مشهد و معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، شهر مشهد به عنوان یکی از قطب های مذهبی در ایران صد البته که از شهرتی عالم گیر برخوردار است و سالانه حجم عظیمی از زائرین را در قالب تور به خود جذب می نماید و یکی از محبوب ترین مقاصد سفر است. این شهر جدای از محبوبیت مذهبی و زیارتی خود به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز کشت زعفران در دنیا نیز شناخته می گردد اما مساله دیگری که این شهر تاریخی مذهبی را به عنوان شهری خاص معرفی نموده، معدن است که سالانه حجم بالایی از تجار سنگ را از سراسر ایران و بعلاوه دنیا به خود جذب می نماید. این علت یکی دیگر از عمده دلایل سفر گردشگران تور مشهد به این استان عجیب و مجذوب کننده است. مقاله معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا در مشهد شما را هر چه بیشتر با مشهد و معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا آشنا می نماید.

مشهد و معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا

مشهد، برترین فیروزه دنیا را دارد

مشهد با بهره مندی از معادن سنگ های قیمتی توانسته نام ایران را در فهرست برترین ها قرار دهد. این جریان تا جایی پیش رفته که در حال حاضر مشهد به عنوان شهر دنیای از جانب شورای بین المللی صنایع دستی لقب گرفته است. در این بین یکی از مرغوب ترین معادن سنگ های قیمتی ایران در استان خراسان رضوی واقع شده است. این معدن مجموعه ای خاص از 37 گونه سنگ قیمتی می باشد. جالب است بدانید که معدن فیروزه نیشابور نه تنها مهمترین و معروف ترین معدن فیروزه در سطح ایران است بلکه در سطح بین المللی و دنیای نیز از اهمیت و معروفیت برخوردار است . اگر به بازدید از این معدن علاقه مند هستید می توانید در قالب تورهای یک روزه ای که به منظور بازدید گردشگران از این معدن ترتیب داده شده از زوایای جالب آن تماشا نمائید و جذابیت خاص دیگری را در طول تور مشهد خود تجربه کنید.

فیروزه، سوغاتی به رنگ آرامش

همان طور که در جریان هستید مسافرین تورهای مشهد در کنار زیارت، بازدید از منطقه ها طبیعیی و تاریخی و خرید سوغاتی های ریز و درشت از سنگ های معروف و چشم نواز این شهر عجیب نیز غافل نمی شوند. یکی از محبوب ترینن سنگ ها که بین ایرانیان عمومیت خاصی دارد فیروزه است که تقریبا می توان در هر خانه ای یک نمونه از آن را مشاهده کرد. فیروزه از سنگ هایی است که با فرهنگ و سنت مردم ایران گره خورده و یکی از محبوب ترین اجناسی است که به وسیله مسافرین و گردشگران تورهای مشهد در این شهر به وسیله زائرین و گردشگران خریداری می گردد. یشم سبز و بعلاوه عقیق از دیگر سنگ های قیمتی و محبوبب در مشهد هستند و به واقع نمی توان زیبایی و جلای آن ها را انکار کرد.در حال حاضر فروشگاه های فروش زیور آلات و جواهرات سنگی در مشهد از پر طرفدارترین و شلوغ ترین مراکز خرید در سطح شهر محسوب می شوند که مورد توجه جمع کثیری از مسافرین تورهای مشهد قرار گرفته اند.از جهت دیگر نباید هنر و توانایی سنگ تراشان و جواهرسازان مشهدی را در معروفیت و زیبایی نادیده گرفت. اگر به مشهد سفر می کنید خرید یک تکه سنگ یشم یا فیروزه را به رسم یادگار از این شهر زیارتی نباید فراموش کنید.

منبع: همگردی

به "مشهد و معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد و معدن مرغوب ترین سنگ های زینتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید