تویوتا کرولا GR رونمایی شد

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، پس از مدت ها انتظار تویوتا GR کرولا بالاخره معرفی گردید. برای اولین بار پس از گذشت چندین سال این مدل قرار است در ایالات متحده به فروش رود. نسخه های اسپرت و قدرتمند از خودروهای تویوتا با پسوند GR یا Gazoo Racing شناخته می گردد، عنوانی که به تیم مسابقه ای تویوتا اختصاص دارد. تویوتا کرولا GR مدل 2022 نیز جدیدترین ساخته این تیم است.

تویوتا کرولا GR رونمایی شد

برخلاف نسخه های معمولی تویوتا کرولا که به موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است، تویوتا کرولا GR به پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر مجهز شده است. این موتور با کد G16E-GTS شناخته می گردد و حداکثر 300 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

وزن خالص این مدل 1474 کیلوگرم خواهد بود و دیفرانسیل لغزش محدود روی محورهای جلو و عقب خواهد داشت.

استفاده از این پیشرانه سبب شده است تا تویوتا کرولا GR نسبت به هیوندای ولستر N قوی تر باشد، بااین حال همچنان این هاچ بک از فولکس واگن گلف R با 315 اسب بخار قدرت ضعیف تر محسوب می گردد. تویوتا کرولا GR به گیربکس 6 سرعته دستی و سیستم تمام چرخ محرک نیز مجهز است. قابلیت انتخاب نوع انتقال قدرت در این خودرو وجود دارد و راننده می تواند قدرت را در حالات 60:40، 50:50 و 30:70 تقسیم کند.

طراحی بدنه نسخه GR (گازو ریسینگ) بر اساس مدل اصلی کرولا صورت گرفته است، اما طراحی متفاوت سپرها، اضافه شدن اگزوزهای 3 گانه به نمای عقب، گلگیرهای عضلانی و اصطلاحاً باد داده شده، سقف فیبرکربنی و بسیاری ایتم های دیگر باعث شده است که به جای یک هاچ بک مالی مقرون به صرفه قیمت شاهد یک خودرو اسپرت تیونینگ شده بی نقص باشیم.

تغییرات بدنه تنها محدود به جلوه های ظاهری نمی گردد و تویوتا وقت زیادی را برای بهبود آیرودینامیکی کرولا جی ار صرف نموده است که شامل بازنگری در بخش های زیرین بدنه، طراحی اسپویلر سقفی و … می گردد.

کاپوت جلو و پنل درهای ورودی به کابین نیز آلومینیوم است تا کاهش وزن برای GR کرولا فراهم گردد. سپرها و سینی زیر خودرو هم با هدف بهبود آیرودینامیک بازطراحی شده است.

مدل Circuit ادیشن تویوتا کرولا GR دارای سقف فیبر کربنی مقاوم است. این مدل در رنگ سفید و قرمز و فلز مانند قابل سفارش بوده و کالیپرهای ترمز آن به رنگ قرمز مزین شده و دارای نشان GR است. این نسخه کرولا GR دارای دیفرانسیل با محدودکننده لغزش در اکسل جلو و عقب به صورت استاندارد بوده که تنها به صورت آپشنال روی مدل پایه در دسترس است.

تویوتا کرولا GR بر اساس پلتفرم کاملاً متفاوتی با نسخه استاندارد ساخته شده است. پلتفرم TNGA-C به عنوان بستر این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است تا ساختاری محکم تر و بادوام تر را به نمایش بگذارد. در داخل کابین نیز خوشه ابزار 12.1 اینچی تویوتا اطلاعات کاملی از شرایط پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را به راننده نمایش می دهد.

سیستم صوتی تویوتا نیز به نمایشگر 8 اینچی مجهز است و از دستیار ویژه تویوتا پشتیبانی می نماید. پدال های آلومینیومی و 6 بلندگو از دیگر ابزارهای تویوتا کرولا GR است.

تویوتا کرولا GR دارای سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و دو جناغی در عقب است. این کرولای اسپرت به رینگ های 18 اینچی با 15 پره و تریم مشکی براق مجهز شده که برای این رینگ های زیبا تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4 با ابعاد 235.40 نصب شده است.

جدیدترین آگهی های تویوتا کرولا

برای متوقف کردن این هاچ بک اسپرت ژاپنی دیسک های ترمز 14 اینچی با ضخامت 1.1 اینچ با کالیپر ترمز 4 پیستونه در جلو و بعلاوه دیسک های ترمز 11.7 اینچی با ضخامت 0.7 اینچ با کالیپر دو پیستونه در عقب نصب شده است.

تویوتا کرولا GR در کارخانه اختصاص گازو ریسینگ واقع در موتوماچی ژاپن ساخته خواهد شد. این کارخانه از تکنیک های مونتاژ دستی استفاده می نماید و خودروهایی هم چون لکسوس LFA و تویوتا سوپرا در آن ساخته شده است.

قیمت نهایی GR کرولا هنوز معین نیست. این مدل احتمالاً آستانه قیمت 30 تا 35 هزار دلار خواهد داشت تا وارد رقابت با گلف GT و هوندا سیویک تایپ R گردد. آستانه قیمت کرولا با پیشرانه 1.8 لیتر 121 اسب بخار در بازار جهانی 21 هزار دلار است.

آگهی های خرید و فروش تویوتا کرولا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ چراغ روشن بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "تویوتا کرولا GR رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا کرولا GR رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید