9 هزار میلیارد قبض عوارض شهرداری صادر شده است ، جزئیات بخشودگی جرائم عوارض

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران گفت: از 9 هزار میلیارد تومان قبوض عوارض شهری که صادر شده 2 هزار میلیارد تومان از آن برای اصناف است که از این مبلغ نیز 1300 میلیارد تومان متعلق به ارگان های دولتی، نظامی و خصوصی است.

9 هزار میلیارد قبض عوارض شهرداری صادر شده است ، جزئیات بخشودگی جرائم عوارض

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، علی خوشحال مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران در نشست خبری خود با موضوع توزیع قبوض خوش حسابی گفت: از اواسط بهمن ماه در مورد عوارض 4 کد که شامل عوارض نوسازی، خدمات پسماند مسکونی و عوارض پسماند کسب و پیشه است، اقدام شد.

او اضافه کرد: کار طراحی و چاپ را آغاز و از 10 اسفند توزیع قبوض آغاز شد. با توجه به قوانینی که امسال در حوزه پرداخت عوارض مصوب شد؛ تخفیفاتی برای شهروندان در نظر گرفته شد به همین علت در نظر داشتیم تا قبوض را به دست شهروندان برسانیم و اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم.

مدیر کل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران ادامه داد: در سال های گذشته قبوض با اطلاعات مالک و بدهی گذشته و عوارض سال تازه نوشته می شد.

او بیان نمود: می خواستیم مردم بدانند عوارضی که پرداخت می نمایند در چه زمینه ای هزینه می گردد. بر همین اساس تاکید شهردار تهران نیز این بود تا بخشی از پروژه های 1402 و برنامه هایی که در سال 1401 اجرا شده در پشت قبض توضیح داده گردد.

خوشحال یادآور شد: در عوارض نوسازی قانونی وجود داشت که اگر کسی هر سال عوارض خود را پرداخت نمی کرد مشمول جریمه می شد اما امسال استثنایی ترین بخگرددگی جرایم تاریخ بلدیه رخ داد و از سال 1348 تا 1401 تمام جرایم بخشیده شده است.

مدیر کل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران تاکید نمود: علاوه بربخگرددگی، 10 درصد نیز جایزه خوش حسابی پرداخت می گردد. در عوارض کسب و پیشه هیچ جریمه ای لحاظ نشده است که این مساله تنها در شهر تهران اجرایی شده است.

او در ادامه گفت: قانون بهای خدمات مدیریت پسماند به این صورت است که اگر این عوارض را پرداخت ننمایند با نرخ سال بعد محاسبه می گردد و در مورد این عوارض در امسال افزایش 57 درصدی نسبت به سال 99 داشتیم.

خوشحال اضافه کرد:این افزایش بهای عوارض پسماند در خردادماه امسال در شورای شهر تهران تصویب شد تا از شهروندان کسب گردد اما محاسبه کردیم؛ متوجه شدیم ارقام این عوارض برای بخش کسب و پیشه افزایش زیادی دارد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب مالی لایحه ای به شورای شهر ارائه کردیم تاعوارض پسماند کسبه بر اساس نرخ سال 99 محاسبه گردد.

مدیر کل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران بیان نمود: اصناف باید بدانند که فرصت خوبی را شهرداری تهران ایجاد نموده است تا عوارض پسماند خود را بر اساس مبالغ سال 1399 پرداخت کند. توزیع قبوض در سال های گذشته به وسیله اداره پست انجام می شد اما بعضی از شهروندان گلایه داشتند که قبض ها به دستشان نرسیده و اکنون به وسیله شهرداری های نواحی توزیع می گردد.

خوشحال تاکید نمود: از 9 هزار میلیارد تومان قبوض عوارض شهری که صادر شده 2 هزار میلیارد تومان از آن برای اصناف است که از این مبلغ نیز 1300 میلیارد تومان متعلق به ارگان های دولتی، نظامی و خصوصی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "9 هزار میلیارد قبض عوارض شهرداری صادر شده است ، جزئیات بخشودگی جرائم عوارض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 هزار میلیارد قبض عوارض شهرداری صادر شده است ، جزئیات بخشودگی جرائم عوارض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید