عراق، جزئیات دیدار بارزانی با ماکرون و نماینده سازمان ملل

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، رئیس اقلیم کردستان عراق نتایج مذاکرات خود با رئیس جمهور فرانسه در بغداد را مثبت ارزیابی کرد.

عراق، جزئیات دیدار بارزانی با ماکرون و نماینده سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چراغ روشن به نقل از رسانه های عراق، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در بغداد دیدار کرد، دیداری که در کاخ السلام برگزار گشت.

بارزانی از چشم داشتن خود به توسعه روابط با فرانسه خبر داد و گفت فرانسه همواره از اقلیم کردستان حمایت می کند.

بارزانی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت افتخار این را پیدا کردم تا بار دیگر با رئیس جمهور امانوئل ماکرون دیدار کنم، دیدار سازنده ای امروز در بغداد داشتیم.

وی اضافه کرد من از فرانسه به خاطر حمایت مستمر و روابط قدرتمند با مردم اقلیم کردستان قدردانی می کنم، من به توسعه روابط قدرتمند با فرانسه چشم دوخته ام.

دیدار بارزانی با کننده سازمان ملل در امور عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق از فرصت حضور در بغداد استفاده کرد و به دیدار کننده سازمان ملل متحد در امور عراق رفت، دیداری که عصر امروز انجام شد.

نچیروان بارزانی رد دیدار با جینین پلاسخارت کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق گفت سازمان ملل می تواند به بغداد و اربیل برای پشت سر گذاشتن صفحه اختلافات خود کمک کنند.

در بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است : بارزانی و پلاسخارت فرایند سیاسی و اوضاع عراق و اقلیم کردستان را بررسی کرده و به بررسی روابط و مصاحبه میان بغداد و اربیل و تفاهم اخیر میان دو طرف درباره موضوع بودجه و حقوق کارکنان اقلیم پرداختند.

این بیانیه اضافه کرد بارزانی به نقش سازمان ملل متحد در عراق اشاره و گفت این سازمان می تواند به اربیل و بغداد کمک کرده و آنها را به انجام مصاحبهی جدی برای حل ریشه ای و نهایی مسائل بر اساس قانون اساسی تشویق کند. بارزانی همچنین به گزارش کننده سازمان ملل متحد در امور عراق که به شورای امنیت درباره اهمیت اجرای قانون اساسی و نظام فدرالی ارائه کرد، اشاره کرد.

این بیانیه ، آخرین تحولات درباره شیوع ویروس کرونا و چگونگی مقابله با آن و نیز انتخابات عراق و قانون انتخابات و اوضاع آوارگان در اردوگاه های اقلیم کردستان را از دیگر محورهای دیدار بارزانی و پلاسخارت گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، جزئیات دیدار بارزانی با ماکرون و نماینده سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جزئیات دیدار بارزانی با ماکرون و نماینده سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید