عذرخواهی سرمربی تیم ملی از خانواده والیبال و مردم

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، سرمربی تیم ملی والیبال ایران به تشریح عملکرد این تیم در کمیته فنی فدراسیون پرداخت.

عذرخواهی سرمربی تیم ملی از خانواده والیبال و مردم

نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای آنالیز عملکرد تیم های ملی مردان در لیگ ملت ها 2023 و تیم ملی جوانان در قهرمانی جهان 2023 و برنامه های پیش روی این تیم ها امروز (شنبه 31 تیر 1402) به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار گردید.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران ضمن ارائه گزارش عملکرد تیمش در این نشست اظهار کرد:

چکیده والیبال ایران در این جمع حضور دارند و جای بعضی هم خالی است. باید همه چیز را در سر جای خود ببینیم. فراوری بازیکن با یک نفر اتفاق نمی افتد. از نسل قهرمان لهستان در سال 2017 تنها سه بازیکن در حال حاضر در تیم بزرگسالانش حضور دارند.

عطایی توضیح داد:

والیبال متعلق به همه ایران است و همه دلشان برای این رشته می تپد. من اگر 10 بار دیگر متولد شوم، همین مسیر را طی می کنم. سرمربی همه رده های سنی بودم و 40 سال در این حوزه هستم، اما هیچ گاه به مقدار یک ماه اخیر اذیت نشدم. در ورزش شکست و پیروزی وجود دارد، اما آزار و اذیت آن نباید نامتناهی باشد. تیم والیبال فرانسه دوره قبل قهرمانی لیگ ملت ها شد و سال جاری هفت پله سقوط کرد، ایران هم همین قدر سقوط کرد، اما آیا فشار به دو تیم یکسان بود؟ البته معتقدم اگر در پنج مسابقه پیروز می شدیم، هفتم بودیم و اگر سه مسابقه را هم می بردیم شاید جریان تغییر می کرد.

وی با بیان این که دو تیم جوانان و بزرگسالان خیلی قابل قیاس نیستند، گفت:

بازیکنان ایران در لیگ های معتبر جهان حضور ندارند. والیبال ایران از سال 2019 کیفیت خود را از دست داد و از سرمایه گذاری مناسب غافل شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد:

به منظور ارتقای کیفیت تیم از پاول که مربی اسبق تیم ملی لهستان بود، استفاده نموده و از عیسی سنگدوینی و کامبیز یعقوبی در تمرینات استفاده کردیم. یاناس را با تمرینات به روز به کار گرفتیم. امین اسماعیل نژاد دو روز قبل از اعزام به ژاپن پایش آسیب دید و در هفته اول عملکرد خوبی نداشت. در برنامه های تدارکاتی، چین و صربستان درخواست ملاقات محبت آمیز داشتند. چین را صلاح ندیدیم و صربستان کنسل شد و دو ملاقات تدارکاتی در ترکیه داشتیم که کافی نبود. همواره از عدم آغاز خوب لیگ ملت ها حرف می زنیم و این که لیگ کشوری کوتاه است و با فاصله دو، سه ماه وقفه ایجاد می گردد. بازیکنان از فضای مسابقات دور می شوند.

وی با اشاره به 65 جلسه تمرین گروهی تیم ملی والیبال ایران تا پیش از آغاز مسابقات لیگ ملت ها، گفت:

30 بازیکن را دعوت کردیم و میلاد عبادی پور با توجه به این که بازیکن بین المللی است و در کشور های دیگر بازی می نماید، تقاضای مرخصی کرد. امیر غفور، خودش دوست داشت از تیم ملی خداحافظی کند. سید محمد موسوی عملکرد فوق العاده ای داشت و محمد، ولی زاده یک پدیده در این مسابقات بود. محراب ملکی و سرلک و فلاح آسیب های خفیفی داشتند. صابر کاظمی هم آماده نبود و مبین نصری و امیرمحمد گلزاده را دوست داشتیم، استفاده کنیم، اما برای یاری به تیم جوانان، آن ها را در اختیار این تیم قرار دادیم. شاید اگر پوریا حسین خانزاده در دو مسابقه آخر حضور داشت، پیروز می شدیم.

بهروز عطایی با یادآوری اینکه سه مسابقه پنج سته تیم ایران در هفته آخر لیگ ملت ها بود، گفت:

تنها در یک مسابقه برابر هلند ست آخر خوب بازی نکردیم، در حالی که بازیکنان اصلی مثل امین اسماعیل نژاد را نداشتیم و بازی برابر فرانسه، دو قطر پاسور با هم امتیاز گرفتند، اما امین می توانست دو برابر این امتیاز ها را کسب کند. در مجموع از گروه کاری ام راضی هستم. حمایت جامعه والیبال تصمیم گیری کادر فنی را آسان تر خواهد نمود. از همه خانواده والیبال و مردم عذرخواهی می کنم و مقصر من هستم. درِ سالن فدراسیون هیچ گاه بسته نیست و کارشناسان می توانند ضعف ها را بگویند و خرسند می شوم که توصیه های دوستان را بشنوم.

منبع: فرارو

به "عذرخواهی سرمربی تیم ملی از خانواده والیبال و مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی سرمربی تیم ملی از خانواده والیبال و مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید