خبرنگاران حریم تئاتر شهر را معین کنید

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، تهران- خبرنگاران- مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهردار منطقه 11 خواست، شرایطی را فراهم کند که به اتکاء گزارش ها و آسیب های فراوانی که در محیط تئاتر شهر به دلیل بزهکاری فراوان وجود دارد، شرایط معین حریم برای این مجموعه فراهم گردد.

خبرنگاران حریم تئاتر شهر را معین کنید

به گزارش وبلاگ چراغ روشن از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم گله دار زاده رئیس تئاتر شهر با نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران همراه با علی اصغر طاهری شهردار ناحیه یک منطقه 11 در محل مجموعه تئاتر شهر ملاقات و از نزدیک در جریان تازه ترین مسائل و آسیب های محیط پیرامونی این مجموعه قرار گرفته و درباره تازه ترین اقدامات شهرداری منطقه 11 برای بهبود شرایط فعلی سخن گفتند.

قادر آشنا در این ملاقات با قدردانی از همکاری های شهرداری منطقه 11 تهران گفت: مجموعه تئاتر شهر یک بنای مهم تاریخی و به اعتقاد بسیاری از اهالی تئاتر جهانی است که ما گاهی قدرش را نمی دانیم و با آن نامهربانی می کنیم. همین نامهربانی هم باعث می گردد که ما در وجوه جهانی نیز در این زمینه با اتفاقات خوبی همراه نباشیم. پس اگر به فریاد تئاتر شهر نرسیم این مجموعه ارزشمند تبدیل به محلی می گردد که اصلاً در شأن هنر و تئاتر ایران نیست.

وی گفت: ما از مجموعه شهرداری تهران دو خواهش داریم. اول اینکه شرایطی را فراهم کند که به اتکاء گزارش ها و آسیب های فراوانی که در محیط تئاتر شهر به دلیل بزهکاری فراوان وجود دارد، شرایط معین حریم برای این مجموعه فراهم شد. به هر حال برای این ساختمان دو نگاه در رابطه با معین حریم مطرح می گردد اول اینکه حریمی برای آن وجود نداشته باشد و دوم اینکه مانند این سالها حصاری پیرامون این مجموعه فرهنگی شکل نگرفته باشد. اما باید حواسمان به این نکته باشد که اگر فرهنگ چنین شرایطی وجود نداشته باشد ماجرا به ضدفرهنگ تبدیل می گردد و فضا به سمتی می رود که این سالها شاهد آن در محیط تئاتر شهر هستیم.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط بحرانی محیط تئاتر شهر شرح داد: ما از دوستان شهرداری تهران خواهش می کنیم که در ابتدا حریم تئاتر شهر را احیاء نمایند و پس از آن نسبت به شروع فاز دوم پروژه پهنه فرهنگ و هنر رودکی از مجموعه تئاتر شهر به جای ادامه پروژه از تالار وحدت همکاری های لازم را داشته باشند. من بر این باورم محیط پیرامون تئاتر شهر این قابلیت را دارد که بیشتر و گسترده تر از اینها تبدیل به یک پاتوق برای تئاتر خیابانی و اجرای مجالس شبیه خوانی در این منطقه گردد.

آشنا در سرانجام صحبت های خود گفت: محیط پیرامونی تئاتر شهر در این سالها اصلاً در شرایط خوبی به سر نمی برد. بنابراین ضروری است هرچه زودتر نسبت به برطرف التهابات و اتفاقات دلخراش فضای بیرونی این مجموعه اقدامات لازم را انجام دهند. من مطمئنم در این زمینه تمامی هنرمندان از همه اقدامات حمایت می نمایند.

تئاتر شهر خدمتگزار هنرمندان و تماشاگران تئاتر

شهردار منطقه 11 تهران در ابتدای این ملاقات گفت: شهرداری منطقه 11 تهران طی مدیریت اسدی در تئاتر شهر نهایت کوشش خود را انجام داده تا در حد توانایی و مقدورات خدمتگزار هنرمندان و تماشاگران تئاتر باشد. این در حالی است که طی دوره مدیریتی آقای گله دار زاده در تئاتر شهر ماجرا به شکلی خواهد بود که این همکاری استمرار داشته باشد. در این راستا ما امیدواریم تمامی آنچه درباره آن مذاکره نموده و می کنیم بتواند شکل عملیاتی به خود پیدا کند.

نصرالله آبادیان با اشاره به اجرای فاز اول پروژه پهنه فرهنگی هنری رودکی ادامه داد: خوشبختانه با تأکیداتی که شهردار تهران در این زمینه داشت، ما پیروز به بهره برداری از فاز اول پهنه فرهنگ و هنر رودکی شدیم و حالا که این شرایط توانست شأنیت محیط پیرامونی تالار وحدت را دو چندان کند این امیدواری وجود دارد که بتوانیم از اواخر مهرماه سال جاری فاز دوم پروژه را شروع کنیم تا شرایط ویژه ای برای متصل کردن پهنه به بوستان دانشجو فراهم گردد. در این چارچوب ضمن بهره مندی از مشاوره کارشناسان حوزه های مختلف با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نیز فعالیت های مشترکی خواهیم داشت که در آینه ای نزدیک جزئیات آن اعلام می گردد.

شهردار منطقه 11 تهران تأکید کرد: بوستان دانشجو یکی از مهمترین بوستان های شهر تهران در موضوعات فرهنگی بوده که ضروری است هرچه زودتر نسبت به بازپیرایی آن اقدامات لازم صورت پذیرفته و مسائل ناشی از آسیب های اجتماعی محیط آن مرتفع گردد.

در این راه هنرمندان و مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی و تئاتر شهر به عنوان ذی نفعان اصلی این منطقه باید حتماً ما را از مشورت های خود بهره مند و در جلسات مربوط به این پروژه شرکت نمایند. چرا که همه ما خواستار این هستیم تا از این پس به جای شنیدن خبرهای ناگواری که ناشی از نزاع های خیابانی و بزهکاری در این منطقه است، شاهد اتفاقات خوب و فرهنگی باشیم که می توانم بوستان دانشجو را به عنوان بوستان موضوعی مرتبط با هنر نمایشی معرفی کنم.

تغییر بافت گیاهی فضای سبز برای جلوگیری از نفوذ آب، طراحی و اجرای نورپردازی محیط اطراف مجموعه برای جلوگیری از توقف افراد بزهکار، ساماندهی افراد بیکار در محیط مجموعه، اجرای آثار نمایشی و برنامه های مختلف با هدف ایجاد نشاط عمومی، احداث جایگاهی ویژه برای معرفی ساختمان تئاتر شهر از نکات مهمی بود که رئیس تئاتر شهر به آن اشاره نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حریم تئاتر شهر را معین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریم تئاتر شهر را معین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید