ویزیت بیش از 15 هزار زائر ایرانی به وسیله تیم های اعزامی پزشکی

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ویزیت بیش از 15 هزار زائر ایرانی به وسیله تیم های اعزامی پزشکی صورت پذیرفت.

ویزیت بیش از 15 هزار زائر ایرانی به وسیله تیم های اعزامی پزشکی

سید علی مرعشی گفت: از ابتدای حضور زائران تا بامداد یازدهم تیر، 15 هزار و 736 نفر از حجاج ایرانی به وسیله پزشکان جمعیت هلال احمر ویزیت شده اند و بصورت کلی 45 هزار و 282 مورد خدمت درمانی به زائران ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این مدت 86 نفر از حجاج ایرانی بستری شده اند و 15 نفر در بخش ccu بستری شده اند.

مرعشی توضیح داد: بعلاوه 12 هزار و 382 نسخه در مراکز درمانی سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در عربستان صادر شده و آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به دو هزار و 344 مورد رسیده است.

وی تعداد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، سنجش فشارخون، گچ گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان را 8479 مورد اعلام نمود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، ماموریت های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را 929 مورد برشمرد و گفت: بطور کلی 45 هزار و 282 خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، متاسفانه در این مدت زمانی یک نفر از حجاج ایرانی فوت نموده است.

مرعشی بعلاوه به زائران توصیه کرد که از تردد در وسط روز که هوا گرمتر از سایر ساعات است، خودداری و بعلاوه موضوعات بهداشتی و شستشوی مکرر دستها را رعایت نمایند.

منبع: همگردی

به "ویزیت بیش از 15 هزار زائر ایرانی به وسیله تیم های اعزامی پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیت بیش از 15 هزار زائر ایرانی به وسیله تیم های اعزامی پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید