مزیتها و ظرفیتهای گردشگری ایران بی بدیل است
به گزارش وبلاگ چراغ روشن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مزیتها و ظرفیتهای گردشگری ایران بی بدیل است.
فرید جواهرزاده در مورد حمایتهایی که باید از ایرانگردان صورت گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر و بدون اغراق، ایران هراسی بزرگترین مانع توسعه گردشگری ایران است و ما برای ورود گردشگران خارجی با بزرگترین و مهمترین چالشی که ایران هراسی است، روبرو هستیم. این موضوع بارها از سوی مسئولان مربوطه به عنوان یک مشکل اصلی در مسیر ورود گردشگران بین المللی به ایران نیز مطرح شده است.
وی در مورد راهکارهایی که برای مقابله با ایران هراسی میتوان از آن استفاده کرد، اضافه کرد: ما باید در ایران پروژه هایی را پیگیری کنیم تا بتوانیم در ایران هراسی و از ارائه مطالب منفی از ایران در بعضی از رسانه های بین المللی که به نوعی مانع جذب گردشگران خارجی می شوند، مقابله کنیم.
رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران توضیح داد: کشور ما از مزیت های نسبی و ظرفیت های بی بدیلی در حوزه گردشگری برخوردار است که این امکانات و ظرفیت ها در منطقه، جزو بهترین و بهترین کشورها نیز به شمار می رود. بنابراین ما از ظرفیت بسیار خوبی در داخل برخوردار هستیم که می توانیم با استفاده از آن ظرفیت ها برای رونق گردشگری کشور اقدام کنیم.
وی مطرح نمود: به گمان من برای احیای صنعت گردشگری در راستای مقابله با ایران هراسی باید کمپین تبلیغاتی مقابله با ایران هراسی را تشکیل دهیم تا عموم مردم، مسئولان و تمامی دستگاه های اجرایی به تناسب در آن نقش ایفا نمایند. بعلاوه وزارتخانه ها می توانند در این راستا اقداماتی انجام دهند. ما باید بپذیریم که در زمینه گردشگری در شرایطی قرار گرفتیم که تا حدودی بحرانی است و برای برطرف این بحران احتیاج به اقداماتی مانند راه اندازی کمپین های تبلیغاتی داریم که باید در دستور کار خود قرار دهیم.
جواهرزاده بیان نمود: برای بقای صنعت گردشگری احتیاج به یک عزم ملی، تامین بودجه کافی و مشارکت تمامی دستگاه ها و حوزه های مرتبط هستیم که با راه اندازی چنین کمپین و حمایت از فعالان حوزه گردشگری میتوان شاهد اتفاقات خوب در این زمینه بود. بنابراین باید در کنار وزارت فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سایر دستگاه ها و حتی بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا نمایند و موظف شوند در این خصوص یاریهای مالی خود را اتخاذ نمایند.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات لازم در کمپین، فراوری محتوا است، اعلام نمود: فراوری محتوای مناسب برای استفاده در مدیا، مطبوعات و شبکه های اجتماعی باید به وسیله متخصصان امر مانند جواد قارایی کارگردان و سازنده مستند ایرانگرد که صاحب سبک در حوزه مدیا و رسانه نقش آفرین است، صورت گیرد. بنابراین او با استفاده از خلاقیت و نوآوری می تواند کشور را با زبان روز و امکاناتی که در ایران وجود دارد به خارجیان معرفی کند.
این استاد دانشگاه و کارشناس حوزه گردشگری اظهار کرد: ما علاوه بر فراوری محتوا، برای تغییر اذهان جامعه جهانی و ارائه تبلیغات مناسب باید اقداماتی مانند حضور در نمایشگاه های بزرگ گردشگری جهان را در دستور کار خود قرار دهیم. بعلاوه باید جشنواره های گردشگری را با یاری سفارتخانه ها در خارج از کشور فعال و برپا کنیم.
وی گفت: تصور میکنم که فراوری محتوای مناسب و حرفه ای می تواند با یاری رسانه ها و شبکه های اجتماعی به این موضوع یاری کند و منجر به جهش و حرکت گردد. بنابراین باید از هر حرکت، اقدام و پیشنهادی در این راستا استقبال کنیم.
جواهرزاده اظهار کرد: جواد قارایی راوی، کارگردان و سازنده مستند ایرانگرد توانست جاذبه های بسیار خوب و مقاصد گردشگری که به حوزه طبیعت گردی و اکوتوریسم مربوط است و به نوعی ناشناخته هستند را در معرض دید عموم قرار داده و در قالب یک برنامه تلویزیونی معرفی کند. این برنامه مستند مورد توجه عامه مردم قرار گرفته و یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی چند سال اخیر به شمار می رود.
رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران اعلام نمود: ساخت چنین برنامه هایی می تواند به معرفی جاذبه های مختلف گردشگری یاری کند و معرفی چنین جاذبه هایی احتیاجمند حمایت هایی است که باید از این افراد صورت گیرد تا بتوانند فعالیت های بهتری انجام دهند.
منبع: همگردی