گفت: اکنون شهروندانی که از متروی کرج به تهران می آیند، تنها از ایستگاه صادقیه و ارم سبز می توانند وارد شبکه مترو شهر تهران شوند اما با بهره برداری از این خط، ازدحام جمعیت و بار مسافران کرج به تهران در این ایستگاه ها کم خواهد شد و خط 10 می تواند یکی از خطوط کلیدی مترو شهر تهران باشد.

این خط به طول 43 کیلومتر و با 35 ایستگاه، شمالی ترین خط پیشنهادی برای متروی تهران است که 14/5 کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی منطقه 22 قرار گرفته است که ایستگاه دهکده المپیک، فولادوند، اتریش، کاشان، ساحل، دریاچه، ایرانمال (طبیعت)، چیتگر، پژوهش، اردستانی، وردآورد ایستگاههای یازدهگانه تعریف شده در محدوده این منطقه قرار گرفته است.

این خط از فلکه چهارم تهرانپارس شروع می گردد و با طی کردن مسیر بزرگراه صدر، چمران و... در نهایت به وردآورد می رسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "واگذاری زمین برای ساخت5 ایستگاه مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری زمین برای ساخت5 ایستگاه مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید