جمعیت تهران چند میلیون نفر شد؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، استاندار تهران با بیان اینکه بازآفرینی یک اصل است و در تهران باید به نهضت بازآفرینی و بازسازی توجه جدی گردد گفت: سالی 5 درصد به جمعیت استان تهران اضافه می گردد.

جمعیت تهران چند میلیون نفر شد؟

به گزارش ایرنا، سی و چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان تهران به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و دیگر مسئولان برگزار گردید.

فخاری در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و دهه فجر با اشاره به تعبیر اولیه بازآفرینی یعنی چگونگی شکل گیری بافت های فرسود اظهارکرد: مردم در تامین احتیاجمندی هایشان از جمله در حوزه مسکن جلوتر از دستگاه ها هستند، از اینرو غفلت ما زمینه ساخت وساز های ناایمن و ناکارآمد را فراهم می نماید و باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخورداری های تهران زمینه مهاجرت را فراهم می نماید و امروز با احتساب اتباع حدود 18 و نیم تا 19 میلیون جمعیت در تهران داریم و سالی حدود 5 درصد به جمعیت استان اضافه می گردد که این امر قابل توجه و تامل است.

استاندار تهران با تاکید بر برگزاری و پیگیری مستمر جلسات ستاد بازآفرینی استان و شهرستان ها بیان کرد: ساخت مسکن در اطراف تهران به جهت تامین زیرساخت ها و امکانات عملا فرآیند زمان بری است و به جای آن تمرکز اقدامات در بافت های فرسوده مفیدتر خواهد بود.

فخاری سپس به لزوم نظم دهی، تلفیق اطلاعات و داده ها در حوزه بازآفرینی به منظور تدقیق در نظارت ها اشاره نمود و گفت: در زمینه برنامه و بودجه حوزه بازآفرینی و ارائه اندازه عملیاتی شدن برنامه ها به وسیله دستگاه ها و سنجش سطح رضایتمندی مردم، دبیرخانه ستاد فعالانه عمل کند.

وی تاکید نمود: بایستی برای جبران کاستی ها در حوزه مسکن بر مبنای توزیع جمعیت، شناور کردن جمعیت، استانداردسازی سازه ها و برطرف احتیاجمند های حوزه شهری و روستایی اقدام کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: بازآفرینی یک اصل است و در تهران باید به نهضت بازآفرینی و بازسازی توجه جدی گردد و برای حفظ هویت محلات در جا هایی که ظرفیت وجود دارد تراکم افزایش یابد.

فخاری به لزوم تشویق سازندگان در محلات بافت فرسوده اشاره نمود و اضافه کرد: دبیرخانه ستاد با نظر مشورتی کارشناسان و افراد صاحب نظر نسبت به ارائه مدل تشویقی برای سازندگان اقدام نمایند تا بسته مذکور در اختیار شهرداری های استان قرار گیرد و مبنای عمل گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر لزوم فعال شدن استان تهران در حوزه بازآفرینی شهری تاکید نمود

آیینی در این جلسه با اشاره به اینکه اصل ستاد بازآفرینی مساعدت و همکاری با مردم است، اظهارکرد: باید استان تهران به عنوان پیشقراول حوزه بازآفرینی فعال گردد و کار ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی به لزوم تشکیل مستمر جلسات اشاره نمود و اضافه کرد: بیش از 27 دستگاه عضو این ستاد هستند و حتی ستاد بازآفرینی فراقوه ای است، از اینرو تشکیل مستمر جلسات زمینه بهبود اقدامات را فراهم خواهد نمود، در همین زمینه ستاد های بازآفرینی شهرستان ها نیز باید فعال شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از ستاد های بازآفرینی انتظار می رود تا با تشکیل جلسات و پیگیری اقدامات موثر در حوزه مسکن، سطح پایداری، نوسازی و مقاوم سازی ارتقا یابد.

آیینی سپس گفت: با توجه به شرایط بافت های فرسوده در استان تهران باید یاری کنیم تا کم کردن بنا های ناپایدار شتاب بگیرد.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در این بافت ها نیز باید به اندازه میانه بنا های هر محله برسد، بعلاوه با توجه به حضور اقشار کم عایدی در این بافت ها در حوزه معیشت، اشتغال و بهداشت نیز نهاد های حمایتی باید در این محلات ورود پیدا نمایند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار داشت: ارائه بسته ها تشویقی، تسریع در ارائه انشعابات، تشویق سرمایه گذاران به حضور در بافت های فرسوده و مشارکت مردم در این حوزه لازم است و احتیاج به پیگیری اقدامات اثربخش در این زمینه داریم.

منبع: فرارو

به "جمعیت تهران چند میلیون نفر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت تهران چند میلیون نفر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید