قیمت واحدهای طرح جهش مسکن چند میلیون تومان می گردد؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، براساس محاسبات اجرا شده، هر متقاضی مسکن تهرانی علاوه بر وام 450 میلیون تومانی باید آورده نقدی نیز داشته باشند که هزینه تمام شده این واحدها را به 600 میلیون تومان می رساند، اما در حال حاضر واحدهای مسکن مهر پرند با ارقام 300 تا 450 میلیون تومان از 75 تا 100 متر در حال فروش هستند.

قیمت واحدهای طرح جهش مسکن چند میلیون تومان می گردد؟

به نقل از مهر، شورای عالی مسکن اخیراً تصویب نموده تا تسهیلات احداث واحد مسکونی ذیل قانون جهش فراوری مسکن در تهران 450 میلیون تومان، در کلانشهرها 400 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 350 میلیون تومان، در سایر منطقه ها شهری 300 میلیون تومان و در روستاها 200 میلیون تومان باشد. تسهیلات مذکور به حساب سازنده واریز شده و پس از اتمام دوره ساخت، به خریدار منتقل می گردد.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده آورده اولیه برای دهک های اول تا سوم باشند 20 و سایر دهک ها 40 میلیون تومان است. به گفته وزیر راه و شهرسازی: در کارگروه مشترکی شیوه نامه قیمتی تهیه می کنیم که هم انبوه ساز بتواند کار خود را انجام دهد و هم اینکه بتوانیم روندی را پیش بگیریم که فشار کمتری به مردم وارد گردد.

آپارتمان های مقرون به صرفه وبلاگ چراغ روشن را اینجا ببینید

طرح ملی مسکن؛ متری 2.7 میلیون تومان

در حالی هنوز فرمول هزینه تمام شده ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تهیه نشده که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن رقم هزینه احداث هر متر مربع واحد مسکونی از سوی سازمان برنامه و بودجه، دو میلیون و 720 هزار تومان بود که این رقم بر اساس لیست بهای چهار ماهه آخر سال گذشته (زمستان 1399) به متری دو میلیون و 820 هزار تومان افزایش یافت.

قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن متری چند؟

در صورت اتمام ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن با رقمی بالاتر از رقم تسهیلات مصوب، متقاضی باید مابقی آن را تأمین کند.

به عنوان مثال اگر هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر تازه پرند که یکی از پنج شهری است که در حال حاضر در سامانه ثمن (سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن) برای تهرانی ها امکان انتخاب وجود دارد، برای واحدهای 100 متری به متری پنج میلیون تومان منتهی گردد، متقاضی باید علاوه بر بازپرداخت تسهیلات 450 میلیون تومانی، آورده 50 میلیون تومانی نیز واریز کند.

هر چند که با توجه به قیمت مصالح خصوصاً سیمان و میلگرد و نیز دستمزد نیروی انسانی، بعضی انبوه سازان از احتمال افزایش قیمت تمام شده ساخت به متری 6 میلیون تومان خبر می دهند.

در این صورت متقاضی باید 150 میلیون تومان به عنوان آورده خود علاوه بر تسهیلات 450 میلیون تومانی پرداخت کند که مجموعاً به 600 میلیون تومان می رسد.

این هزینه ها در حالی است که در حال حاضر واحدهای مسکن مهر پرند با ارقام 300 تا 450 میلیون تومان از 75 تا 100 متر در حال فروش هستند.

آپارتمان نوساز 82 متری در پرند با پارکینگ و آسانسور 300 میلیون تومان (متری 3 میلیون و 659 هزار تومان)، 90 متری نوساز 487 میلیون تومان، 75 متری 330 میلیون تومان، 72 متری یک سال ساخت 365 میلیون تومان و … در پلتفرم ها برای عرضه فایل شده اند.

در بسیاری از این فایل ها، فروشنده، قیمت عرصه (زمین) را نیز به شرکت عمران شهر تازه پرند پرداخت نموده است و این نرخ ها با احتساب هزینه عرصه، محاسبه شده اند؛ این در حالی است که در نهضت ملی مسکن، هزینه تمام شده ساخت بدون احتساب قیمت زمین محاسبه خواهد شد و اراضی در قالب 99 ساله به خریدار عرضه می شوند.

در شهر تازه هشتگرد نیز واحدهای آپارتمانی مسکن مهر از 250 تا 350 و بعضی واحدهای ویلایی از 450 تا 550 میلیون تومان در حال عرضه هستند. بعلاوه آپارتمان های تحویل گرفته شده و کلید نخورده مسکن مهر پردیس نیز با ارقامی بین 600 تا 800 میلیون تومان (بعضی فازها) به فروش می رسد.

منبع: بلاگ دیوار

به "قیمت واحدهای طرح جهش مسکن چند میلیون تومان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واحدهای طرح جهش مسکن چند میلیون تومان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید