خبرنگاران شهردار اراک نهم بهمن ماه جاری استیضاح می شود

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، اراک - خبرنگاران - شهردار اراک عصر دوشنبه در صحن شورای اسلامی با رای اعضا در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.

خبرنگاران شهردار اراک نهم بهمن ماه جاری استیضاح می شود

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در صحن رسمی شورا گفت: شهردار کلانشهر اراک بر اساس رای اعضای شورای اسلامی، نهم بهمن ماه جاری استیضاح می شود.

مرتضی سورانه بیان نمود:براساس ماده 83 قانون شوراها اگر اعضای شورا از پاسخ شهردار به سوالات قانع نشوند یا شهردار از حضور در جلسه پاسخ استنکاف داشته باشد، می بایست در نشستی با مهلت حداکثر 10 روزه به شهردار، روز استیضاح معین شود.

وی توضیح داد: استیضاح شهردار نهم دی ماه جاری در نشست فوق العاده شورای اسلامی کلانشهر اراک انجام می شود.

تقدیم بودجه سال 1400 از سوی شهردار اراک به شورا

بودجه 12 هزار میلیارد ریالی کلانشهر اراک نیز در نشست رسمی شورا توسط شهردار تقدیم شورای اسلامی شد.

شهردار کلانشهر اراک در این خصوص گفت: بودجه شهرداری در حوزه شهرسازی و مباحث کالبدی، 79 میلیارد تومان، محیط زیست و خدمات شهری 230 میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران 30 میلیارد تومان، حمل و نقل و ترافیک 39 میلیارد تومان، خدمات مدیریت 40 میلیارد تومان، عمرانی 360 میلیارد تومان، فرهنگی 18 میلیارد تومان که جمع ماموریت 1160 ملیارد تومان پیش بینی شده است و با احتساب پرداخت بدهی قطعی شده سنواتی به میزان 40 میلیارد تومان رقم بودجه 1400 شهرداری اراک به 1200 میلیارد تومان می رسد.

محمدکریم شفیعی ادامه داد: از 12 هزار میلیارد ریال، سه هزار و 620 میلیارد ریال تملک هزینه ها و تملک سرمایه ای هفت هزار و 970 میلیارد ریال و بدهی سنواتی نیز 400 میلیارد ریال است که در واقع 34 درصد بودجه، هزینه ای و 66 درصد، عمرانی است.

وی اضافه نمود: تخصیص بودجه محله ای شهرداری اراک نیز تدوین شده و در برنامه 5 ساله شهرداری مطالعه مناسبی برای سند توسعه محلات اجرا شده است.

شفیعی باتوجه به حضور نیافتن در نشست پیشین شورا اینچنین توضیح داد: مرخصی کتبی داشتم و از سوی دیگر شرایط جسمانی مناسبی هم نداشتم.

شهردار اراک ادامه داد: رفتار تعدادی از اعضا برای به جلو افتادن استیضاح عجیب است و البته بنیان این استیضاح به لحاظ قانونی مشکل دارد و اینکه استیضاح روز پنجشنبه جاری باشد یا امروز تفاوتی ندارد.

درآمد پزشکان در مطب و بیمارستان معین است

رییس سازمان نظام پزشکی مرکزی نیز گفت: درآمد پزشکان معین است و راه فرار و دریافت زیرمیزی برای پزشک وجود ندارد.

دکتر هوشنگ بحرینی بیان نمود: هجمه های بسیاری در این خصوص به پزشکان وارد می شود.

وی ادامه داد: در حوزه معین مالیات نیز طی 2 سال اخیر مسئله کتمان مالیاتی درخصوص پزشکان مطرح شد که پزشکان تمامی اظهار نامه ها به امور مالیاتی ارائه می شود.

بحرینی در خصوص عملکرد پیمانکار مدیریت پسماندهای عفونی اراک نیز گفت: عملکرد این پیمانکار قابل قبول نیست و انتطار می رود شهرداری نسبت به اصلاح این مهم اقدام کند.

بحرینی افرود: پزشکان با وجود مسائل و ناهمخوانی تعرفه ها با تورم، همچنان خدمات خود را ارائه می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهردار اراک نهم بهمن ماه جاری استیضاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار اراک نهم بهمن ماه جاری استیضاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید