سامسونگ توسعه حافظه GDDR7 DRAM خود را به خاتمه رساند؛ پهنای باند 1.5 ترابیتی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، سامسونگ تقریباً حدود 8 ماه پس از اعلام شروع توسعه تراشه های حافظه GDDR7 DRAM گفت که این فرایند را به انتها رسانده است. بر همین اساس، این غول فناوری کره ای اولین شرکتی است که این نسل از حافظه ها را با پهنای باند 1.5 ترابیتی در اختیار محصولات مختلفی ازجمله پردازشگر های گرافیکی قرار می دهد.

سامسونگ توسعه حافظه GDDR7 DRAM خود را به خاتمه رساند؛ پهنای باند 1.5 ترابیتی

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ امروز اظهار داشت که توسعه حافظه های GDDR7 DRAM را که برای بازار خودروها، کنسول های گیمینگ، پی سی ها، سرور ها و ورک استیشن ها طراحی شده، تکمیل کرده است. پهنای باند این تراشه ها نسبت به نسل قبل 40 درصد بیشتر شده و به 1.5 ترابیت بر ثانیه رسیده است.

حافظه GDDR7 DRAM با استفاده از بهبود هایی که در روش ارسال سیگنال PAM3 اعمال کرده، سرعت انتقال داده را به ازای هر پین به 32 گیگابیت بر ثانیه رسانده است. PAM3 حالا اجازه می دهد در هر چرخه ارسال سیگنال حدود 50 درصد داده بیشتری فرستاده گردد.

تراشه حافظه سامسونگ GDDR7 DRAM بهینه تر شده است

این تراشه های تازه حدود 20 درصد بهینه تر از تراشه های GDDR6 DRAM هستند. سامسونگ بعلاوه امکانی برای استفاده از ولتاژ پایین تر را در این تراشه ها ارائه می نماید که می تواند به کار لپ تاپ ها و سایر دستگاه های این چنینی بیاید.

در تصویر بالا می توان دید که دای (die) حافظه GDDR7 از فرم فکتور 266 پین BGA استفاده می نماید، در حالی که نسل قبلی از 180 پین بهره می برد. بدین ترتیب، محصولات نسل بعدی باید تغییرات بزرگی را در زمینه PCB ایجاد کنند تا بتوانند از این افزایش 50 درصدی پین ها پشتیبانی کنند.

غول فناوری کره جنوبی برای کاهش فراوری حرارت در بسته بندی این تراشه از ماده تازه EMC استفاده کرده و معماری IC خود را بهینه سازی کرده است. تمام این بهبود ها باعث شده تا تراشه حافظه تازه سامسونگ تا 70 درصد مقاومت گرمایی کمتری داشته باشد، و به همین دلیل عملکرد بهتر و پایدارتری را در زمینه اجرای عملیات های پرفشار از خود نشان دهد.

مهم ترین مشتریان سامسونگ در دنباله سال 2023 آزمایش تراشه های حافظه GDDR7 DRAM را شروع می کنند. پیش بینی می گردد که از این تراشه ها در پردازشگر های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا استفاده گردد.

منبع: فرارو

به "سامسونگ توسعه حافظه GDDR7 DRAM خود را به خاتمه رساند؛ پهنای باند 1.5 ترابیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ توسعه حافظه GDDR7 DRAM خود را به خاتمه رساند؛ پهنای باند 1.5 ترابیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید