سری به موزه مادام توسو بزنیم

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، مادام توسو (Madame Tussauds) نام موزهٔ مشهوری است که مرکز آن در شهر لندن، انگلستان قرار گرفته است. در این موزه تندیس های مومی افراد مشهور و تاریخ ساز، ساخته و نگهداری می گردد.

سری به موزه مادام توسو بزنیم

این موزه به وسیله مادام توسو در سدهٔ هیجدهم میلادی پایه گذاری شد. موزههای مادام توسو یکی از تماشای های شهرهای مهم دنیا است. تندیس های مومی از افراد مشهور در این موزه چنان به واقعیت شبیه اند که حیرت بازتماشامایندگان را بر می انگیزد. موزه مادام توسو شعبه هایی در شهرهای آمستردام، برلین، لاس وگاس، نیویورک، هنگ کنگ، شانگهای و واشنگتن دی سی نیز دارد.

گردشگر هایی که به لندن، آمستردام یا برلین سفر می نمایند، برای تماشا موزه مادام توسو از لحظاتی پیش از باز شدن درهای موزه جلوی ورودی آن صف می کشند. نگاه های کنجکاو و علاقه مند منتظرند تا به تماشا چهره های سرشناس هالیوود، دنیای موسیقی، مد و سیاست بروند و در کنار آن ها عکس های یادگاری بگیرند. وقتی نام مادام توسو به زبان می آید، همه به یاد تندیس های مومی افراد مشهور می افتند که تشابه آن ها به واقعیت چنان است که مشکل بتوان باور کرد این ها تنها مجسمه هایی ساخته شده از موم هستند.

در این میان بازتماشامایندگان مشتاق چنان غرق در دنیای ستارگان می شوند و در پی عکس گرفتن هستند که کمتر به تندیس مومی بانویی سالخورده توجه می نمایند که در گوشه ای جای گرفته و شاهد این هیاهوست.

بانویی به نام مادام توسو که دویست و پنجاه سال پیش چشم به دنیا گشود و به جایی رسید که هیچ کس گمان نمی برد. مادام توسو به همراه پسرانش تا به هنگام مرگش در سن 89 سالگی نمایشگاه تندیس های مومی را اداره می کرد. آخرین تندیسی که او پیش از مرگ به اتمام رساند پرتره ای از خود اوست. تندیس زنی سالخورده با کلاه سفید پارچه ای و لباسی سیاه رنگ که هم اینک در تمامی 13 شعبه موزه مادام توسو در سراسر دنیا به چشم می خورد.

منبع: دالاهو

به "سری به موزه مادام توسو بزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری به موزه مادام توسو بزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید