کارکنان پیروز همواره کار می نمایند؟

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، برترین تیم های کاری، بیشترین زمان حضور مشترک در محیط کار را به صحبت های غیرکاری اختصاص می دهند. این تصور وجود دارد که کارکنان دارای عملکرد بالا همواره کار می نمایند؛ اما آن ها در واقعیت، بخشی از ساعت کارشان را با هدف راندمان بهتر به گپ و گفت با همکاران می گذرانند. تیم های کاری پیروز 5 ویژگی دارند که یکی از آن ها تقدیر از کار خوب است.

کارکنان پیروز همواره کار می نمایند؟

به مجرد اینکه صحبت از ایجاد فضا های کاری فوق العاده و تیم هایی با عملکرد بالا به میان می آید، محققان سه احتیاج روان شناختی ضروری را در طولانی مدت ارزشمند دانسته اند: استقلال، شایستگی و احساس تعلق. دهه ها تحقیق نشان می دهد که وقتی افراد از نظر روانی احساس رضایت می نمایند، سالم تر، شادتر و سازنده تر می شوند. از بین این سه احتیاج ضروری، احساس تعلق، یا میل به ارتباط با دیگران، همواره مشکل سازترین احتیاج سازمان ها بوده است.

جذب کارمندان با استعداد یک مساله است، اما اینکه دقیقا چگونه می توانید آن ها را مدیریت کنید که یکدیگر را دوست داشته باشند و با هم همکاری داشته باشند، مساله دیگری است. بیماری همه گیرکووید تقویت رابطه را دشوارتر نموده است. در حالی که کار از خانه برای استقلال بسیار مفید بوده و به بسیاری از افراد برای تصمیم گیری در خصوص زمان و مکان کار قدرت می دهد، فقدان نزدیکی فیزیکی با همکاران، شکل دهی پیوند های شخصی صمیمی را به طور تصاعدی چالش برانگیز نموده است.

با این حال، تحقیقات نو نشان می دهد که تیم هایی که بالاترین عملکرد را داشتند، در طول همه گیری راه های ظریفی برای هم افزایی ارتباطات اجتماعی به منظور تقویت پیروزیت خود پیدا نموده اند. این یافته ها سرنخ های مهمی را در خصوص روش هایی ارائه می دهند که هر سازمانی می تواند به وسیله آن ها ارتباط بیشتری را (حتی در دورکاری یا کار ترکیبی) تقویت کند تا تیم های با عملکرد بالا را رهبری کند.

در طول تابستان، تیم تحقیقاتی ما با شرکت نرم افزار ارتباطی Front برای آنالیز 1106 کارمند اداری مستقر در ایالات متحده همکاری کرد. هدف ما ساده بود: مشخص اینکه تیم های با عملکرد بالا چه کار هایی را به طور متفاوت انجام می دهند. برای شناسایی اعضای تیم های با عملکرد بالا، ما 2 پرسش اصلی از پاسخ دهندگان داشتیم: (1) اثربخشی تیم خود را ارزیابی کنید و (2) عملکرد تیم خود را با سایر تیم ها در صنعت خود مقایسه کنید.

کارکنانی که در هر دو مورد به تیم خود امتیاز 10 از 10 را می دادند، اعضای تیم هایی با عملکرد بالا مشخص می شدند و به ما این امکان را می دادند که رفتار های آن ها را با دیگران مقایسه کنیم. بنابراین، در پاسخ به این سوال که تیم های با عملکرد بالا چه کاری را به طور متفاوت انجام می دهند؟ مطالعه ما پنج تفاوت کلیدی را نشان داد که همه آن ها نقش حیاتی ارتباط صمیمی بین همکاران را به عنوان محرک عملکرد تیم مورد تاکید قرار می دهد.

تیم های با عملکرد بالا ترسی از جواب دادن به تلفن ندارند

در حالی که تماس های تلفنی در محل کار در بیشتر موارد به طور فزاینده ای کم کاربرد شده است، این مورد در میان تیم های با عملکرد بالا صادق نیست. تحقیقات ما نشان داد که آن ها به طور کلی تمایل بیشتری به برقراری ارتباط دارند و به طور قابل توجهی بیشتر از همتایان نه چندان پیروز خود با همکاران به وسیله تلفن ارتباط برقرار می نمایند.

این منطقی است. مطالعات اخیر نشان داده است که به رغم پیش بینی بیشتر مردم مبنی بر اینکه تماس های تلفنی ناخوشایند و ناراحت نماینده خواهد بود، این برداشت نادرست است. تماس های تلفنی نه تنها در عمل ناخوشایند نیستند، بلکه باعث تقویت روابط و جلوگیری از سوءتفاهم می شوند و به تعاملات مثمر ثمر بین هم تیمی ها یاری می نمایند.

تیم های با عملکرد بالا در جلسات خود هدفمند و راهبردی تر عمل می نمایند

بر کسی پوشیده نیست که جلسات کم کارآمد باعث نارضایتی کارکنان، کاهش دامنه شناختی و هزینه های میلیاردی برای سازمان ها می گردد.

یافته های ما نشان می دهد که تیم های با عملکرد بالا با استفاده از شیوه هایی که برای تقویت گردهمایی های سازنده تر نشان داده شده اند، از نقطه ضعف های رایج جلسات کم کارآمد اجتناب می نمایند. به طور خاص، آن ها به احتمال زیاد به کار مقدماتی از سمت شرکت نمایندگان احتیاج دارند (39 درصد)، برنامه کار را معرفی می نمایند (26 درصد)، و با هماهنگ کردن آغاز می نمایند تا اعضای تیم را از پیشرفت یکدیگر آگاه نمایند (55 درصد).

با اطمینان از اینکه زمان در کنارهم بودن موثر و مشارکتی است، تیم های با عملکرد بالا فقط از جلسات خود استفاده بهتری نمی نمایند - آن ها بعلاوه زمینه را برای تعاملات پربارتر فراهم می نمایند و به شکل گیری روابط بهتر یاری می نمایند.

تیم های با عملکرد بالا، بازه زمانی بیشتری را روی موضوعات غیر کاری سرمایه گذاری می نمایند

از دیدگاه مدیریتی، مخالفت کردن با مکالمات محل کار که ربطی به کار ندارند، آسان است. از این گذشته، کارمندانی که وقت کاری ارزشمند خود را صرف گپ زدن درباره یک رویداد ورزشی بزرگ یا فیلم پرفروش می نمایند، چه سودی می توانند داشته باشد؟

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بحث در خصوص موضوعات غیر کاری مزایای عمده ای دارد. دلیل این امر این است که در مکالمات شخصی ما به علایق مشترک یکدیگر پی می بریم، که باعث تقویت علاقه عمیق تر و ارتباطات ارزشمند می گردد.

در این مطالعه، ما متوجه شدیم که اعضای تیم با عملکرد بالا به طور قابل توجهی بیشتر زمان خود را در دفتر برای بحث در خصوص مسائل غیرکاری با همکاران خود می گذرانند (25درصد بیشتر) - موضوعاتی که ممکن است به ورزش، کتاب و خانواده بسط پیدا کند. بعلاوه آن ها به احتمال زیاد در طول6 ماه گذشته همکاران خود را برای نوشیدن قهوه یا چای دیدار نموده اند.

به بیانی دیگر، برترین تیم ها به این دلیل که همواره کارمی نمایند، موثرتر نیستند. اتفاقا برعکس آن ها زمان خود را برای برقراری ارتباط به روش های واقعی سرمایه گذاری می نمایند، که باعث دوستی نزدیک تر و کار تیمی بهتر در آینده می گردد.

تیم های با کارآیی بالا به کرات قدردانی می نمایند و از آن ها قدردانی می گردد

دلیل کلیدی وجود دارد که احتیاج به برقراری ارتباط موثر و احساس تعلق باعث عملکرد بهتر در کار می گردد. این دلیل، کسب احساس ارزشمندی، قدردانی و احترام به وسیله کسانی است که نظرات آن ها را ارزشمند می دانیم. به همین خاطر است که مقبول واقع شدن در یک جمع اغلب نیروی محرک قوی تری نسبت به انگیزه های پولی است.

در مطالعه ما، اعضای تیم های با عملکرد بالا گزارش دادند که در محل کار مورد قدردانی بیشتری قرار گرفته اند هم از سوی همکاران (72درصد بیشتر) و هم از مدیران خود (79درصد بیشتر). به طور اساسی، آن ها بعلاوه گزارش دادند که بیشتر از همکاران خود قدردانی می نمایند (44درصد بیشتر)، این نشان می دهد در برترین تیم ها، قدردانی کردن ربطی به مرتبه شغلی بالا یا پایین ندارد بلکه یک هنجار فرهنگی است که در تعاملات همتا به همتا قابل مشاهده است.

تیم های با عملکرد بالا در محل کار منحصر به فرد و اصیل هستند

در مطالعه ما، اعضای تیم های با عملکرد بالا به طور قابل توجهی تمایل بیشتری داشتند که احساسات مثبت را به همکاران خود ابراز نمایند. آن ها گزارش دادند که احتمال بیشتری می رود که از هم تیمی های خود تعریف نمایند، با آن ها شوخی نمایند و سر به سر آن ها بگذارند. آن ها در ایمیل ها، بیشتر از علامت تعجب، ایموجی ها و GIF ها استفاده می کردند.

با این حال، جالب است که آن ها در محل کار نیز تمایل بیشتری به ابراز احساسات منفی داشتند. ما متوجه شدیم که آن ها بیشتر به هم تیمی های خود دشنام می دهند، شکایت می نمایند و کنایه می زنند.

چرا ابراز احساسات منفی در محل کار عملکرد مثبت بیشتری را به همراه دارد؟ به این دلیل که جایگزینی برای ابراز احساسات منفی، سرکوب کردن آنهاست و سرکوب از نظر شناختی ناپسند و مشکل ساز است. سرکوب شامل صرف منابع شناختی ارزشمند برای پنهان کردن احساسات از دیگران می گردد و نیروی ذهنی کمتری برای انجام کار باقی می گذارد.

مطالعات قبلی نشان داده اند که اصالت و اعتماد پذیری به رفاه محیط کار و عملکرد فردی یاری می نماید. تحقیقات ما نشان می دهد که عملکرد تیم را نیز افزایش می دهد.

پر واضح است که، مواقعی وجود دارد که ابراز احساسات منفی در دفتر کار مفید یا مناسب نیست. آنچه این یافته نشان می دهد این است که تا حدی که اعضای تیم امنیت روانی را برای ابراز طیف کامل احساسات خود با همکاران خود تجربه می نمایند، عملکرد کلی تیم در جهت مفید و موثری قرار می گیرد.

در مجموع، یافته های مطالعه ما نشان می دهد که شکل دهی محل کار با کارآیی بالا به چیزی بیش از استخدام افراد مناسب و مسلح کردن آن ها به ابزار های مناسب برای انجام کارشان احتیاج دارد. این امر مستلزم ایجاد فرصت هایی برای توسعه روابط واقعی و معتبر است.

ایجاد ارتباط نزدیک بین هم تیمی ها احتیاجی به هزینه یا زمان زیادی ندارد. با ترکیب شیوه های ساده و مبتنی بر شواهد که ارتباط بهتر، جلسات سازنده تر و دوستی های عمیق تر را به همراه دارد، هر محل کاری این توانایی را دارد که احتیاج روان شناختی اساسی افراد برای ارتباط را تقویت کند و عملکرد تیم را ارتقا دهد.

مترجم: اشکانه خلج - دنیای اقتصاد

منبع: HBR

منبع: فرارو

به "کارکنان پیروز همواره کار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارکنان پیروز همواره کار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید