روز و ساعت بازی تیم ملی والیبال ایران ، بلغارستان در لیگ ملت ها

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، خبرنگاران- هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2023 از 13 تا 19 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می گردد تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی معین شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی قطعی شده است.

روز و ساعت بازی تیم ملی والیبال ایران ، بلغارستان در لیگ ملت ها

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، تیم ملی والیبال ایران که هفته سوم لیگ ملت ها را با ملاقاتی برابر فرانسه و بدون حضور بهروز عطایی سرمربی و بعضی بازیکنان اصلی تیم شروع کرد، در دومین ملاقات خود از ساعت هفت صبح روز آدینه 16 تیر ماه به مصاف بلغارستان می رود.

این دو تیم برای دهمین بار در طول تاریخ به مصاف هم خواهند رفت. در مسابقات پیشین پنج بار کشورمان پیروز میدان بوده است و در چهار ملاقات بلغار ها برنده از زمین خارج شده اند.

آخرین شکست تیم ایران مربوط به سال گذشته و لیگ ملت های 2022 است که ملی پوشان سه بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کردند و شاگردان بهروز عطایی در ملاقات آناهایم در پی انتقام از حریف هستند تا با کسب یک پیروزی دیگر ششمین برد خود را برابر بلغارستان در مسابقات رسمی رقم بزنند.

البته پیروزی در این مسابقه کار آسانی نیست چرا که تیم ملی والیبال بلغارستان سابقه هشت دوره حضور در بازی های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال 1980 در مسکو پیروز به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شده است.

مردان والیبال بلغارستان از سال 1949 که برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی دنیا شرکت کردند، تا به امروز در 19 دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال 1970 برترین عملکرد آن ها در این رقابت ها است. تیم ملی والیبال بلغارستان در چهار دوره نیز به مقام سومی دنیا دست یافته است.

ملی پوشان والیبال این کشور مدال برنز جام دنیای سال 2007 را نیز در پرونده افتخارات خود دارند.

البته بلغار ها در دو هفته نخست لیگ ملت های 2023 عملکرد چندان خوبی نداشتند و با یک پیروزی و 6 امتیاز در جایگاه پانزدهم رده بندی این رقابت ها قرار گرفتند و در رده بندی فدراسیون دنیای هم با 146.84 امتیاز رتبه 25 را به خود اختصاص دادند. بلغارستان در نخستین مسابقه خود در هفته سوم نیز مغلوب آلمان شد و در حال حاضر در جایگاه شانزدهم لیگ ملت ها 2023 قرار گرفته است و تنها تیمی است که اصلا امیدی برای صعود به مرحله نهایی ندارد.

اما تیم ملی والیبال ایران با دو برد و 8 امتیاز در جایگاه یازدهم جدول لیگ ملت ها قرار گرفته است و در جدول فدراسیون دنیای هم امتیازاتش فریز شده و تا سرانجام مسابقات در جایگاه یازدهم با امتیاز 241.05 باقی خواهد ماند.

از میان 14 بازیکن معرفی شده برای حضور در هفته سوم لیگ ملت ها سیدمحمد موسوی، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علی رمضانی، بردیا سعادت، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت پور تجربه بازی برابر تیم بلغارستان را دارند و علی حاجی پور، پوریا حسین خانزاده، آرمین افشین فر، محمد، ولی زاده و شهروز همایونفرمنش برای نخستین بار برابر این تیم قرار خواهند گرفت.

کولو نیکولای، آتاناسوو مارتین، گوتسو سوتوسلاو، آسپاروهوو آسپارو، سگانوو جئورجی، کاریاگین دنیز، گروز دانو الکس، دیمیترو دیمیتار، سالپاروو تئودور، بوژیلو مارتین، رائو دلچو، پنچو نیکولای، براتوو والنتین و پدکوو ایلیا 14 بازیکن تیم بلغارستان در این رقابت ها هستند و پلامن کنستانتینو راهنمایی این تیم را برعهده دارد.

زمان و نتیجه ملاقات تیم های ملی والیبال ایران و بلغارستان از ابتدا تا کنون به قرار زیر است:

1970 (قهرمانی دنیا): ایران (صفر) - بلغارستان (3)

2006 (قهرمانی دنیا): ایران (صفر) - بلغارستان (3)

2016 (لیگ دنیای): ایران (3) - بلغارستان (یک)

2018 (لیگ ملت ها): ایران (3) - بلغارستان (یک)

2018 (قهرمانی دنیا): ایران (3) - بلغارستان (یک)

2018 (قهرمانی دنیا): ایران (صفر) - بلغارستان (3)

2019 (لیگ ملت ها): ایران (3) - بلغارستان (صفر)

2021 (لیگ ملت ها): ایران (3) - بلغارستان (صفر)

2022 (لیگ ملت ها): ایران (صفر) - بلغارستان (3)

منبع: فرارو

به "روز و ساعت بازی تیم ملی والیبال ایران ، بلغارستان در لیگ ملت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز و ساعت بازی تیم ملی والیبال ایران ، بلغارستان در لیگ ملت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید