وقتی مصرف زیاد ویتامین بر سلامت شما اثر منفی می گذارد، تشدید رشد سلول های سرطانی ریه با مکمل های ویتامین های C و E

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، افراد در طول عمرشان معمولا این پیغام بهداشتی را دریافت می نمایند که دریافت ویتامین ها برای شان خوب است، بنابراین بسیاری از آن ها به مصرف مکمل های ویتامینی روی می آورند، اما همواره دریافت بیشتر ویتامین سودمند نیست.

وقتی مصرف زیاد ویتامین بر سلامت شما اثر منفی می گذارد، تشدید رشد سلول های سرطانی ریه با مکمل های ویتامین های C و E

به گزارش وبلاگ چراغ روشن اما نتایج یک نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد که گاهی مصرف مکمل های ویتامینی درواقع می تواند تأثیر منفی بر سلامت داشته باشد زیرا ممکن است به رشد تومورهای سرطانی یاری کند.

پژوهش های نو نشان داده اندکه مصرف ویتامین ها و مواد معدنی اضافی، ازجمله آنتی اکسیدان های رایج مانند ویتامین های A و C، و سلنیوم و روی، می تواند به رگ های خونی در تومورها یاری کند تا رشد نمایند.

نتایج تا حدودی برای متخصصان غافلگیرنماینده بود، چرا که آنها فکر می کردند آنتی اکسیدان ها برای بدن محافظت نماینده هستند.

این پژوهشگران در این آنالیز دریافتند که ویتامین C و ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها درواقع تشکیل رگ های خونی نو را در تومورهای سرطان ریه تحریک می نمایند.

اثر غیرمنتظره ویتامین های آنتی اکسیدان بر سرطان

مارتین برگو، استاد دانشکده علوم زیستی و تغذیه اننستیتو کارولینسکای سوئد و سرپرست این پژوهش می گوید: ما دریافته ایم که آنتی اکسیدان ها سازوکاری را فعال می نمایند که باعث می گردد تومورهای سرطانی رگ های خونی نو تشکیل دهند. این یافته ها شگفت آور بود، زیرا قبلاً تصور می شد که آنتی اکسیدان ها در برابر سرطان ها اثر محافظتی دارند.

رگ های خونی نو ایجاد شده تومورها را تغذیه می نمایند و می توانند به رشد و توسعه آن ها یاری نمایند.

برگو و همکارانش قبلا نشان داده بودند که دادن مکمل های آنتی اکسیدان به شکل ویتامین E و ماده ان- استیل سیستئین باعث انتشار سرطان ریه در موش ها می گردد.

آنها برای درک بهتر چگونگی این پدیده موش های مبتلا به شکل خاصی از سرطان موشی و موش هایی که سلول های سرطانی ریه انسانی در بدنشان کاشته شده بود، به آنها مکمل های ویتامینی دادند. آنها به آب این حیوانات ویتامین C اضافه کرند که به طور طبیعی در بدن موش ها فراوری می گردد و نیز به آنها مکمل ان - استیل سیستئین و ویتامین E دادند که هر دوی آنها در رژیم غذایی معمول آنها وجود دارد.

آنها به طور فزاینده ای تجویز این آنتی اکسیدان ها را افزایش دادند تا میزان آنها در بدن این موش ها به بیشتر از حد لازم برسد، یعنی احتمالا حالتی شبیه شرایط افرادی که به میزان زیادی مکمل های ویتامینی مصرف می نمایند.

آنتی اکسیدان ها در میزان زیاد زیانبار می شوند

آنتی اکسیدان ّ ها در شرایط طبیعی باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شوند که به بدن آسیب می زنند، و بنابراین سودمند شمرده می شوند. اما یافته های این دانشمندان نشان داد که میزان بالای آنتی اکسیدان ها می تواند باعث فعال شدن پروتئینی به نام BACH1 گردد که تشکیل رگ های خونی نو را شروع می نماید و امکان رشد تومورهای بدخیم را فراهم می آورد.

تینگ وانگ، نویسنده ارشد مقاله این مطالعه نیز گفت: بسیاری از کارآزمایی های بالینی کارآیی داروهای مهارنماینده های رگ زایی در تومورهای سرطانی را ارزیابی نموده اند، اما نتایج به میزان پیش بینی شده موفقیت آمیز نبوده اند.

به گفته وانگ، یافته های این آنالیز احتمال ایجاد روش های مؤثرتری برای جلوگیری از رگ زایی در تومورهای سرطانی را مطرح می نماید عنوان مثال، بیمارانی که تومورهای آن ها میزان بالایی از BACH1 دارد، ممکن است از درمان با داروهای ضد رگ زایی بیشتر بهره ببرند تا بیمارانی که میزان پایینی از BACH1 دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "وقتی مصرف زیاد ویتامین بر سلامت شما اثر منفی می گذارد، تشدید رشد سلول های سرطانی ریه با مکمل های ویتامین های C و E" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مصرف زیاد ویتامین بر سلامت شما اثر منفی می گذارد، تشدید رشد سلول های سرطانی ریه با مکمل های ویتامین های C و E"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید