بلایی که گرمای بی سابقه سر کاکتوس مشهور آورد!

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، در روز های اخیر، ساکنان شهر فینیکس در استان آریزونای آمریکا متوجه شده اند که گرمای شدید منجر به سوخته شدن و از بین رفتن ساگوارو، این گونه تجاری از کاکتوس در آمریکا شده است.

بلایی که گرمای بی سابقه سر کاکتوس مشهور آورد!

به گرزارش ایسنا؛ پس از ثبت گرمترین میانگین دمای هوا در ماه جولای، دمای شهر فینیکس در استان آریزونای آمریکا در روز گذشته به شکل بی سابقه ای افزایش یافت. این افزایش دما نه تنها برای مردم، بلکه می تواند برای بعضی از گونه های گیاهی در منطقه نیز مشکل ساز شود.

ساگوارو که به عنوان علامت تجاری منظره ها صحرای سونورا شناخته می شود، پیشتر نیز از گرمای شدید سه سال گذشته آسیب دیده اند. سال جاری نیز گرمای بی سابقه باعث سوخته شدن تیغ های این گونه از کاکتوس شد.

این گونه از کاکتوس می تواند تا 200 سال عمر و تا 40 فوت (12 متر) رشد نمایند. به گفته Kimberlie McCue، مدیر ارشد علمی پارک ملی درآریزونا، قدمت بعضی از آن ها در باغ گیاه شناسی به 85 سال پیش باز می شود و بلندترین آن ها تقریبا 30 فوت (9 متر) است.

مدیر ارشد علوم باغ در آریزونا می گوید: معمولاً تصور بر این است که کاکتوس ها تحمل گرمای سوزان را دارند، اما باید بدانیم که گاهی گرمای بیش از حد می تواند موجب نابودی آن ها شود. این شدت از گرما تنها در 31 روز تابستانی نبوده است. در روز های تابستانی گرما به دمایی بیش از فارنهایت (43.3 درجه سانتیگراد) رسید، علاوه بر این شب هایی وجود داشت که دما هرگز به زیر 90 درجه فارنهایت (32.2 درجه سانتیگراد) نرسید. در حالی که شب ها برای کاکتوس ها زمانی است که منافذ خود را باز می نمایند تا آب به جامانده را از دست بدهند و بر خلاف گیاهان دیگر دی اکسید کربن را جذب نمایند.

در روز های اخیر، ساکنان شهر فینیکس متوجه شده اند که گرمای شدید منجر به سوخته شدن ساگوارو شده است. باغبان ها و افراد دیگر با اعلام این خبر که خار های این کاکتوس در حال سوختن و از بین رفتن است، برای نجات آن درخواست یاری کردند.

این گونه از کاکتوس که به عنوان نشان تجاری منطقه ها صحرایی در آمریکا شناخته می شود در هفته های اخیر از شدت گرمای بی سابقه زرد و پژمرده شده اند. بعضی از درختان بیست ساله، تمام خار های خود را از دست داده اند و قسمت هایی بعضی دیگر از این نوع کاکتوس به طور کامل از بین رفته است.

در هفته گذشته، در باغ گیاه شناسی آمریکا، بیش از 1000 کاکتوس ساگوارو حداقل یک شاخه خود را از دست داده اند، به گفته مسئولین این باغ وقوع چنین اتفاقی بسیار غیر عادی و بی سابقه است.

منبع: فرارو

به "بلایی که گرمای بی سابقه سر کاکتوس مشهور آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلایی که گرمای بی سابقه سر کاکتوس مشهور آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید