رحمان عموزاد سهمیه المپیک گرفت

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، در سرانجام رقابت های کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2023 در بلگراد مرکز صربستان، رحمان عموزاد نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای دنیا 2022، پس از ناکامی در رسیدن به مدال برنز، برای کسب پنجمین سهمیه المپیک پاریس در این وزن مقابل ماکسیم ساچیتان از مولداوی به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه 10 بر صفر به رجحان رسید و سهمیه المپیک را در ورن 65 کیلوگرم برای ایران کسب کرد.

رحمان عموزاد سهمیه المپیک گرفت

حسن یزدانی و امیرحسین زارع پیش از این برای ایران در اوزان 86 و 125 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند، اما میلاد والی زاده در 57، یونس امامی در 74 و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم نتوانستند صاحب سهمیه المپیک شوند. سهمیه های المپیک در کشتی به نام کشور ها ثبت می گردد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در این رقابت ها با کسب یک مدال طلای امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم، 2 مدال نقره امیرمحمدی یزدانی در 70 و حسن یزدانی در 86 و یک مدال برنز محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، با اختلاف 38 امتیازی پس از آمریکا در جایگاه دوم دنیا ایستاد. مدال های روسیه نیز به علت تحریم ها در بخش تیمی محاسبه نشد.

میلاد والی زاده در 57، رضا اطری در 61، رحمان عموزاد در 65، یونس امامی در 74، امیرعلی آذرپیرا در 92 و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

عملکرد کشتی گیران آزاد ایران در اوزان المپیکی:

57 کیلوگرم: میلاد والی زاده (هشتم)

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد (پنجم) - سهمیه المپیک گرفت

74 کیلوگرم: یونس امامی (دهم)

86 کیلوگرم: حسن یزدانی (مدال نقره) - سهمیه المپیک گرفت

97 کیلوگرم: مجتبی گلیج (حذف)

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع (مدال طلا) - سهمیه المپیک گرفت

منبع: فرارو

به "رحمان عموزاد سهمیه المپیک گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمان عموزاد سهمیه المپیک گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید