معرفی اپلیکیشن Files by Google؛ مدیریت حرفه ای فایل و حافظه در اندروید

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، در این مطلب به آنالیز اپ Files by Google می پردازیم که در حال حاضر می توان به جرأت گفت اگر برترین نباشد، یکی از برترین اپلیکشن های مدیریت فایل در اندروید به شمار میرود.

معرفی اپلیکیشن Files by Google؛ مدیریت حرفه ای فایل و حافظه در اندروید

با پیشرفت فناوری و افزایش حافظه داخلی گوشی های هوشمند، کاربران تمایل بیشتری به حفظ اطلاعات خود درون گوشی پیدا نموده اند. همین موضوع باعث شده کاربران در مدیریت این فایل ها با مشکل روبرو شوند و نتوانند آن ها را در دسته بندی های منظم در اختیار داشته باشند.

با چنین شرایطی، وجود یک اپلیکیشن فوق العاده قدرتمند برای بهبود شرایط دسته بندی فایل ها بسیار لازم است تا به کاربران در بهبود نظم گوشی یاری کند. آنچه که قرار است در این مطلب به آنالیز آن بپردازیم، Files by Google است؛ اپلیکیشنی که به جرأت می توان گفت یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن های دسته بندی فایل های مختلف به شمار میرود.

البته اپ Files by Google فقط برای دسته بندی فایل ها بکار نمی رود چرا که کاربران می توانند با استفاده از آن، فایل های اضافی از سیستم خود را هم پاک نمایند. بنابراین با یک اپ فوق العاده حرفه ای طرف هستیم که هم در دسته بندی فایل های درون گوشی به یاریمان می آید و هم در حذف چیزهای اضافی که فضای گوشی را اشغال ننمایند به این صورت که با آنالیز فضای داخلی گوشی، آنچه را که باید از حافظه پاک گردد از جمله فایل های تکراری، فایل های غیرقابل اجرا و… به شما پیشنهاد خواهد داد.

می پردازیم به آنالیز اپ Files by Google تا ببینیم برای رفع کردن احتیاج خود در زمینه دسته بندی فایل ها، تا چه اندازه می توانیم روی آن به عنوان یک اپلیکیشن حرفه ای حساب کنیم. در این مطلب به بخش های زیر می پردازیم.

  • دانلود اپلیکیشن Files by Google
  • راه اندازه اولیه - آنالیز قابلیت های Files by Google
  • نقاط قوت و ضعف
  • پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و اندازه رضایت کاربران

دانلود اپ Files by Google

برای دانلود اپ Files by Google، دو راه وجود دارد. اول اینکه می توانید مستقیما وارد پلی استور شده و با نوشتن نام این اپلیکیشن در قسمت جست و جو، آن را دانلود کنید. روش دوم، دانلود فایل نصبی این اپلیکیشن است که با جست و جو در گوگل هم می توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما برای سهولت در این امر، لینک دانلود اپ Files by Google را به هر دو روش گفته شده در زیر قرار خواهیم داد.

راه اندازه اولیه - آنالیز قابلیت های Files by Google

بعد از اینکه اپ Files by Google را دانلود و نصب کردید، اولین چیزی که بعد از اجرای آن می بینید، اجازه دسترسی به حافظه داخلی گوشی است که طبیعتا این اجازه را صادر می کنید. بعد از انجام این کار، بدون اینکه احتیاجی به وارد کردن حساب کاربری یا ثبت نام در بخش خاصی باشد، وارد اپلیکیشن می شوید و می بینید که تمام اطلاعات شما را در 6 بخش مختلف دسته بندی می نماید.

این 6 بخش شامل دانلود ها (Downloads)، تصاویر (Images)، ویدیو (Videos)، صدا (Audio)، اسناد و غیره (Documents and other) و در نهایت اپلیکیشن ها (Apps) می گردد. در بالاترین بخش برنامه هم دسته ای تحت عنوان اخیر (Recent) دیده می گردد که تصاویر یا فایل هایی را که به تازگی مشاهده نموده اید را به نمایش می گذارد.

در سه بخش پایینی برنامه هم گزینه هایی تحت عنوان Clean به معنای پاک سازی، Share به معنای اشتراک گذاری و Browse به معنای گشت و گذار را مشاهده می کنید که با کلیک روی گزینه اول یعنی Clean، به صفحه مربوط به حذف فایل ها راهنمایی می شوید. در این بخش می توانید مطابق نظر خود، آنچه را که باید پاک گردد، از روی گوشی خود پاک کنید.

نکته جالب در رابطه با این اپلیکشن اینجاست که حتی چیزهایی که باید پاک شوند هم در دسته بندی قرار دارند. مثلا پاک کردن محتوای صوتی ضبط شده به وسیله کاربر، پاک کردن محتوای دانلود شده از واتساپ، پاک کردن محتوای دانلود شده، پاک کردن محتوای پرحجم و… که کاربر مطابق سلیقه خود می تواند آن ها را پاک کند.

در گزینه اشتراک گذاری هم کاربر می تواند به انتقال یا دریافت فایل بپردازد. در این حالت اپ Files by Google به عنوان یک اپلیکیشن اشتراک گذاری فایل عمل نموده و به شما در انتقال فایل های حجیم با سرعت بالا یاری می نماید. در بخش Browse هم همان طور که در تصویر اول مشاهده کردید، می توانید به فایل های خود در دسته بندی های شش گانه دسترسی داشته باشید که نام هر دسته بندی هم در بالا ذکر شد.

جز این ها، فقط تنظیمات می ماند که با کلیک روی منوی همبرگری سمت چپ-بالای صفحه می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در منوی تنظیمات هم می توانید زبان اپلیکیشن را تغییر دهید که خوشبختانه از زبان فارسی هم در آن پشتیبانی می گردد. بعلاوه می توانید اعلانات برنامه را هم به گونه ای شخصی سازی کنید که در همه حالت ها به شما اعلان ارسال نگردد. مثلا برای پاک سازی اپلیکیشن، فایل های حجیم و… این اپلیکیشن برای شما اعلان ارسال می نماید که می توانید آن ها را غیرفعال کنید. یک سری قابلیت دیگر نظیر حالت تیره، امکان نمایش فایل های پنهان شده و پوشه امن هم وجود دارند که در مجموع باعث شدند این اپلیکیشن به یکی از برترین ها در زمینه مدیریت فایل به حساب بیاید.

نقاط قوت و ضعف

همان طور که در بالا اشاره شد، گوگل Files را برای بهبود شرایط دسته بندی فایل های مختلف درون گوشی طراحی و منتشر کرد و به عنوان یک اپلیکیشن کاملا حرفه ای در این زمینه، هر احتیاجی که کاربران داشته باشند قطعا رفع خواهد شد. حال شرکت آمریکایی برای بهبود تجربه کاربری، یک سری قابلیت های دیگر را هم به آن اضافه کرد که تک تک آن ها را در بخش بالا آنالیز کردیم. اینکه یک اپلیکیشن مدیریت فایل از امکان حذف فایل های غیر ضروری بهره می برد یا به ما این اجازه را می دهد که فایل خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم فوق العاده است. از طرفی هیچ تبلیغات یا خرید درون برنامه ای هم وجود ندارد که باعث گردد کاربر برای لذت بردن از اپلیکیشن، حتما هزینه ای را پرداخت کند. این یعنی بدون پرداخت هیچ هزینه، یکی از برترین یا شاید بتوان گفت برترین اپلیکیشت مدیریت فایل را با یک سری قابلیت های اضافه در اختیار خواهید داشت.

معمولا هر اپلیکیشن یک نقطه ضعف هم دارد اما به شخصه در تجربه با اپ Files by Google به هیچ نقطه ضعف خاصی بر نخوردم که بتوانم آن را آزاردهنده خطاب کنم. سرعت بالا، رابط کاربری آسان و به دور از پیچیدگی، عدم نمایش تبلیغات، قابلیت های فراوان و یا بهتر است بگویم فراتر از انتظار، حجم کم، کارایی بالا، امکان تهیه فایل پشتیبان به کارت SD یا گوگل درایو، اشراک گذاری فایل های فشرده و بسیاری چیزهای دیگر از نکات مثبتی بود که در تجربه ام با این اپلیکیشن مشاهده کردم.

پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و اندازه رضایت کاربران

اپ Files by Google در حال حاضر فقط در سیستم عامل اندروید برای دانلود در دسترس واقع شده است و کاربران می توانند از همان دو روشی که در ابتدا ذکر شد آن را دریافت و تجربه نمایند. اما برای اینکه از کیفیت بالا و عملکرد خارق العاده این اپلیکشن بیشتر مطلع شوید، اطلاعات مربوط به آن را در فروشگاه گوگل پلی در اختیار شما قرار خواهیم داد. اطلاعات مربوط به این اپلیکیشن نظیر امتیاز، تعداد دانلود، حجم و چیزهایی مثل این در پلتفرم های مختلف به توضیح زیر است.

اطلاعات اپ Files by Google در گوگل پلی

  • امتیاز: 4.6
  • تعداد نظرات ثبت شده: 5.155.437
  • تعداد دفعات دانلود: بیش از 1 میلیارد بار
  • حجم: 13 مگابایت
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید: 5.0 به بالا
  • هزینه درون برنامه: ندارد - کاملا رایگان
  • آخرین آپدیت: 11 نوامبر 2021
  • نسخه کنونی: 1.0.406984716
منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی اپلیکیشن Files by Google؛ مدیریت حرفه ای فایل و حافظه در اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Files by Google؛ مدیریت حرفه ای فایل و حافظه در اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید