عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر

به گزارش وبلاگ چراغ روشن، به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران بیش از یک میلیون و 151 هزار توریست از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه وارد استان تهران شدند.

عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر

رجبعلی خسروآبادی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران از ورود بیش از یک میلیون و 151 هزار جهانگرد از ابتدای تعطیلات نوروزی تا دهم فروردین ماه و خروج بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر در همین مدت از تهران اطلاع داد.

وی با اشاره به افزایش 20 تا 25 درصدی اسکان مسافران نوروزی در استان تهران گفت:

برای اقامت مسافران و جهانگردان نوروزی در استان سه هزار و 350 کلاس درس، 104 هتل، 24 هتل آپارتمان و 107 مهمان پذیر در نظر گرفته شد.

خسروآبادی اعلام کرد که در همین ارتباط تا ششم فروردین ماه بیش از 359 هزار نفر در مراکز اقامتی استان تهران اسکان یافتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان تهران گفت:

برپایی نمایشگاه تهران، کهن شهر من حاصل کاوش های باستان شناسی در منطقه ها مختلف استان همانند محوطه کیلان دماوند، تپه چشمه علی شهر ری، قره تپه شهریار در موزه ملی ایران، برگزاری تورهای رایگان ری گردی، تورهای نیم روزه و یک روزه بازدید از مراکز تماشای و تاریخی استان تهران و برنامه شبی در موزه ملی ایران از جمله برنامه های ویژه این اداره کل برای مسافران و جهانگردان نوروز 95 بود.

وی اضافه نمود که در هفته اول فروردین 95 بیش از یک میلیون نفر از کاخ موزه های نیاوران، سعدآباد، گلستان و سایر موزه های استان تهران همانند موزه ملی ایران، رضا عباسی، آبگینه و نقاشی پشت شیشه تماشا کردند که این آمار نسبت به سال گذشته از افزایش 18 تا 20 درصدی حکایت دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران با بیان اینکه آمار بازدیدکنندگان و جهانگردان خارجی مراکز تاریخی و فرهنگی استان تهران نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده گفت:

بیش از 979 هزار جهانگرد نیز از مراکز تفریحی استان تهران بازدید کردند.

خسروآبادی با اشاره به فعالیت 130 پایگاه اطلاع رسانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مبادی ورودی و در سطح شهرستان های استان تهران گفت که در این پایگاه ها نقشه جهانگردی، لوح های فشرده، بروشور و کتابچه با موضوع معرفی جاذبه های جهانگردی استان ارائه و مدارس اسکان پذیر نیز به مسافران معرفی می شوند.

وی تجمیع پایگاه های خدمات رسانی و اطلاع رسانی به مسافران و جهانگردان نوروزی در مبادی ورودی شهرستان های استان تهران را موجب ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مسافران و جلوگیری از هرگونه موازی کاری بین دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان مطرح نمود.

منبع: کجارو / ایرنا

به "عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور آمار گردشگران نوروزی استان تهران از مرز یک میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید