ترکیب هنر و تکنولوژی در ترمینال تازه فرودگاه اینچئون سئول

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، افتتاح ترمینال شماره 2 فرودگاه اینچئون

فرودگاه بین المللی اینچئون در کره جنوبی واقع شده است و روز پنج شنبه 18 ژانویه ترمینال شماره 2 خود را رسما افتتاح کرد. شهر پیونگ چانگ کره جنوبی در فوریه 2018 میزبان بازی های المپیک زمستانی خواهد بود و افتتاح این ترمینال در راستای برنامه های آماده سازی برای این رویداد ورزشی است. در ساخت این ترمینال از ترکیب تکنولوژی و هنر استفاده شده است و امکانات رفاهی آن به گونه ای طراحی شده که جوابگوی گردشگرانی باشد که برای این بازی ها به کره جنوبی سفر می نمایند. این ترمینال بسیار مدرن و مجهز است و از تازهترین فناوری ها در آن استفاده شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص ترمینال تازه فرودگاه اینچئون سئول بیشتر بدانیم.

ترکیب هنر و تکنولوژی در ترمینال تازه فرودگاه اینچئون سئول

امکانات ترمینال تازه فرودگاه اینچئون

فرودگاه اینچئون بزرگ ترین فرودگاه کره جنوبی است و یکی از مدرن ترین فرودگاه های جهان به شمار می رود. ترمینال تازه فرودگاه اینچئون در 5 طبقه ساخته شده و ظرفیت جابجایی 18 میلیون مسافر در سال را دارد. این ترمینال هفته پیش به طور رسمی افتتاح شد و در حال حاضر تنها میزبان چهار ایرلاین است که همگی جزء اعضای اتحاد اسکای تیم (SkyTeam alliance) هستند: هواپیمایی کره یا کرین ایر (Korean Air)، دلتا ایرلاینز، ایر فرانس و هواپیمایی سطلنتی هلند کی ال ام (KLM). بیش از 80 ایرلاین دیگر که در حال حاضر از ترمینال شماره 1 استفاده می نمایند به زودی به ترمینال تازه فرودگاه اینچئون نقل مکان خواهند کرد. ترمینال تازه فرودگاه اینچئون ترکیبی زیبا از هنر معماری و تکنولوژی های مدرن است. سقف شیشه ای این ترمینال اجازه ورود نور طبیعی را به داخل ساختمان می دهد و تکنولوژی های مدرن و هوشمند در کنار طراحی هنرمندانه این ترمینال، تجربه سفری دلپذیر و آسوده را به مسافران هدیه می نمایند.

تکنولوژی هوشمند

ایرلاین هایی که از ترمینال تازه فرودگاه اینچئون استفاده می نمایند به مسافران خود امکان چک-این آنلاین را ارائه می نمایند. دستگاه های متعددی در نقاط مختلف ترمینال وجود دارند و خدمات چک-این را به صورت آنلاین برای مسافران انجام می دهند. بعلاوه هواپیمایی کره درصدد است مسافرانش را ترغیب کند تا از دستگاه های هوشمند تحویل بار و چمدان نیز استفاده نمایند. بعلاوه این ایرلاین کره ای سالن های استراحت جداگانه ای برای پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس خود ارائه می نماید.

تعداد زیادی ربات در داخل فضای ترمینال مستقر هستند و به مسافران در خصوص پیدا کردن جهت یاری می نمایند. این ربات ها می توانند مسافران را تا گیت مورد نظر نیز هدایت و هدایت نمایند. پنل های فتوولتاییک (Photovoltaic panels) یا همان پنل های خورشیدی بر روی سقف شیشه ای و بالای فضای سرسبز و پر از گل و گیاه ترمینال تازه واقع شده است و کار تهویه هوا و گرمایش ترمینال را با هزینه ای بسیار ارزان انجام می دهد.

در سالن اصلی ترمینال تازه فرودگاه اینچئون محوطه وسیعی به بازی بچه ها اختصاص داده شده و غرفه های مواد غذایی و تنقلات و وسایل بازی و تفریح نیز در این بخش وجود دارد. در منطقه IT Zone می توانید با فناوری های سرگرم نماینده مثل بازی فوتبال مجازی (VR)، پرواز مجازی، ربات قهوه ساز و سایر تکنولوژی های مجذوب کننده خود را سرگرم کنید.

خدمات رفاهی ترمینال تازه فرودگاه اینچئون

  • خرید و غذا: فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (DutyFree) محصولاتی متنوع شامل لوازم بهداشتی و آرایشی، پوشاک، چمدان، جواهرآلات و … از برترین برندها را به مسافران ارائه می نمایند. قبل از بخش کنترل امنیتی و پس از آن، رستوران های و کافه های متعددی وجود دارند و انواع غذاهای محلی و خیابانی کره ای، غذاهای دریایی و سنتی کره و همینطور اسنک و نوشیدنی را عرضه می نمایند.
  • فعالیت های هنری: در دو انتهای ترمینال تازه فرودگاه اینچئون دو استیج بزرگ و وسیع واقع شده است و هر روز برنامه های فرهنگی کره ای و موسیقی زنده در آن ها برگزار می گردد. دو مرکز فرهنگی کره نیز در این ترمینال وجود دارد و به مسافران این فرصت را می دهد تا کاردستی و هنرهای سنتی کره را درست نمایند.
  • سالن های استراحت: هواپیمایی کره سالن های ویژه ای به پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس خود اختصاص داده و یک بخش مستقل برای پرداخت هزینه وجود دارد. در این قسمت امکانات و خدمات رفاهی مثل امکان دوش گرفتن، کتابخانه، محوطه استراحت با جایگاه های راحت و جادار، امکان شارژ موبایل و دستگاه های الکترونیکی و سالن بدنسازی دیجیتال در اختیار مسافران قرار می گیرد.
  • آثار هنری: در داخل ترمینال تازه فرودگاه اینچئون آثار فاخر و باارزش هنری زیادی می توان مشاهده کرد. از اثر Great Mobiles هنرمند فرانسوی خاویر ویلهن گرفته تا اثر سلام در سالن ورودی که با استفاده از الفبای کره ای طراحی شده است. اثر هنری جولیوس پاپ که با قطره های آب عبارت چمدان را ترسیم نموده نیز در قسمت تحویل بار و چمدان وجود دارد.
  • سالن انتظار: افرادی که برای استقبال یا بدرقه عزیزانشان به ترمینال تازه فرودگاه اینچئون می فرایند می توانند از سالن انتظار مخصوص استفاده نمایند. این سالن با دیوارهای تماما شیشه ای منظره فوق العاده ای به باند پرواز و هواپیماها ارائه می نماید. بعلاوه کافه ها، آثار هنری و تفریح های فناوری مثل واقعیت مجازی نیز می تواند در مدت زمان انتظار این افراد را سرگرم کند.
  • کپسول خواب: بعد از بخش کنترل امنیت مسافران می توانند از امکانات ترانسفر هتل استفاده نمایند و در اتاق های هتل که دارای حمام اختصاصی هستند اقامت نمایند. در محوطه ترمینال و قبل از کنترل امنیت نیز هتل کپسول وجود دارد. به اتاقک های کوچک کپسول مانندی گفته می گردد که معمولا فقط جای خواب و گاهی تلویزیون و … دارند. این کپسول ها سرویس بهداشتی مشترک دارند و اقامتی ارزان و در عین حال امن و راحت را به مسافران ارائه می نمایند. این نوع هتل های کپسولی در حال توسعه در جهان هستند و روز به روز فرودگاه های بیشتری از این کپسول های خواب استفاده می نمایند. ترمینال تازه فرودگاه اینچئون نیز برای ارائه امکانات و خدمات رفاهی بیشتر این نوع اقامتگاه ها را فراهم نموده است.

منبع: usatoday.com

منبع: الی گشت

به "ترکیب هنر و تکنولوژی در ترمینال تازه فرودگاه اینچئون سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب هنر و تکنولوژی در ترمینال تازه فرودگاه اینچئون سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید