حوض بسته فوتبال ایران با جعل و دروغ هایی که به فیفا و AFC گفته ایم

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، کارشناس کشورمان با اشاره به حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا، از عبارت حوض بسته برای فوتبال ایران استفاده کرد.

حوض بسته فوتبال ایران با جعل و دروغ هایی که به فیفا و AFC گفته ایم

جلال چراغپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ چراغ روشن، درباره حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 گفت: بهتر است بگوییم همه تیم های ایرانی به جز دو تیم (فولاد و سپاهان) حذف شدند. باید ببینیم این اتفاق چه آسیب هایی به فوتبال ایران می زند و چه منافعی برای ما خواهد داشت.

تنها پاداش تیم های قهرمان از بین رفت، انگیزه تیم ها کم می گردد

وی در مورد مضرات حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا عنوان نمود: وقتی تیم های ما - به ویژه سه تیم برتر ایران که استقلال و پرسپولیس را هم شامل می گردد - از شرکت در مسابقات آسیایی محروم می شوند، شور و حال مسابقات لیگ برتر، رسانه ها و طرفداران تیم ها کاهش می یابد. پیش از این سه تیم از لیگ برتر و قهرمان جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا صعود می کردند و ما هم جایزه ای به آنها پرداخت نمی کردیم. پاداش این تیم ها، صعود به لیگ قهرمانان آسیا بود و انگیزه آنها کم می گردد.

بازیکنان ایرانی در ویترین لیگ قهرمانان دیده می شدند

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه بازیکنان کشورمان در ویترین مسابقات آسیایی دیده می شدند، گفت: بازیکنانی چون مهدی قایدی، احمد نوراللهی و شجاع خلیل زاده از لیگ قهرمانان ترانسفر شدند. اگر این ویترین را از ما بگیرند، بازیکنان ما به سختی دیده می شوند و انگیزه آنها کاهش می یابد. بنابراین حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا، بر انتقال بازیکنان ما به سایر لیگ ها هم تأثیرگذار خواهد بود.

فوتبال ایران به حوض بسته ای تبدیل می گردد

چراغپور با اشاره به تأثیر حذف سرخابی ها در رشد فوتبال ایران توضیح داد: اتفاق سومی که از دو نکته قبلی اهمیت بیشتری دارد، این است که این اتفاق، فوتبال ایران را به حوض بسته ای تبدیل می نماید و در این حوض بسته، رشد متوقف می گردد یا سرعت رشد کاهش می یابد. همه می دانند زمانی که ورزشکاران ما در کشورهای دیگری مسابقه می دهند، مقدار های رشد جدیدی تعریف می گردد و ورزشکاران برای این رشد کوشش می نمایند؛ پس آنها به این رشد می رسند. اگر این تقابل ها را در مسابقات آسیایی از ما بگیرند، بر رشد فوتبال ما تأثیرگذار خواهد بود.

باشگاه ها باید استادیوم بسازند

وی بعلاوه منافعی برای حذف سه نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا برشمرد و به وبلاگ چراغ روشن گفت: اولین منفعت این است که باشگاه ها برای سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی خود، باید استادیوم بسازند و خودشان بلیت فروشی نمایند. اگر تیم هایی که آنها را پیش تر حرفه ای اعلام کردیم، در استادیوم های وزارت ورزش یا سایر نهادهای عمومی بازی نمایند، می توانیم خوش بین باشیم که این محرومیت باعث گردد این تیم ها صاحب استادیوم شخصی شوند. این باشگاه ها در این شرایط می توانند بلیت فروشی نمایند و شرایط فوتبال ما از این غول بلعنده منابع دولتی خارج می گردد.

طرفداران تیم های ما باید به رستوران و درمانگاه باشگاه بروند

کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از مسئولان باشگاه های کشورمان عنوان نمود: فراموش نموده ایم که فوتبال یک صنعت عایدیزاست و مدیران ما، عایدیزایی را در فروش پیراهن تیم یا نصب تبلیغ در همه نقاط پیراهن می بینند. طرفداران تیم باید به رستوران باشگاه بیایند، عروسی خود را در سالن های متعلق به باشگاه برگزار نمایند و به درمانگاه متعلق به باشگاه برود؛ اتفاقی که در باشگاه های اروپایی هم رخ می دهد. چه کسی فقط با فروش پیراهن به عایدی می رسد؟

AFC و فیفا باید به ما بگویند منابع دولتی را در فوتبال خرج نکنید؟

چراغپور مدیران فوتبال ما را مدیران هزینه خواند و گفت: باید از AFC تشکر کنیم که از باشگاه های ما استادیوم اختصاصی می خواهد و می گوید پول دولتی را مصرف نکنید. آیا AFC و فیفا باید به ما بگویند منابع دولتی را در فوتبال خرج نکنید؟ از AFC تشکر می کنیم که باعث شد گردش اقتصادی 260 میلیارد تومان منابع دولتی در فوتبال متوقف گردد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تابلوی حرفه ای بودن را از ما می گیرد و می گوید به جای اینکه تعریف کنی حرفه ای بودن چگونه است، حرفه ای شو.

از AFC تشکر می کنم که به فکر زیرساخت های ماست

وی در این باره که به نظر می رسد باشگاه های ایرانی فاصله زیادی تا سطح مد نظر او برای حرفه ای شدن دارند، گفت: برای ما برنامه 10 ساله ای تعریف نموده اند که دست شان درد نکند. بالاخره چه زمانی قرار است به این اهداف برسیم؟ تا به امروز به ایجاد ساختارها توجه ننموده ایم و همین شرایط پابرجاست. آنها برای ما حرص می خورند و می گویند زیرساخت های خودتان را درست کنید. از AFC تشکر می کنم که به فکر زیرساخت های ماست. وقتی باشگاهی با عظمت تراکتور 400 میلیارد تومان بدهی دارد، باید بگوییم دست AFC درد نکند که می گوید به مقدار عایدی خود در فوتبال هزینه کنید.

اینقدر دروغ گفته ایم که حنای مدیران فوتبال ما نزد فیفا و AFC رنگی ندارد

مربی فوتبال کشورمان در مورد امید باشگاه های ایرانی به فرصت 10 روزه برای فرار از محرومیت اعلام کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا 400 ایراد از ما گرفته و اگر از همین الان کورنومتر را بزنند، آیا می توان همه ایرادها را ظرف یک هفته رفع کرد؟ با این حال تعیین بود نمایندگان AFC مدت ها رفت وآمد داشتند و همه موارد را از نزدیک فهمیده اند. اینقدر دروغ گفته و جعل نموده ایم که دیگر حنای مدیران فوتبال ما نزد فیفا و AFC رنگی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حوض بسته فوتبال ایران با جعل و دروغ هایی که به فیفا و AFC گفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوض بسته فوتبال ایران با جعل و دروغ هایی که به فیفا و AFC گفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید